Dagen verstreken. Inmiddels was alles weer als het oude. Renesmee was weer als eerst. Er was geen gevaar in de buurt. En iedereen was ontspannen en gelukkig. Behalve ik. Ik moest nu gauw naar Volterra om de Volturi een bezoekje te brengen. De week was bijna om. Ik moest me snel aansluiten bij de Volturi anders kwamen ze onze kant op. Ik had nog maar 3 dagen om er heen te reizen. Ook had ik al een brief ontvangen. Beste Bella, zoals afgesproken kom jij of Alice binnen een week onze kant op. We hebben jullie nog niet gezien dus ik zou opschieten. Met vriendelijke groet, Aro. Maar mijn besluiten mocht ik pas nemen als ik het zeker wist. Anders zou Alice het zien en Edward dat weer horen. Dus ik moest snel zijn. Edward ik ben naar Charlie. Zei ik en ik gaf hem een kus. Edward streek over mijn wang. Gelukkig had Alice nog geen visioen van mij gezien. Snel sprong ik in de auto en reed ik weer op vol gas naar Volterra. Ik zat ruim een dag in de auto maar uiteindelijk kwam ik aan bij Volterra. Ik herkende alles nog, van toen ik Edward ging redden. Het plein, de fontein, de klok, de deuren waar Edward had gestaan. Alles. Alleen waren er geen mensen met rode capes. Het was nacht. Ik mocht niet in de zon komen, dus besloot ik te wachten tot het nacht was. Ik zuchtte diep. Ik kon het steegje dat leidde naar de Volturi me niet meer zo goed herinneren maar toch vond ik hem. Ik liep het donkere steegje in. De bocht om en naar beneden. Ik kon nu alles zien wat ik in mijn mensen tijd niet had kunnen zien. Uiteindelijk kwam ik bij de put. Ik zuchtte nog een keer. Ik hou van je Edward. Zei ik hardop en ik sprong het gat in. Ik landde geluidloos op mijn voeten. De gang liep schuin naar beneden en ik kwam dieper de grond in. Steeds meer herinneringen kwamen terug. Ik kwam bij het hek. Het ijzeren hek. Daar stonden Felix en Demetri. Welkom terug Bella. Zei Felix. Hij opende het hek. Felix ging voor me lopen en Demetri achter me. We liepen naar de grote houten deuren. Felix opende de deuren en we waren in de verlichte hal. Felix liep door naar de lift. We gingen een klein stukje naar boven. En daar was die chique ruimte weer. Ook zat Gianna nog achter de balie. Dit herinnerde ik me nog al te goed. Gianna. Zei Felix. Gianna glimlachte. Goedenavond Felix, Demetri. Bella toch? Vroeg ze aan mij. Ik knikte. Welkom terug. Bedankt. We liepen nog door een ruimte en kwamen toen aan bij de gouden deuren. Felix duwde ze open. Aro, Caius en Marcus zaten op de 3 tronen. Jane en Alec stonden ernaast en de rest erachter. Aro's gezicht lichtte op. Bella! Je bent er! Riep hij. Goed werk Vero. Zei hij daarna. Vero kwam een deur uitgelopen. Dankje broeder maar ik ga er vandoor. Hij gaf Aro een hand. Marcus en Caius een schouder klop. Drie zoenen voor Jane en een hand voor Alec. En toen was hij weg. Zo Bella. Welkom bij de Volturi. Janes gezicht schoot Aro's kant op. Komt zij erbij? Vroeg ze ongelovig. Aro glimlachte. Mijn lieveling, maak je geen zorgen, ze is alleen maar winst. Janes gezicht werd woedend. Meester, dat kunt u niet maken! Gilde ze. Nog nooit had ik haar zo zien doen en ik wist niet eens dat ze ooit zo zou kunnen doen. Stilte! Riep Aro luid. Jane keek me aan. Ze probeerde haar gave op me uit. Maar natuurlijk werkte hij niet. Jane. Zei Aro. Jane keek naar Aro. Meester uw besluiten zijn altijd goed maar nu zit u echt verkeerd. Aro glimlachte. Nee hoor. Jane siste en deed haar gave nu op Aro. Aro zakte door zijn knieën. Meteen greep Felix Jane vast. Maar Aro zat nog steeds op zijn knieën. Em. schreeuwde ban pijn. Zonder iets te doen schoot mijn schild om Aro. En Aro stond op. Dankje Bella. Je bent al goed bezig. Ik schrok. Dat was dus niet mijn bedoeling. Dacht ik. Jane gilde. Felix! Zei Aro. Felix bracht Jane naar de andere kamer. Het spijt me Bella. Zei Aro. Laat me je helpen. Hij pakte een tas en gaf hem aan mij. Deze is speciaal voor jou. Verbaast pakte ik de tas aan. Er zat een zwart met rode cape in. Precies zo een als die van Jane. Je moet hem aan. Nu. Zei Caius geïrriteerd. Snel trok ik hem aan. Gek genoeg paste hij precies. Ook zat er een lint in. Een vrouw uit de wacht kwam naar me toe gelopen. Laat mij maar. Ze binden hem vlug in mijn haar. En rende toen weer terug naar haar plek. Dit voelde slecht. Ik hoorde nu bij de politie over de vampiers. Ging er door mijn hoofd. Als ooit een van de Cullens vraagt waarom je hierbij zit moet je zeggen dat je er zelf voor gekozen hebt. Mijn mond viel open. Dat meen je niet? Aro glimlachte vals. Tuurlijk wel. Zorg dat je ons dekking geeft met je schild. Drong Caius aan. Marcus zat verveelt op zijn stoel. Ga daar maar staan. Hij wees naar de plek naast Alec. Felix! Riep Aro. Felix liep naar de kamer van Jane. Jane zuchtte. Het spijt me meester. Het is al goed. Toen werd er 4 keer op de deur geklopt. Een van de bewakers kwam binnen met een vampier. Ik zuchtte diep. Dit wordt mijn toekomst.
JE LEEST
Daglicht (na morgenrood) twilight
ФанфикDit boek is het boek dat na het laatste deel van de twilight reeks komt. Hij is geschreven vanuit Bella. Soms verander ik een hoofdstuk van persoon. Het is door mij bedacht dus niet door Stephanie Meyer. Sorry trouwens voor de niet hele lange hoofds...