"Nia, lepasni Nia dah takpayah bekerja di syarikat artis tu lagi!!!" bersorak gembira Farhan.
"Gembira nya kau. Eh kau sedar tak yang kau viralkan tu aku tau! Shit ! Kau sedar tak yang kau buat sekarang ni tikam belakang kawan! Selama ni aku percaya kau jadi kawan baik aku tapi kenapa kau tolong aku dengan cara kotor macam ni! Lain kali otak tu jangan simpan dalam peti ais! Bawak sekali dlm kepala!" tengking Rania.
"Nia anggap Han kawan je ke?"
"Yes. Only friend" dingin Rania berbicara.
"You know what i love you so much please marry me Nia! Han cintakan Nia lama dah terimalah lamaran Han. Jangan bekerja dengan artis tu lagi Han takut Nia jatuh cinta dengan dia!"
"Kau dah gila ke ape?! Selama ni aku ingatkan kau takde hati dengan aku rupanya ada! Kau lupa eh janji kita. No one will falling in love to each other". Aku bagi warning dekat kau, kalau kau tak bersihkan nama Rayyan Danial aku akan saman kau!" Rania terus beredar pergi. Farhan menggenggam satu penumbuk.
**********
Rayyan baring sambil termenung. Dia bercakap sendirian.
"Mana Rania ni. Dah setengah jam tak balik pon"
Pintu dikuak perlahan. Rania datang dengan bubur yang dipesan dari Mcd.
"Okay boss. Ini bubur untuk boss. Makanlah cepat" Rania menghidang bubur tersebut supaya sedia untuk dimakan.
"Ouch!" Rayyan mengaduh sakit.
"Encik kenapa!"
"Kaki aku sakit! Suapkan!" tak malu betul.
"Eeee mengadalah encik ni, suap sendiri lah! Tangan tak sakit en?"
"Ouch!"
"Kenapa pulakdah!"
"Amboi garangnya. Tangan aku sakitlah suapkan!" Rayyan menayang sebaris gigi putihnya. Rania akur juga akhirnya. Empat suapan sudah dilakukan. Kini suapan kali kelima pula.
"Ouch!"
"Apalagi ni encik!!!! Cucok pakai sudu ni kang" besar kecil besar kecillllll je aku tengok mamat ni.
"Mata aku sakitlah"
"Kenapa pulak mata sakitni aduh" mengeluh Rania. Macam baby lah!
"Sebab aku tengah melihat bidadari syurga di hadapan ni" tersengih sengih Rayyan. Rania menahan malu.
"Kalau taknak makan lagi saya nak buang ni encik"
"Wait! Buang ni sekali!" Rayyan menghulurkan sesuatu. Kaku Rania.
"Apa ni encik?"
"Will you be my angel and queen in my heart for the rest of my life ?"
Ba! Korang rasa Rania terima tak lamaran tu? Wait and see! Vote for it❤
BINABASA MO ANG
MR PERFECT MILIK AKU !
Romance[ COMPLETE ] *************** Soalan yang sering bermain di minda Rania Rafesya kini sudah terjawab. Mengapa hatinya semakin membenci lelaki bernama Rayyan Danial ? Perasaan ego dan benci semakin menghilang setelah Rania dan Rayyan bersama namun , ba...