De chocolade fondue was heerlijk en ondanks dat het al tegen tienen loopt en ze beiden moe zijn, besluiten ze toch nog even van de jacuzzi te genieten. Na een dagje reizen kunnen hun lichamen ook wel wat ontspanning gebruiken. Ze heeft Wolfs alvast vooruitgestuurd, ze heeft wel een bikini meegenomen, maar vindt het nog steeds lastig om hem aan te trekken. Of nou ja, het is meer dat ze angstig is om zichzelf zo bloot te geven in zijn aanwezigheid. Ze wil dat hij haar aantrekkelijk vindt, net zo aantrekkelijk als zij hem vindt. Zo voelt ze zich echter helemaal niet, sinds dat gebeuren met Kostijnse voelt ze zich vies en lelijk. Ondanks de talloze keren dat ze twee á drie keer per dag onder de douche stond, waarna Wolfs haar vertelde hoe mooi ze wel niet is. Verlegen opent ze de deur naar het terras waar de jacuzzi zich bevindt. Als hij haar opmerkt glimlacht hij lief, 'kom lieverd, zo vat je kou'. Ze probeert ook een glimlach op haar gezicht te toveren en met een handdoek om zich heen loopt ze naar de jacuzzi. 'Wil je...', ze wil niet dat hij kijkt als ze het bad in stapt. 'Ik zal niet kijken, kom maar', zegt hij zacht. Snel gooit ze de handdoek van zich af waarna ze zich in het warme water laat glijden. 'Oké', geeft ze aan dat hij zijn ogen weer kan openen. Ongemakkelijk zit ze tegenover hem. Ze weet niet goed waarom ze zich nu opeens weer zo opgelaten voelt. De laatste dagen ging het juist een stuk beter. Hij had zelfs haar borsten mogen aanraken, ook al zat haar overhemd ertussen. Ze bijt even op haar lip, waarop hij haar geruststellend aankijkt. 'Mag ik?', vraagt ze onzeker aan hem. Ze wil graag bij hem zitten, in zijn veilige armen ontspannen, maar ze durft niet goed. Hij steekt zijn hand naar haar uit welke ze gewillig vastpakt. 'Kom', fluistert hij, zachtjes trekt hij haar naar zich toe. Als ze zijn sterke armen om zich heen voelt haalt ze opgelucht adem. Het is eigenlijk ook gewoon aangenaam, het is zoals het hoort te zijn. Hij voelt haar steeds meer ontspannen en trekt haar nog iets dichter tegen zich aan. 'Dit is zo fijn', fluistert hij in haar oor, waarna hij een kus op haar schouder drukt. 'Hmm', zo ontspannen heeft ze zich sinds die verschrikkelijke dag niet meer gevoeld, zeker niet in haar bikini. Een tijdje genieten ze van het warme water, het uitzicht en van elkaar. Ook al is het niet meer dan knuffelen, het is goed zo. 'Toch wel een leuke verrassing?', vraagt hij haar. Ze draait zich om zodat ze hem kan aankijken. 'Kan niet beter', glimlacht ze, ze brengt haar lippen naar de zijne. Gewillig beantwoordt hij haar toenadering en al snel voelt hij haar zachte lippen op de zijne. Als hij zijn ogen weer opendoet en haar ontspannen uitdrukking ziet maakt zijn hart een sprongetje. Het is pas de eerste dag en het reisje doet haar nu al goed. Precies wat zijn bedoeling was. 'Morgen laat ik je de Gower zien. Het is hier prachtig', grijnst hij verliefd. 'Is het hier overal zo mooi?', ze zucht en kijkt om haar heen. Het uitzicht vanuit het warme water is geweldig. Het is een heldere nacht en de sterren weerspiegelen op de zee. Hij knikt, 'er zijn prachtige stranden hier, ongerepte natuur die je in Nederland bijna niet meer vindt, kleine paadjes, een Coast Path...', vertelt hij enthousiast. 