12

906 54 33
                                    

Berk'e ne olmuştu birden bire diye düşünmem gerekirken, ben sadece sinirden onun ağzını, burnunu dağıtmamın zamanının geldiğini düşünüyordum. Eski ben olmam için bir yerlerini yırta yırta sonunda eski Aras'ı geri getirmişti işte. Eski Aras kimseyi siklemez, kendi çıkarları için yaşayan asalağın tekiydi ve Berk bunu çok iyi biliyordu. Kendine gel, kendin ol artık derken bunları bildiğine emindim ama şimdi salak salak hareketler yapıp asabımı bozuyordu benim.

"İyi misin?"

Yusuf her zaman olduğu gibi yine formundaydı anlaşılan. İyilik meleğim, hatta iyilik meleğimiz. Bu kadar saçmaydı işte.

"İyi değilsem ne bok olacak?"

"İyi olmadığını öğreneceğim işte."

İşi dalgaya vurup beni yumuşatma çabasına sadece gözlerimi devirdim.

"Allah aşkına rahat bırak beni, Yusuf."

Sadece kafasını sallayarak duvara yasladı sırtını elleri cebindeyken.

"Sigaran var mı?"

Cebimden çıkardığım paketi çakmakla beraber ona uzattıktan sonra onu taklit ederek duvara yaslanarak bakışlarımı gökyüzüne yönlendirdim.

"Cihan yüzünden mi?"

Sigara paketini bana geri verirken sorduğu soruyla kasıldım. Ben kendim bile ne veya kim yüzünden bu durumda olduğumu bilmiyordum ki, bir cevap vereyim. O yüzden sorusunu cevapsız bırakarak gökyüzünü izlemeyi sürdürdüm.

"Öyle birden çekip gidince Cihan yüzünden olduğunu düşündüm ama Berk'in kolundan tuttuğunu görünce biraz düşünmem gerekti."

Boş bakışlarımı gözlerine dikerek ne demek istediğini anlamaya çalıştım sadece.

"Berk'le aranızda hala bir şey mi var sizin?"

Bu kez anırarak gülmeme neden olmuştu söylediği. Kendimi yolun diğer tarafına atarak kahkaha atmaya devam ettim. Ben ve Berk arasında bir şey olmamıştı ki şimdiye kadar. Zaten bundan sonra da bir şey olması imkansızdı.

"Aras, sorunun komik olduğunu düşünmüyorum."

"Lan, nesi komik değil? Berk ve benim aramda ne olabilir sence? Eski arkadaşım işte. Birbirimizden pek haz etmeyen arkadaşlarız."

Cevabımla kaşlarını havalandırdı önce, ardından elindeki izmariti köşeye atarak sırtını usulca duvardan ayırarak bana doğru adımladı. Benim hala yüzümde gülümseme olmasına rağmen o düz bir ifadeyle bakıyordu bana.

"Bana yalan söyleme, Aras. Onunla birlikte olduğunu bana sen söylüyordun."

"Ben de onu diyorum zaten. Onunla birlikte oluyordum ama sadece arkadaşız. İlişki falan yok aramızda."

Yüzündeki ifadeyi koruyarak kafasıyla onayladı beni.

"Cihan'la sevgiliyken aranızda bir şeyler oluyordu. Görüşüyordunuz, değil mi?"

Sorduğu soru gülümsememi yüzümde dondurmuştu. Sikik bir herif olduğum için bir şeyler olmasını istemiştim ama Berk bir şekilde bizi bu durumdan kurtarıp beni Cihan'ın kollarına gönderiyordu. Bundan hiçbir zaman şikayetçi olmamıştım zaten. Beni bir şekilde yanlıştan döndürmesi ertesi gün rahatlamama neden oluyordu.

"Demek oldu. Aras, böyle bir şerefsizliği Cihan'a yaptın mı gerçekten? Ulan adam hala evde senin yüzünden hayalet gibi geziyor. Bunu öğrenirse nasıl dağılır haberin var mı senin?"

Bunu öğrenmesi imkansızdı. Tabi Yusuf salaklık yapıp ona her şeyi anlatmasa. Sert bakışlarla onu uyarırcasına konuştum.

"Bunu öğrenmemesi gerekiyor, hem öğrenmesi gereken bir konu yok, Yusuf. Onunlayken Berk'le hiçbir şey olmadı. Yemin ederim olmadı."

Bakışlarıyla inanmadığını belirterek yüzümü inceledi kısa bir süre. Mimiklerimden yalan söyleyip söylemediğimi anlamaya çalışıyordu galiba.

"İnanmıyor olabilirsin ama inanmak zorundasın. Arkadaşımsın sen benim, yalan söyleyip söylemediğimi anında anlayabilirsin."

"Neden inanamıyorum sana?"

Sinirle soludum bakışlarımı ondan kaçırarak. Her zaman en iyisini, en doğrusunu yapması mı gerekiyordu bu çocuğun?

"Ulan olmadı diyorum işte."

"Yalan söylemiyor. 3 senedir aramızda bir şey olmadı."

Yandan gelen sesle ikimizin de bakışları Berk'e yöneldi. Ne kadar süredir burada olduğunu bilmiyordum ama konuşmamızı duyduğu söylediğinden anlaşılıyordu.

"Size neden inanayım?"

Yusuf'un yine çıldırtıcı düzeyde sorgulayıcı tavırı dişlerimi birbirine bastırmama neden olmuştu. Ulan sanki ben değil de Cihan çocukluk arkadaşıydı. Sürekli iyiliğini düşünüp delirtiyordu beni. Merhametli olduğunu biliyordum ama çocukluğumuzdan beridir sürekli bana karşı geldiğinde sinirle dolup taşmaktan kendimi alıkoyamıyordum.

"Sevgilisi olduğunu bildiğim birisiyle yatacak bir orospu olmadığım için inanabilirsin."

Aşk Bile BiterHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin