00 : 44

6.3K 942 718
                                    

Esok dah start puasa, nanad akan publish new chapter malam tau dan JANGAN baca fanfic ni dan semua fanfic nanad selain SYAISD time puasa. Makruh sebab benda ni melalaikan dan kita tak tahu kalau otak kita travel nanti, sesia je puasa auto batal hiks. Ingat pesan Ummi Nanad ni bayi bayiku sekali, Umi pesan sebab Umi sayang ♡

I Love You 3000 , dear readers ✨❤️

.• SLEEP WITH THE DEVIL •.

[ EMPAT PULUH EMPAT ]

=============Our Promises=============

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


=============
Our Promises
=============

Flashback

" Kenapa awak tak beritahu saya dari awal ? "

Janice mengerutkan dahi , telinganya panas apabila mendengar semua yang diceritakan Demian sebentar tadi .

Demian mengeleng . Jemarinya meremas jemari Janice yang berada dipahanya .

" Semuanya akan lebih sukar kalau awak tahu . Saya yakin ketika itu mesti awak akan lebih tertekan jika saya beritahu saya akan hilangkan diri untuk berjumpa dengan perempuan itu ."

Janice terdiam , mengiyakan kata - kata Demian . Baginya lebih baik Demian hilang tanpa khabar dan dia hanya beranggapan yang lelaki itu melupakanya daripada harus tahu Demian melalui hari - harinya bersama wanita yang tidak dia kenali itu .

" Walau apapun yang jadi , awak kena percaya pada saya . Janji dengan saya , yang awak akan tetap tunggu saya sampai saya berjaya selesaikan segalanya . Ketika itu lah saya akan datang pada awak , dan kita akan bina hidup baru . Bersama ."

Demian menatap Janice tegas dimata . Irisnya menyiratkan sebuah harapan supaya Janice turut berjuang dengannya , menunggu dirinya dengan sabar .

Dan tidak meninggalkannya .

" Apa awak akan buat , Demian ? " lirih Janice .

Demian tahu yang Janice akan terluka jika dia beritahu perkara yang sebenar tapi dia mahu jujur pada yeoja itu tentang rancangannya supaya Janice tidak merasa terkhianati .

" Saya akan berkahwin dengan Venice . Satukan darah kami dan setelah saya berjaya naik takhta , menggantikan ayah , saya akan tinggalkan perempuan itu . Kita akan bersama sebab ketika itu tiada siapa yang akan membantah raja mereka ."

Air mata Janice menitis tanpa mampu dia tahan . Demian akan berkahwin dengan perempuan lain padahal ... mereka baru saja mengucapkan ikrar perkahwinan mereka sebentar tadi .

[DIBUKUKAN] SLEEP WITH THE DEVIL [ DEMIAN V ]  | 김태형Where stories live. Discover now