26

173 11 0
                                    

Cahaya matahari di luar tingkap hotel membuatkan Rania bangun dari lena.

Ting! Bunyi notification.

Rania membelek belek telefon bimbitnya. Takda pulak noti dari handphone aku. Senyap senyap dia membuka handphone Rayyan. Rayyan pula masih dibuai mimpi.

anabella💗; hi sayang. bila nak balik? i rindu. pasti you terseksa terpaksa bersama dengan orang yang you tak cinta kan ? miss you❤.

Bagaikan petir yang sedang menyambar diri Rania. Bukan main ada love contact name. Lagi menyakitkan bila Bella memberitahu bahawa Rayyan tidak mencintai dirinya. Habis? Yang malam tadi? Oh pantang betul hati ini dipermainkan.

"Saya benci awak Rayyan!" Rania turun dari katil untuk membersihkan diri.

Rayyan membuka kedua belah matanya. Terduduk Rayyan mencari kelibat Rania. Mana Rania?

"Rania" Rayyan beberapa kali memanggil nama Rania namun tiada sahutan. Dia membuka pintu bilik mandi tapi tiada. Rayyan terpandang satu nota kecil di atas meja.

-saya keluar kejap. nak tenangkan fikiran

Rania.

"Aduhhh Rania ni! Kalau sesat nanti susah" Rayyan terus mandi.

***********
Kedua dua kaki diselam ke dalam swimming pool yang sedia ada di hotel itu. Sekeliling kawasan itu sangat lenggang. Awal awal pagi takkan nak berenang en?

You're the reason i believe that love is real
Ain't nobody make me feel the way you make me feel
Darling tell me is it real

Lagu moonlight bermain di mulut.

"Yes. You are my real love sweetheart"

Terkejut Rania. Dia berpaling ke belakang.

"Satu hotel aku cari kau dekat sini rupanya" Rayyan duduk di sebelah Rania. Kakinya juga diselam.

"Kacaulah awak ni"

"Kau ada masalah ke?"

"Ye! Memang saya ada banyak masalah sekarang!" terkejut Rayyan. Mengapa Rania seperti marah? Semalam elok je. Aku ada buat salah ke?

"Jum breakfast"

"Taknak"

"Kenapa taknak? Nanti perut kosong"

"Biar perut kosong jangan hati"

"Apa kau cakap ni?"

"Nothing"

"Sepatah aku tanya sepatah jugak kau jawab en?"

"Hm sukahati"

"Please"

Rimaslah! "Fine! Saya breakfast"

"Thanks!" Rayyan tersenyum sambil membuntuti langkah Rania untuk ke cafe hotel.

************
Hanya bunyi kunyahan makanan sahaja yang terdengar. Rania pula asyik sibuk makan. Sekali pun dia tidak memandang muka Rayyan.

"Ehem"

"Ape?"

"Suap" Rayyan membuka mulut. Namun, tindakannya tidak dilayan. Rania malas nak melayan dia terus menyumbat makanan yang ada. Rayyan hanya tersenyum kelat.

"Lepas ni kita pergi theme park nak?"

"Taknaklah. Nak duduk hotel je"

"Eh esok nak balik dah. Jalan jalan lah dulu"

"Sukahati"

"Petang sikit gerak. Aku ada kerja sikit nak dibuat kau duduk hotel je"

"Kerja apa?"

"Aku nak siapkan report sikit. Aku nak kena pinjam laptop hotel"

Angguk pun tidak geleng pun tidak. Rania hanya berlaku pergi ke bilik.

Kenapa dia dingin ?
Adakah sebab aku dah luahkan rasa hati semalam?
Lalu dia semakin membenci?

*********
"Pegang tangan aku" Rayyan yang sudah teruj berdiri di hadapan pintu gerbang taman tema itu.

"So nak main apa dulu? Waterpark or funfair?"

Rania sibuk bermain handphone. Rayyan merampas handphone Rania lalu disimpan di dalam poket seluarnya.

"Apa awak ni!"

"Sekarang ni aku taknak ada sebarang gangguan"

Rania menjeling tidak puas hati.

"Jum main tu!" 

"Mainlah awak sorang"

"Alah! Jumlah !" Rayyan menarik tangan Rania untuk menuju ke kaunter tiket masuk.

Roller coaster mula bergerak perlahan. Rania yang ada di sebelah tidak menunjukkan sebarang reaksi.
Roller coaster mula menjunam. Seronok betul Rayyan di sebelah. Rania pula menjerit tak sudah.

Termuntah muntah Rania setelah turun dari roller coaster.

"Kau tak cakap pon kau tak dapat main ni"

"Saya dah cakap taknak awak yang paksa!" Rania mendahului Rayyan semasa berjalan.

Sudah banyak permainan yang dimainkan mereka.Semua permainan yang dinaki mereka hanya Rayyan sorang yang seronok. Rania pula masih mencuka.

Jam di tangan menunjukkan pukul 7 malam.

"Jum balik" Rania mengajak Rayyan untuk balik.

"Awalnya"

"Balik je lah. Penat!"

"Fine! Balik ! Dari tadi aku sabar dengan perangai kau! Kau buat tak endah je!"

Dalam rumah tangga pasti ada pertelingkahan
Kedua dua saling menyalahkan satu sama lain
Dapatkah hati masing masing memujuk
Atau hanya ego yang menguasai diri?

MR PERFECT MILIK AKU !Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon