Te veel

930 49 6
                                    

Ongerust liep Carlisle door het huis. We waren al bijna weer thuis. Toen Carlisle ons hoorde schoot zijn hoofd onze kant op. Ze zijn terug! Riep hij en hij rende met alle andere op zijn hielen naar buiten. Esmée omhelsde Edward. Rosalie omhelsde Renesmee. Alice knuffelde mij. Oh Bella, je bent zo ontzettend dapper. Ik glimlachte. Edward had alles uitgelegd aan Carlisle. En langzaam kon ons oude leventje weer beginnen. Hopelijk dan. We zouden nu altijd op Renesmee moeten blijven passen. Stel dat Aro weer eens opduikt. Samen met Jacob, Edward en Renesmee liep ik door het bos. Ik ben blij dat we nu weer als vroeger kunnen leven. Zei Renesmee na een tijdje. Tja, dat moeten we maar hopen. Zei ik. We mogen nu echt geen risico's nemen dus als je gaat jagen moet Bella met je mee, stel Jane of Alec opduikt. Bella is de enige die je daar tegen kan beschermen. Ik glimlachte. Het voelde fijn om te weten dat ik mijn kind kon beschermen. We liepen terug naar ons huis. Jongens, wij gaan even terug naar Carlisle. Zei ik tegen Jacob en Renesmee. Niet het huis uit als Bella nog niet terug is goed? Renesmee rolde met haar ogen. Ik glimlachte. Samen met Edward liep ik terug naar het grote huis.

VANUIT EDWARD:

Hand in hand liep ik terug met Bella. Ik vertrouw die twee niet. Zei ik na een tijdje. Bella kneep in mijn hand. Edward, ze spoken echt niks raars uit. Waarom vertrouw je ze nou niet gewoon? Ik zuchtte. Jij kan Jacobs gedachte niet horen. Bella lachte. Gelukkig maar. Ik kon er niet om lachen. Als Jacob dacht dat hij aan mijn dochter kon zitten had hij het goed mis. We kwamen binnen bij Carlisle. Iedereen zat al aan de tafel. Oké Edward, Bella, we zouden het fijn vinden als jullie een iets duidelijkere beschrijving van toen jullie aankwamen bij de Volturi geven. Eh dat kan je beter aan Renesmee vragen. Wat Marcus letterlijk tegen haar heeft gezegd. Carlisle knikte. Dat is waar. Waar is ze? Ik ga haar wel halen. Zei ik. In mijn eentje liep ik terug naar huis. Toen ik bij de deur kwam hoorde ik Renesmee's gedachte. Ik kan Jake niet kwetsen, niet alweer. Dacht ze. Ik snoof. Jacob zat aan mijn dochter terwijl ze het niet wilt. Hopelijk haakt ze nu niet weer af. Dacht Jacob. Ik gooide bijna de deur eruit, zo hard kwam ik binnen. JACOB!!!! RENESMEE!!!! Riep ik hard. Shit! Dacht Renesmee. Snel trok ze haar blouse weer aan. Wat nu weer. Dacht Jacob. Voorzichtig kwam Renesmee de hoek om. Hoi. Zei ze zacht. Kwaad keek ik haar aan. Jij! Terug naar je moeder. Nu! Beval ik. Geschrokken rende Renesmee naar buiten. Ik kan maar beter doen wat hij zegt nu. Dacht ze. Nu kwam Jacob de kamer in. Dreigend liep ik op hem af. Hoe gespierd hij ook was, als vampier zijnde was ik sterker. Jij! Jij blijft van mijn dochter af. Zei ik kwaad. Ik heb je gewaarschuwd hond. Vooral als Renesmee het niet eens wil! Ik pakte ruw zijn shirt vast en trok hem naar buiten. Laat me los. Snauwde hij. Hij rukte zijn shirt los. Als jij ook nog maar een keer met die vieze vuile honden vingertjes aan haar zit. Dan. Dan doe ik je wat. Jacob stond op. Heel zijn lijf trilde. Als zij het niet wilt dat zegt ze dat. Ongelovig keek ik hem aan. Dacht je dat? Nou jij kent haar gedachtes niet. Jacob snoof. Niet iedereen kan "vet cool" gedachtes binnen dringen. Als je haar kent dan weet je dat. Riep ik kwaad. Op dat moment veranderen Jacob in een groot bruine wolf. Grommend stond hij voor me. Ik wist dat ik als nog sterker was. Als hij in zijn eentje was. Ik gromde hard terug. Ik was niet kwaad maar furieus. Jacob rende hard op me af. Ik pakte hem en gooide hem zo'n tien meter verderop neer. Hij stond meteen op. En rende weer op mij af. Op dat moment hoorde ik de roedel door het bos rennen. Jake ben je oke? Dacht Seth. Hij gaat eraan. Was het enige wat Jacob dacht. Jacob rustig. Beval Sam. Jacob rende weer op mij af. Ik stootte hem weer weg maar ineens stonden er 5 wolven inplaats van 1. Maar ik was te boos om het op te geven. Ik gromde nog harder. Alle wolven behalve Seth en Sam begonnen terug te grommen.

VANUIT BELLA:

Renesmee kwam huilend aangerend. Ik sprintte naar haar toe. Meiske wat is er? Jake... Pap... Vechten... Snikte ze. Verbaasd keek ik haar aan. Toen hoorde ik het ook. Gegrom... Geschreeuw... Blijf hier nes. Zei ik snel en ik sprintte er naar toe. Edward stond daar omringd door 5 grote wolven. Ik rende op Edward af. Wat doe je? Gilde ik. Edward stopte niet met grommen. Ik had hem nog nooit zo kwaad gezien. Hij was kwader dan kwaad. Jacob stond het hardst te grommen. Bella, ga aan de kant. Zei Edward. Nee. Als jullie elkaar aanvallen moeten jullie dat maar doen terwijl ik hier blijf staan. Ik richtte me op Jacob. Jacob! Rustig. Als jij Edward iets aan doet. Doe je mij iets aan. Als je mij iets aan doet, doe je Renesmee iets aan. Handiger wist ik het niet te zeggen. Jacob gromde hard naar Edward. Maar daarna sloot hij zijn ogen en rende hij terug het bos in. De roedel volgde hem. Ik draaide me om. Woest stond Edward te grommen. Bella. Ga weg. Nu meteen. Ik schrok van zijn kille toon. Maar ik bleef staan. Nee. Luister naar me. Renesmee weet heus wel wat ze doet. En als jij Jacob iets aandoet vergeeft ze je dat nooit. En ik misschien ook wel niet. Je moet accepteren dat Renesmee nu deels van Jacob is. En je moet accepteren dat Jacob ook een deel van mij is. Edward gromde naar me. Bella. Nu. Ga weg. Nu. Zijn stem was nog killer. Zo had hij nog nooit tegen mij of iemand anders behalve Jacob gepraat. Ik sloot mijn ogen. Verdrietig, gekwetst liep ik weg. Edward, hoe kon hij? Wat was er gebeurd? Ik voelde me gekwetst. Mijn eigen partner. Ergens in het bos zakte ik tegen een boom aan. Alles gaat mis. Het is allemaal te veel. Hoe kon dit in vredesnaam gebeuren? Het enige dat ik zeker wist is dat het snel opgelost moest worden als we een gehele familie wilden blijven. Mam? Renesmee kwam aangelopen. Ik glimlachte half. Het spijt me mam, papa heeft gelijk. Ik wilde het nog niet maar ik wilde Jacob niet kwetsen. Verbaasd keek ik haar aan. Ze ging naast me zitten. Jake wilde het al toen ik bij hem ging logeren maar toen ben ik afgehaakt. Jake was toen gekwetst en dat wilde ik voorkomen. Ik trok haar tegen me aan. Maar meiske, dat moet je gewoon eerlijk kunnen zeggen. Een echte relatie bestaat uit vertrouwen en eerlijkheid. Jake wacht echt wel tot jij er ook klaar voor bent. Dat weet ik zeker. En hoe vaak je ook afhaakt, kan Jacob wel gekwetst zijn maar je moet niks doen tegen je zin in. Renesmee knuffelde me. Bedankt mam. Ik hou van je. Ik ook van jou ness.

Daglicht (na morgenrood) twilightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu