Wauw! Geweldig zeg! Riep ik opgelaten. Ik vond het echt super dat Jacob en Billy, David hadden gevonden. Billy zat zenuwachtig aan zijn nagels. Dus, David, heb je nog geheimen? Vroeg hij. Jacob keek hem geïrriteerd aan. Subtiel. Mompelde hij. Verbaasd keek David hem aan. Hoe bedoel je? Nou eh, we eh vroegen ons af of euh... Tja. Euh. Stamelde Billy. Jacob zuchtte. David, ben je een wolf? Opeens was al mijn aandacht terug. Jacob had het zomaar in eens gevraagd. Eerst keek David verbaasd naar mij, toen naar Billy en toen naar Jacob. O nee. Dat is hij dus niet. Dacht ik. Maar opeens begon David te glimlachen. Ik ben een Black dus ook een wolf. En Bella, ik weet allang dat jij en heel je familie vampiers zijn. Van verbazing viel mijn mond open. Maar heb je dan geen roedel nodig? Vroeg Billy. David lachte. Oh die heb ik. Zei hij geheimzinnig. Bella, herinner je die jongens nog? In de kantine? Ik knikte. Ze waren in mijn geheugen geprint. Dat is mijn roedel. Mijn hoofd was helemaal gevuld met verbazing. Wauw! Je moet mijn roedel ontmoeten! Kom! Riep Jacob opgelaten. David lachte en wilde opstaan, maar Billy schudde zijn hoofd. We moeten Sam eerst inlichten. Het kan gevaarlijk zijn. 2 aparte roedels op 1 territorium. Je hebt gelijk. Wie is Sam? De alfa van de roedel. David knikte. En wie ben jij dan? Ik bedoel je lijkt me de grootste? Vroeg David aan Jacob. Jacob glom van trots. Sam en ik delen de alfa plek. David keek hem verbaasd aan. Delen? Is er dan niet heel veel ruzie? Nouja, Sam is de alfa en ik ben de bèta. David knikte. Bijzonder. Ik hoorde opeens voetstappen. Jake, Sam kom eraan. Jacob keek naar de deur. Een paar seconde later vloog hij open. Jacob! Waar blijf je? Zei Sam luid. Jacob stond op. Sam ik wil je voorstellen aan David Black. Sam keek kort naar Billy. Hij knikte. Hallo David. De verloren Black als ik het goed begrijp? David knikte. Sam keek kort naar Jacob. Hij knikte. Ik snapte niks van hun communicatie. Dus, David, als ik het ook goed begrijp ben je ook een wolf? Roedel in Minnesota? David knikte weer. Ik kan je voorstellen aan de roedel. Weer wisselde Sam een korte blik met Jacob. Daarna stonden ze op. Jacob wenkte me. Blijkbaar ging ik mee. Ik liep achter ze aan. Jake. Siste ik. Jacob ging naast me lopen. Waarom moet ik mee? Ik ben geen wolf. Jacob lachte. Gelukkig maar, nee hoor, jij bent de enige die David 'al kent'. Ik merkte dat David een wolf was. Zijn uiterlijk was precies hetzelfde. Hij had dezelfde tattoo maar die had hij altijd bedekt. Hij was gewoon Jacob 2.0. Al snel kwamen we aan bij de jongens. Ze zaten op boomstammen rond een vuur plek. Er werd hard gelachen. Yo Jake, Sam! Riep Seth. Seth was flink gegroeid sinds de laatste keer. Stilte! Beval Sam. Meteen was iedereen stil. Jongens, ik wil jullie voorstellen aan David. David Black. Iedereen keek naar David en toen naar Jacob. Wolf, roedel in Minnesota. Verloren broer van Jacob. Het geroezemoes begon weer. Stilte! We willen graag je 'werk' zien. Zei Sam. David knikte. David trilde kort en al gauw stond er een wolf. Licht bruinig, bijna goud. Het leek erg op de vacht van Jacob. Nu kon ik aan bijna alles wel herkennen dat ze broers zijn. Sam seinde naar de roedel en toen waren er alleen maar wolven. Alleen Jacob was nog mens. Bella ren je mee? Ik knikte. Daarna transformeerde Jacob ook tot wolf. Sam begon te rennen. De rest volgde hem. David rende hard. Hij was kleiner dan Jacob, ongeveer even groot als Sam maar hij rende harder dan de rest. Voor mij was het best makkelijk om ze bij te houden. En als ik zelfs nog een tandje er bij zou zetten, zou ik ze met gemak voor kunnen blijven. Je zag wel echt dat Sam en Jacob de 'alfa's' waren. Ze renden voorop, ze hielden de groep in bedwang, ze zorgden dat niemand afhaakte. Ook zag ik dat David thuis een grote rol moest hebben. Ik zag hem al leiden als alfa. Na een tijdje remde Sam ineens. De rest achter hem stopte ook meteen. Ook ik bleef stilstaan. Wat? Vroeg ik. Ik vond het rennen wel fijn. In die stilte. Sam draaide zich om. Hij begon de andere kant op te rennen. Meteen volgde iedereen hem. Ik haalde mijn schouders op en rende achter ze aan. Toen we terug waren, waren ze weer allemaal jongens. Sam begon te ijsberen. Bella, rook je die geur? Vroeg Sam. Verbaasd keek ik hem aan. Geur? Ik had niks geroken. Sam schudde zijn hoofd. Ik vertrouw het niet. We moeten je familie waarschuwen. Het was overduidelijk een vampier. Ik haalde mijn schouders op. Het zal vast gewoon een bezoeker zijn. Sam schudde vastberaden zijn hoofd. De geur was er al langer. En het rook zo bekend. Maar ik weet echt niet wat. Sam richtte zich op David. Super om je ontmoet te hebben, zowel als mens en wolf. Ik vind het leuk voor Jacob dat hij zijn broer heeft gevonden maar het is beter voor ons allemaal als jullie terug keren naar Minnesota. We moeten deze zaak serieus nemen. David knikte. Ik snap het. Mijn roedel kan wel helpen. Stelde hij voor. Sam keek hem raar aan. De jongens begonnen te lachen. Alsof we jullie hulp nodig hebben! Riep Paul. Sam hief zijn hand. Stilte. Bedankt voor het aanbod maar we redden ons wel. David haalde zijn schouders op. Jacob omhelsde me. Ik ga je missen bells. Kom snel terug met je liefste dochter. Ik schrok. David wist niet dat ik een kind had. Helaas had David het al door. Dochter? Ik beet op mijn lip. Ik leg het straks wel uit. David zei gedag tegen Jacob en Billy. Samen liepen we terug naar de auto. Dochter? Herhaalde ik verbaasd. Ik zuchtte en trapte op het gaspedaal. Ja ik heb een dochter, Renesmee. Ze is de vriendin van Jacob. David lachte. Ben ik verliefd op een meisje met een doch... Snel sloeg hij zijn handen voor zijn mond. Ik keek hem schuin aan. Verliefd? David schudde zijn hoofd. Ik zei... Euh... Ja... Euh.. Ik zei bevriend met een meisje met een dochter. Stamelde hij. Ik lachte. Doe normaal. Het is lief dat je verliefd op me bent. Net als Jacob eerst. Tja... Ik kan je toch nooit krijgen. Mompelde hij zacht. Ik deed net alsof ik het niet hoorde. Maar prent je dan niet in met een meisje? David haalde zijn schouders op. Misschien, ooit nog. Is Jacob ingeprent met Ren-smee? Renesmee. Herhaalde ik. En ja. Na een rit in stilte waren we weer terug in Minnesota. Dave, ik ga je voorstellen aan Edward, Renesmee en mijn familie. David aarzelde even maar knikte daarna. Samen stapte we uit. Renesmee kwam al naar buiten gestormd. Mam! Gilde ze. Ik knuffelde haar. Daarna keek ze verbaasd naar David. Wie is dit? David stak zijn hand uit. Ik ben David, David Black. Renesmee's ogen werden groot. Jake? Stamelde ze tegen mij. Ik glimlachte en knikte. Renesmee begon te stralen. Daardoor moest ik wel lachen. Ze was zo mooi. Haar stralende witte tanden. De lichtroze blosjes op haar wangen. Haar bruine krullende haar. Als David maar niet op Renesmee verliefd werd. Dat zou Jacob niet trekken. Ook David lachte. Jij bent Renesmee Swan? Vriendin van Jacob? Renesmee knikte maar voordat ze iets kon zeggen, kwam Edward naar buiten. Ze heet Renesmee Cullen, en we hoeven niet nog meer Blacks over de vloer. Zei hij nors. Ik zuchtte. Edward, alsjeblieft. Het spijt me David... Edward schudde zijn hoofd. Ga weg. Ik wil je niet over de vloer hebben hier. David keek eerst verbaasd naar mij. Daarna knuffelde hij me. Edward gromde. Snel liet hij me los. Ik zie je morgen Bel. Mompelde hij en hij begon te rennen. Wacht! Dave! Wil je geen lift?! Riep ik nog maar hij was al weg. Geïrriteerd staarde ik Edward aan. Moest dat nou per se? Edward zuchtte. Bella luister, die gast is niet te vertrouwen. Geloof me maar. Ik sloot mijn ogen. Edward, alsjeblieft. Ik ben volwassen. Keuzes maak ik zelf oke. Ik draaide me om en liep het bos in.
JE LEEST
Daglicht (na morgenrood) twilight
FanfictionDit boek is het boek dat na het laatste deel van de twilight reeks komt. Hij is geschreven vanuit Bella. Soms verander ik een hoofdstuk van persoon. Het is door mij bedacht dus niet door Stephanie Meyer. Sorry trouwens voor de niet hele lange hoofds...