"Raynia!!!!" Aunty Marie memeluk Rania.
"Just long time no see! Come in"
"Sure aunty. Anyway thanks for intiving me aunty"
"Small matter. You know that I don't have any daughter right?"
Rania hanya tersenyum. Dia faham, Aunty Marie ingin merasa kasih aku sebagai anak perempuannya.
Suasana makan senyap sehingga James Marcus turun dari atas. Terkejut James melihat Rania.
"Raynia? Is that you?" James masih berdiri tercegat di hadapan meja makan.
"Hi James" Rania hanya tersenyum. Buat apa hendak berdendam. Zaman itu mereka belum matang. Lupakan sahaja.
"James? Sit" Uncle Joe memberi arahan.
Usai makan, Rania membantu Aunty Marie mencuci pinggan.
"Let me do it. You're pregnant Raynia" risau sungguh muka Aunty Marie.
"Are you sure aunty?"
"Yes. Go to the living room. James is waiting for you"
Rania berlalu pergi ke ruang tamu rumah agam itu. Rania duduk di atas sofa yang empuk berhadapan dengan James.
"So, where have you been?" James bertanya.
"Malaysia"
"You're pregnant now? Are you married ?! Why you didn't told me!" nada suara James seperti sedang marah.
"James! Watch out when speaking" Uncle Joe muncul dan duduk bersebelahan James.
"I'm sorry Raynia. We're best friend why you didn't told me?"
"She already told us, mom and dad forgot to tell you"
"Dad!"
"It's okay James. So, how are you doing?"
"I'm a project manager now, I'm not famous like you Raynia" James tertawa.
Rania sudah berganjak pulang. Dia seorang sahaja di rumah. Kenangan waktu kecil bersama daddy dan kakak asyik bermain di fikiran. Air mata jatuh mengenangkan ayah kesayangannya itu.
******
Pintu rumah diketuk. Siapa pula datang awal pagi ni?"Uncle" Rania tersenyum.
"How are you today?"
"I'm fine uncle, don't worry"
"I know, you were sad about your dad. So, uncle and aunty bought you this" sekotak hadiah dihulurkan.
"Susah-susah saja uncle. Thankyou! Send my love regards to Aunty Marie okay?"
Uncle Joe mengangguk lalu beredar dari situ.
Rania membuka kotak hadiah itu. Sebuah camera. Tersenyum Rania. Ada satu surat di dalam nya.
Please be healthy always. Eat well, drink well and take care of yourself.
-R&D
R&D? Ah apa-apa lah. Janji aku tak boring sebab dah ada camera. Ni memang hobby aku suka ambil gambar. Baik betul hati uncle dengan aunty kan!
******
Rayyan terduduk sambil termenung. Kata-kata Amran membuat dia pening kepala."Keadaan kau makin teruk, baik kau buat pembedahan secepat mungkin"
"Takpalah Am, biar aku mati. Aku berdosa sangat pada Rania"
flashback
"Kau buat apa jumpa aku" Farhan yang bercakap menggunakan telefon bersama Rayyan. Farhan telah diberikan hukuman penjara seumur hidup kerana melakukan pembunuhan.
"Aku nak kau cerita hal sebenar pasal isteri aku"
"Betul kau nak tahu?" Farhan tersenyum sinis.
"Ya"
"Rania bekerja sebagai wartawan sama dengan aku. Masa tu dia memang perlukan bahan cerita supaya dia tak kena pecat. Aku terjumpa kau dengan Aizat hari tu. Masa dekat Pulau Pinang aku dan Rania stalk kau. Lama-kelamaan aku dah tak boleh sabar. Aku cintakan Rania. Dia tak boleh berhenti kerja. Jadi aku cadangkan dia jadi pekerja ganti. Kalau kau nak tahu, aku yang sebarkan berita tu. Rania marahkan aku. Sebab apa? Sebab dia mula kesiankan kau! Kau baik dengan dia. Aku buat semua tu sebab aku taknak Rania kerja lama-lama dengan kau. Aku taknak dia jatuh cinta dekat kau. Tapi sekarang aku sedar. Dia cintakan kau Rayyan. Hargailah dia"
Rayyan terkedu. Cerita yang Bella dan Tuan Azhar hanyalah penipuan. Dia seksa Rania yang sedang sarat mengandung. Dia sanggup tak mengaku anak yang dikandungkan bukan anak dia. Dia layan Rania kejam. Air mata menitis. Cepat-cepat Rayyan kesat.
"Terima kasih Farhan" baru sahaja Rayyan ingin meletakkan gagang telefon Farhan memanggil.
"Aku minta maaf. Aku berdosa pada Rania pada kau. Maafkan aku" menangis Farhan. Kasihan pula Rayyan melihatnya.
"Aku maafkan. Assalamualaikum" Rayyan terus beredar keluar dari penjara.
Dia memandu menuju ke klinik Amran.
"Eh Rayyan? Kau kenapa?" Amran berdiri memapah Rayyan.
end of flashback
"Aku bodoh Am. Aku nak jumpa Rania"
"Rayyan!" Rayyan sudah pengsan. Amran menghubungi ambulans untuk menghantar Rayyan ke hospital. Semakin hari semakin teruk keadaan Rayyan.
Semoga kau terus kuatkan hati isteriku
Aku bodoh. Aku silap
Aku minta ampun ya Allah.
YOU ARE READING
MR PERFECT MILIK AKU !
Romance[ COMPLETE ] *************** Soalan yang sering bermain di minda Rania Rafesya kini sudah terjawab. Mengapa hatinya semakin membenci lelaki bernama Rayyan Danial ? Perasaan ego dan benci semakin menghilang setelah Rania dan Rayyan bersama namun , ba...