'EenCoast Path?', haar ogen twinkelen. De aanblik van haar ogen zo vol leven doet Wolfs plezier, de sterren lijken te verbleken met het licht dat haar ogen uitstralen. Wat is ze toch prachtig. Hij drukt snel een kus op haar mond voor hij verder praat, hij heeft moeite om zich in te houden nu ze zo in haar bikini op zijn schoot zit. Maar hij wil het moment niet verpesten. Als ze er klaar voor is laat ze dat echt wel weten. 'Ja, dat wilde ik morgen doen, vind je dat leuk? Het gaat langs het hele schiereiland, maar dat is misschien iets te lang', grinnikt hij. Ze knikt enthousiast, 'ja, lijkt me heel leuk. Je hebt dit echt goed geregeld, Flo'. Ze drukt snel een kus op zijn mond zodat haar rode wangen niet te veel opvallen. Zo noemt ze hem eigenlijk nooit, maar ze heeft er behoefte aan om het laatste stukje afstand tussen hen te overbruggen. Het is altijd Wolfs geweest, ze waren immers werkpartners, niets meer en niets minder. Het gebruiken van zijn voornaam, of een afkorting daarvan, heeft iets intiems. De kus gaat al snel over in een zoen en ze drukt zichzelf nog iets steviger tegen hem aan. Wolfs doet zijn best zijn opwinding te verbergen, maar zijn lichaam werkt niet echt mee. 'Sorry', stopt hij de zoen, hij wendt zijn blik af en duwt haar iets van zich af zodat ze niet meer kan voelen dat hij in staat van paraatheid is. 'Flo', fluistert ze, ze ligt voorzichtig zijn kin op met haar hand, 'het geeft niet'. Ze glimlacht geruststellend. 'Ik wil niet dat je je ongemakkelijk voelt', zucht hij. 'En ik wil niet dat jij je ongemakkelijk voelt', brengt ze er tegen in. 'Het feit dat het bij jou enorm zichtbaar is als je... als je nou ja', 'als ik opgewonden ben', grinnikt hij. 'Ja, dat ja, daar kan jij ook niets aan doen', glimlacht ze ongemakkelijk. 'Maar je bent er nog niet klaar voor', hij kijkt haar met schuldige ogen aan. 'Nee, maar dat wil niet zeggen dat jij me niet opwindt', ze wendt haar hoofd af, zij voelt ook wel dat er van alles gebeurt "daar beneden", als ze zo intiem zijn. 'Ik wil niet dat je je ervoor schaamt, dat... je doet niets verkeerd', probeert ze hem gerust te stellen. 'Je bent gewoon zo mooi', zucht hij, 'en ik hou zoveel van je'. Ze giechelt verlegen, 'je mag er zelf anders ook best zijn hoor, mister Wolfs. En ik hou ook heel veel van jou'. Ze drukt nog een laatste kus op zijn lippen en hoopt dat hij begrijpt dat ze het echt niet erg vindt. 'Zullen we maar naar bed?', stelt ze voor. De vermoeidheid begint nu echt door te zetten. 'Dat lijkt me een goed plan', hij stapt de jacuzzi uit zodat hij haar even alleen kan laten, maar als hij naar binnen wil lopen, hoort hij zijn naam. 'Wil je even helpen?', steekt ze haar hand uit. Niet dat ze écht hulp nodig heeft om uit het grote bad te komen, maar ze wil dat hij weet dat ze hem vertrouwd. Dat ze zich aan hem bloot durft te geven, zelfs als ze ontzettend onzeker is zoals nu.
Cover foto is Rhossili beach, zelf geschoten, een van de mooiste plekken ter wereld, inspiratie voor de locatie van 'the cottage on the cliff!'.
JE LEEST
Littekens
Fiksi PenggemarNa een moeilijke jeugd heeft Eva van Dongen haar leven redelijk op de rit. Ze heeft een leuke baan en een aantal goede vrienden. Uiteraard heeft ze littekens over gehouden aan wat ze allemaal heeft meegemaakt, zowel fysiek als mentaal, maar ze is ee...