23. Zwart kleedje en irritante broer

21.7K 317 9
                                    

Na het diner besloten Wyatt en ik naar het feest van Kai te gaan. Natuurlijk moest ik me eerst nog omkleden. Dus met een simpel smoesje kwam ik er van af en kon ik rustig naar huis lopen. Er is nu alleen één probleem. Ik sta voor mijn inloopkast die één grote puinhoop is van shirtjes en broeken die op de grond zijn gesmeten door niemand anders dan moi. Geïrriteerd zucht ik en laat me met mijn handen in het haar op mijn kingsize bed vallen. Hoe kan het in godsnaam zo moeilijk zijn om een outfit uit te kiezen? Het probleem is dat ik bijna geen jurken heb. Het enige kleedje dat ik heb is een zwart, die ik aan had tijdens kerst en waarvan mijn moeder me gedwongen had die aan te doen. Shit! Het is kwart voor 6 en over een kwartier start het feest al.
Kai bonkt hard op mijn kamer deur en schreeuwt: "Sis, die wat voord wil je? Je moet nog helpen alles klaarzetten!", Uhg, ik til mijn hoofd op en kijk woedend naar de deur, waar Kai nonchalant tegen de deurpost staat geleund.
"Het was niet mijn idee om een houseparty te geven hé Kai?", hij rolt met zijn ogen en loopt weer verder. Met een gefrustreerde kreet schop ik in de hoop kleren op de grond. Ik wil me juist tegen de muur laten zakken, wanneer mijn oog op iets zwarts in de kast achterin valt. Wanneer ik dichter kom en het zwarte stuk stof op raap zie ik dat het DE jurk is. Ik slik wanneer ik mijn moeders stem terug hoor. Wil je op een slet lijken?. Ik schud mijn hoofd om de stem te laten verdwijnen. Mijn moeder is hier nu niet en ik heb me al veel te veel laten doen door die vrouw. En met die gedachten trek ik het zwarte jurkje met open rug aan. Ik kijk glimlachend naar mijn spiegelbeeld en strijk met mijn hand over de zachte stof. Dit was de eerste keer dat ik opzettelijk tegen mijn moeder inging en het voelt geweldig.
Ik loop huppelend de trap af en zie Kai als de chips en natuurlijk de drank opstellen in de keuken. Hij staat met zijn rug naar mij en ik kuch even. Hij draait zich om en staart me even verbijsterd aan.
"Raven, je hebt het jurkje aan.", hij glimlacht. Hij had het jurkje super mooi gevonden en vond het dan ook heel teleurstellend dat ik het nooit meer aan deed. Hij stapt naar me toe en geeft me een knuffel. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en hij geeft me een kusje op mijn voorhoofd.
"Je ziet er prachtig uit.", hij geeft me een tikje op mijn neus en ik glimlach.
"Wel jij ziet er anders ook niet al te verkeerd uit hoor.", hij lacht.
"Wel vogeltje, ik zie er altijd goed uit", ik verstar wanneer hij het woord "vogeltje" uitspreekt. Dat is hoe Wyatt me altijd noemt en in een seconde voel ik de angst mijn hart grijpen. Hij had toch niets gezegd over ons, toch? Nee dat zou hij niet doen. Hij had het beloofd.
Ik schrik op van twee vingers die voor mijn ogen knippen.
"Hey Raven, alles goed?", Kai kijkt mee een tikkeltje bezorgt aan en snel knik ik.
"Goed, want dan kan je me helpen alles klaar te zetten.", terwijl hij dit zegt dumpt hij een paar flessen wodka, bier en wijn in mijn handen. Ik rol met mijn ogen en loop slenterend naar de woonkamer, waar ik met de rode bekers een bier Pong spel klaar zet. Op de andere tafel leg ik de overige drank.
Ik begrijp niet dat mensen dit spul lekker vinden. Als er iets is wat ik echt niet kan binnenhouden dan is het wel alcohol, dat is ook waarom ik ernaast nog een paar flessen frisdrank en een fles water zet. Nadat alle banken en tafels aan de kant zijn geschoven en Kai zijn telefoon aan de boxen heeft aangesloten staat alles klaar.
Ik bel Sky om te zeggen dat ze al mag komen en nog geen kwartier later staat ze al voor mijn deur. Wanneer ik zenuwachtig de deur open staart Sky me met een blij gezicht aan, dan glijden haar ogen naar beneden.
"Oh my god! Raven, je hebt het kleedje aan. Ik wist dat deze dag ging komen! Het staat je werkelijk prachtig!", ze schreeuwt zo hard dat ik bijna zeker weet dat mijn trommelvlies gescheurd is. En natuurlijk trekt haar geschreeuw Kai nog eens aan ook. Hij komt met een grijns de gang in lopen en leunt met gekruiste armen tegen de deurpost achter mij.
"Hey Skyler", uit mijn ooghoek zie ik hem haar nog een vette knipoog erbij geven en Skyler went haar blik blozend af terwijl een giechel haar mond verlaat. Met samen geknepen ogen draai ik me om naar Kai en wijs met mijn priemende vinger in zijn gezicht.
"Nee Kai, gewoon nee.", ik kijk hem waarschuwend aan. Het enige wat hij doet is met zijn ogen rollen en zijn handen in de lucht steken alsof hij de onschuld zelve is. Toch kan ik het niet laten om me even schuldig te voelen. Ik ben na alles toch wel degene die een soort van samen is met zijn beste vriend.
Ik probeer de gedachten van me af te schudden en open de deur verder zodat Sky kan binnenkomen. Ik sleur haar aan haar hand mee naar binnen om nog meer contact met Kai te voorkomen. Sky moet haar jurk nog aan doen en zou daarna mijn make up doen, wat na veel tegenstribbelen van mijn kant was gelukt om me te overtuigen. Wel ik moest wel, nadat ze dreigde om met mijn broer te zoenen als ik het niet deed.
"Skyler!!! Hoe kan het in gods naam zo lang duren om een jurk aan te doen.", ik bonk met mijn vuist op de badkamer deur, waar Sky ondertussen al een kwartier in zit. Met een ruk vliegt de badkamer deur open en ik strompel een paar stappen achteruit om een deur in mijn gezicht te voorkomen. Sky staat in haar volle glorie in de deuropening en mijn mond valt letterlijk open. Ze heeft een bloedrode jurk aan die aan de bovenkant en de zijkant veel huid toont. Aan haar heupen is de jurk wijder. De rok komt tot iets boven haar knieën. Haar bruine haren zwieren als een waterval rond haar gezicht en haar donkere ogen worden extra in de kijker gezet door de smokey eyes die ze gemaakt heeft met make up.
"Dus, wat vind je ervan?", ze kijkt me enthousiast aan.
"Ik denk dat het een heel moeilijke taak gaat worden om Kai van je weg te houden vanavond."

Lessons from the Badboy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu