30. Wat ik voel

24.8K 228 40
                                    

Nadat we gedoucht hebben dronk ik nog even snel mijn Ijsthee op.
"Ik zie je morgen wel weer op school," zegt Wyatt. Ik glimlach naar hem. "Is prima Wyatt."
Vlug drukt hij een kusje op mijn wang en ik vertrek voordat hij mijn rode wangen kan zien.
"Dag Raven," hoor ik nog. "Doei!"

Ik pak mijn telefoon en zoek het contact van Sky op.
"SOS. MY PLACE." Is het bericht wat ik stuur.
"On my way girl."

Ongeduldig zit ik in mijn kamer. Wachtend tot Sky aankomt. Mijn vader zou haar binnen laten. Als ze er eindelijk is trek ik haar mijn kamer binnen en duw de deur dicht.
"WoW, meid. Wat is er aan de hand."
"Ik moet met je praten," zeg ik. Ik wil iets zeggen. Met haar praten, maar ik weet eigenlijk niet waarover. Of wat. Oke, ik weet het wel maar eigenlijk toch weer niet. Ik weet niet wat het is. Er gebeurd iets met me. Maar ik weet niet wat.
"Ik weet het niet. Er is gewoon veel gebeurd.. met Wyatt."
"OMG hebben jullie."
"Nee," onderbreek ik haar. "Nog niet."
Ze kijkt me wachtend aan. Alsof ze wilt dat ik verder praat.

"Hij maakt me gewoon gek weet je. Ik weet niet wat ik van hem moet verwachten. Ik kan niet inschatten hoe hij zich voelt. Soms lijkt hij serieus en de andere keer gedraagt hij zich weer als de typische kwal. En hij maakt me gewoon gek. Ik doe allerlei dingen die ik niet verwacht had van mezelf. Hij veranderd me gewoon. Ik weet het niet, ik stel me open voor hem. Terwijl het alleen maar domme lessen zijn. "

"Hmm. Voel je niet wat meer voor hem dan zou moeten?" Vraagt Sky.
"Nee. Natuurlijk niet," zeg ik vastberaden. "Het zijn lessen. En dat is alles. Na dit wil ik niks meer met die gozer te maken hebben."
Nadat ik dat gezegd heb voelt het alsof ik me in mijn eigen hart gestoken heb. Ik lieg tegen mezelf. Dat weet ik. Alleen mijn instincten hebben me nooit laten zitten. Terwijl mijn hart me meerdere keren gebroken achter heeft gelaten. En mijn instinct zegt me dat hij een gevaarlijk roofdier is. En dat ik, als prooi zijnde weg moet gaan voordat hij me in zicht heeft.

Alleen weet ik niet zo goed of het al te laat voor dat is.

"En hoe is het met jou en... mijn broer," zeg ik. Ik heb er nog steeds een beetje moeite mee. Ik zie Sky steeds minder omdat ze vaker met mijn broer dingen doen is.
"Ja goed. We zijn heel gelukkig samen. We doen een hoop samen. "
"Mooi. Fijn dat je gelukkig bent. Dat is het belangrijkste."
Sky lacht zachtjes. "Duh. Hoe is het met Carter?"
Ik haal mijn schouders op. "Volgens mij vind hij mij ook wel leuk, maar durven we allebei niet echt een stap te ondernemen."
Sky trekt haar wenkbrauw op en kort daarna trekt ze mijn telefoon uit mijn handen.
"WAT DOE JE!" Gil ik. Ik probeer mijn telefoon tevergeefs uit haar handen te graaien. Ze typt iets en geeft daarna mijn telefoon terug.
"OMG je bent toch niet facking serieus."
Het bericht naar Carter:
Hey babe, zin om een filmpje te kijken ergens? En daarna nog wat te drinken? Xx Rave.

Sky lacht. "Hahahahha" Ik kijk haar boos aan totdat ik een melding hoor.

Ja leuk! Trek wat leuks aan en ik kom je ophalen rond 10. x C.

"OH MIJN GOD SKY!"
Ik laat haar het bericht zien. "WE MOETEN NU EEN LEUKE OUTFIT ZOEKEN MEID," zegt ze.
Ik trek mijn kledingkast open en we beginnen te zoeken.
"Oke Carter houdt van netjes en stijlvol. Hmmm, wat vind je van dit witte bloesje, met het zwarte rokje, deze penty en een grijze sjaal?" Zeg ik.
"Neh. Niks voor jou. Oeh wat is dat. "
Ze tovert een rode jurk uit mijn kast. Hij is strak en loopt tot mijn knieën.
"Oke ik ga hem proberen."
Ik trek mijn kleding uit en zie het lingeriesetje die ik aanhad naar Wyatt. Mijn mood is opeens verdwenen. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me opeens zo leeg.
Ik verwissel mijn setje in mijn saaie bh en ondergoed. Saai en vertrouwd.
Ik trek de jurk aan en loop terug naar Sky.
"En?"

Opeens gaat de deur open. En daar staat mijn lieve vader.
"Oh sorry lieverd. Je ziet er beeldschoon uit. Ik hoop dat wat je ook gaat doen, je het gezellig hebt. " Ik kijk in zijn sombere ogen. Wist ik maar hoe ik zijn verdriet kon oplossen. Ik geef hem een knuffel.
"Dankjewel papa."

Lessons from the Badboy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu