Het geklop werd luider. Langzaam liep ik naar de deur. Toen ik hem open deed stond er niemand. Opeens liep Alice erlangs. Alice! Riep ik. Ik knuffelde haar. Je bent terug! Alice lachte. Het was zo fijn om dat weer te horen. Bella! Ik heb je zo gemist. Ik jou ook Alice. Waar is Jasper of Carlisle? Verbaasd keek ik haar aan. Bij de Volturi om Jasper terug te halen. Alice trok haar wenkbrauw op. Jasper? Snel legde ik haar heel het verhaal uit. Heb je geen visioen gezien? Alice schudde haar hoofd. We moeten ze terug halen. Zei ze vastberaden. Opeens kwam Edward aangelopen. Met iedereen achter zich aan. Behalve Jasper. Alice! Riepen ze tegelijk. Bezorgt keek Alice naar Carlisle. Hij schudde zijn hoofd. Renesmee kwam stond achter me. Met een slaperig hoofd. Wat is er? Vroeg ze toen ze iedereen zag. Snel wisselde ik een blik met Edward of ik het over Jasper moest vertellen. Hij schudde zijn hoofd kort. Ik aaide over haar haar. Alice is terug. Renesmee keek rond. Toen ze Alice zag knuffelde ze haar. Alice, ik heb je zo gemist. Ik jou ook ness. Ik bracht Renesmee weer naar bed. De volgende dag bracht ik Renesmee naar Jacob. We hadden tijd nodig om de omstandigheden te bespreken. We zaten met zijn alle aan de vergader tafel. Het is duidelijk. Aro speelt een spelletje met ons. Hij wisselt steeds van persoon zodat hij overal gebruik van kan maken. En het lukt hem ook omdat hij zoveel macht en kracht heeft. Begon Carlisle. Maar we kunnen er weinig aan doen behalve vechten. Zei Emmett grijnzend. Esmée schudde haar hoofd. We kunnen het nooit winnen van de Volturi. Carlisle knikte. Aro wint het spel. Uiteindelijk zal heel onze familie uit elkaar vallen. Zei Rosalie zuchtend. En wat nou als Aro Jasper weer inruilt voor iemand anders, dat we niet gaan? Esmée schudde weer haar hoofd. De Volturi zal ons opzoeken. We zijn gewoon... Begon Alice maar ze maakte haar zin niet af. ze had een visioen. Alice? Wat zie je? Vroeg Carlisle ernstig. Jasper, hij gaat het opgegeven. Verbaast keek Carlisle naar Alice. Hoe bedoel je? Maar Alice zei niks meer. Carlisle keek naar Edward. Jasper gaat mensenbloed drinken, vanavond. Alice zat heel stil naar voren te staren. Opeens greep ze de tafel en brak er een groot stuk vanaf. Boos stond ze op en liep ze de kamer uit. Er is meer Edward. Zei Carlisle daarna. Edward knikte. Hij gaat zich officieel bij de Volturi voegen. Ongelovig staarde ik Edward aan. Buiten hoorde we een boom omvallen. Alice gromde. Ik had haar nog nooit zo gezien. Ze was altijd zo vrolijk. Opeens kwam er iets in me te boven. Volgens mij wil Aro onze gaves helemaal niet. Hij wil gewoon dat een van ons het opgeeft en zich bij de Volturi voegt zodat hij uiteindelijk makkelijk onze familie kan uitschakelen. Carlisle keek me verbaasd aan. Daar zeg je iets heel slims. Aro zou, als het om gaves zou gaan, Edward eerst kiezen. Maar omdat Jasper het eerder zou opgeven koos hij Jasper. Esmée knikte. Maar als het niet om gaves zou gaan, waarom koos hij dan eerst Bella en Alice? En niet gelijk Jasper? Logisch toch, hij wilde ons op een verkeerd spoor zetten. En Bella gaat nessie meteen redden, zo begon hij het spel, zeg maar. Zei Rosalie. Carlisle knikte. Het is een logische theorie inderdaad. Maar niks is zeker. Ook de visioenen kunnen nog veranderen. Waarom kunnen we niet nu naar de Volturi? Zei ik ineens. Carlisle schudde zijn hoofd. Het is te laat. Vanavond zijn we nog niet eens in Volterra. En we gaan er dan sowieso allemaal aan. Als de Volturi niet zoveel kracht had zou het veel gemakkelijker zijn geweest. Ik knikte. Ik ga even naar Alice. Zei ik na een tijdje. Ik stond op en liep naar buiten. Alice zat op een rots aan de rivier. Gaat het? Ik ging naast haar zitten. Alice haalde haar schouders op. Weet je Alice. Jasper is erg dapper. Ook al geeft hij het op. Diep van binnen zal hij altijd voor jou kiezen. Ook al zegt of doet hij dat niet. Jij bent alles voor Jasper. Maakt niet uit wat er in de weg staat. Het is zwaar voor hem maar hij zal altijd voor jou kiezen, geloof me. Ik knuffelde Alice en stond op. Ik glimlachte nog kort en liep toen weg. Bella? Ik draaide me weer om. Alice keek me aan. Ja? Bedankt. Zei ze zacht. Ik glimlachte weer. Geen zorgen Alice. Het komt goed. Alice knikte. Ik liep weer naar binnen. Jacob had Renesmee weer thuis gebracht. Meteen was de stemming anders. We wilde niks laten merken aan Renesmee. Toen Renesmee vroeg waar Jasper was hadden we gezegt dat hij op vakantie was. Renesmee geloofde er niks van maar uiteindelijk had ze haar schouders op gehaald. Jacob had ik snel ingelicht met het probleem en hij zou het niet zeggen tegen Renesmee. Het ging beter me ons maar mijn schuldgevoel was heel groot.
JE LEEST
Daglicht (na morgenrood) twilight
FanfictionDit boek is het boek dat na het laatste deel van de twilight reeks komt. Hij is geschreven vanuit Bella. Soms verander ik een hoofdstuk van persoon. Het is door mij bedacht dus niet door Stephanie Meyer. Sorry trouwens voor de niet hele lange hoofds...