❪ 00︰07 ❫

1.5K 220 15
                                    

❝ pesakit sedar? ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝ pesakit sedar? ❞

just u┃jeong sewoon.

⎈ ⎈ ⎈ ⎈ ⎈

Please enjoy your reading 😁❤

⎈ ⎈ ⎈ ⎈ ⎈

Sukar bagi Doktor Jeon Jungkook untuk mempercayai bahawa rakan sekerjanya mempunyai hubungan dengan pesakit baharunya itu.

Bukan sekadar hubungan biasa, malah mereka merupakan adik - beradik di mana Jimin ialah abang kepada mangsa kemalangan langgar lari, Park Haneul.

Keluhan dihembuskan dari lurah bibirnya yang sedikit terbuka. Jungkook meraup wajahnya dengan kedua belah tapak tangannya.

Sebentar lagi Jimin, dan ibu bapanya akan tiba. Seumur hidup Jungkook menjadi rakan Jimin sejak hampir 8 tahun, dia masih belum pernah berjumpa dengan ibu bapa lelaki itu.

Mungkin sekejap lagi dia akan tahu siapa dan bagaimana rupa Puan Park dan Encik Park.

Perlahan - lahan dia mengundurkan kerusinya ke belakang menggunakan kakinya lalu berdiri dari kerusinya.

Telefon dan beg duit milik Haneul dibawa bersamanya. Kedua - dua barang itu diletakkan di dalam poketnya. Stetoskop (?) yang berada di atas meja dicapai lalu digantungkan pada kolar leher jubah putih doktornya.

Lelaki yang penuh berkarisma itu berjalan ke arah pintu bilik pejabatnya dan berlalu pergi untuk melihat keadaan Haneul buat masa itu.

Tiba di kaunter jururawat, lelaki itu meminta kepada pembantunya akan fail - fail perubatan milik pesakitnya itu.

" Ada apa - apa lagi yang doktor nak? " Cik Lee, pembantu Jungkook bertanya kepada lelaki itu.

" Buat masa ni, takda apa - apa yang saya nak minta cik buat. Tapi, saya nak puan awasi dia sampai dia sedar. Sekejap lagi, Jimin akan datang untuk tengok - tengokkan adik dia nanti. " Jungkook menjawab.

" Cik Haneul tu adik Doktor Park? " Jungkook sekadar mengangguk.

" Okaylah, saya pergi dulu. " Lelaki kacak itu berlalu pergi sambil membawa dokumen perubatan Haneul dan masuk ke dalam wad persendirian di mana gadis itu ditempatkan.

Segala mesin yang dihubungkan ke tubuh gadis itu diperiksa untuk melihat sama ada dia berfungsi dengan baik atau tidak dan ingin melihat jika mesin disetkan pada kadar yang betul atau tidak.

Itulah rutinnya sebagai doktor. Pesakitnya saja sudah hampir mencecah 10 - 15 orang termasuklah Haneul.

Silap saja kerjanya, pasti akan mencabut nyawa seseorang walaupun itu merupakan kesilapan yang kecil.

⎈ ⎈ ⎈ ⎈ ⎈

Hampir seminggu berlalu sejak kejadian di mana Haneul ditimpa kemalangan dan Jungkook terpaksa membedahnya. Sejak masa yang berlalu itu, Haneul masih belum menyedarkan dirinya.

𒆜 𓊈전정국𓊉 𐪟 DOCTOR JEON ⩩Where stories live. Discover now