Ik begon te wennen aan het leven als lid van de Volturi. Al had ik al lang niet gejaagd. En ik miste mijn Renesmee en Edward zo veel. Maar ik had al een hoge plek in de Volturi. Even hoog als Jane. Maar nog steeds zocht ik een uitweg om weer terug te kunnen zonder mijn familie in gevaar te brengen. Jane haatte me door en door. Maar omdat het van Aro niet mocht deed ze niks tegen me. Bovendien kon ze weinig bij mij. Elke dag kwamen wel een of meer vampiers misdaden aangeven. En meestal stuurde hij daar Jane, Alec, Felix en Demetri op af. Weer kwam iemand een misdaad aangeven. Ze zijn mensen aan het doden met andere erbij. Zei de man. Aro keek op. Wie is ze? De man stak zijn hand uit en Aro pakte hem vast. Zijn ogen werden groot. Dank u wel voor het delen u mag gaan. Zei Aro. De man liep terug. Aro ijsbeerde. Caius, Marcus, Jane, Alec, Felix, Demetri en Bella we gaan. Ik schrok. Ik? Vroeg ik verbaast. Aro knikte, je hebt lang genoeg binnen gezeten het is tijd om je examen te doen. Waar? Vroeg Alec. In de buurt. We moeten snel zijn. Andere vampiers kunnen al ingegrepen hebben. Onze reputatie staat op het spel. Snel liepen we naar boven. Ik snapte niet waar we heen gingen maar ik rende ze gewoon achterna. Het was inderdaad niet verweg. We stopten op een veld en daar stond een groepje vampiers. Met een berg dode lijken. Ik balde mijn handen tot vuisten. Ik had lang niet gejaagd en dat bloed rook aantrekkelijk. Wat doen jullie hier? Riep Aro over het veld. Niemand antwoordde. Jane? Zei Aro met een glimlachje. Jane keek naar een van de mannen en hij zakte op de grond. Op dat moment rende alle Cullens het veld op. Ik schrok. Edward! Bella! Hier zit je! Riep Edward naar mij. Edward keek naar mijn kleding. Ja ze hoort nu bij de Volturi. Zei Aro vals. Dat was dus het visioen van Alice. Hoorde ik Carlisle fluisteren. Bella? Is dit waar? Vroeg Edward. Ik had een hekel aan hem zo zien lijden maar anders bracht ik mijn familie in gevaar. Snel keek ik naar Aro. Hij keek naar Edward. Ik zuchtte. Ja. Het spijt me. Edward gromde. Jij! Riep hij woest tegen Aro. Hij wilde aanvallen maar Emmett en Jasper hielden hem tegen. Aro glimlachte en keek naar Jane. Pijn. Zei ze heel zacht. Edward zakte op de grond. Nee! Gilde ik. Mijn schild sloot zich om Edward heen. Jane siste kwaad. Bella? Zei Aro rustig. Ik sloot mijn ogen. Ik stop pas als u Edward niks aan doet. Nee nee nee! Bella toch. Hoe kan je dat nou denken? Wij doen jouw Edward niks. Als jij onze Jane niet zo irriteert. Snel vloog mijn schild weer naar binnen. De mannen waar het echt om ging renden weg. Ze probeerden te ontsnappen. Aro zuchtte. Alec. Een zwarte stofwolk vloog ze achterna. Toen de wolk bij hun was vielen ze een voor een op de grond. Haal ze hier heen. Beval Aro. Felix, Demetri en Caius rende naar ze toe. Aro hief zijn hand zodat de stof wolk van Alec weer naar binnen vloog. De mannen knipperde met hun ogen. En ze probeerde weer weg te kruipen maar de wacht had hun te stevig vast. Zo zo, wat was jullie plannetje? Heren? Vroeg Aro. We-we wilden jagen. Stamelde de een. Oh ja. Wat mag dus absoluut niet bekend worden? Vroeg Aro rustig. De mannen zwegen. Dat we vampiers zijn! Riep Caius geïrriteerd. Bella? Zou je het even willen verbranden? Vroeg Aro met de nadruk op het. Onzeker liep ik naar de stapel lijken. Ik hield mijn adem in maar mijn keel brandde hard. Edward liep ook naar de stapel. Bella? Waarom? Vroeg hij toen hij me passeerde. Het spijt me. Het kan niet anders. Fluisterde ik. Ik dacht dat we samen waren, voor altijd. En Renesmee. Ze is verdrietig. Ik sloot mijn ogen. Het spijt me. Ik liep door naar de stapel. Edward bleef staan. Ik stook de stapel aan en rende terug naar Aro. Zonder de Cullens nog maar een blik waardig te schenken. Niet omdat ik ze niet mocht maar het was te moeilijk. Zo bedankt Carlisle maar jullie hulp is niet nodig. Zei Aro beleefd. Edward gromde. Kom. We gaan. Zei Aro. Ik sloot mijn ogen en rende achter Aro aan.
JE LEEST
Daglicht (na morgenrood) twilight
FanfictionDit boek is het boek dat na het laatste deel van de twilight reeks komt. Hij is geschreven vanuit Bella. Soms verander ik een hoofdstuk van persoon. Het is door mij bedacht dus niet door Stephanie Meyer. Sorry trouwens voor de niet hele lange hoofds...