"Listeye yazdığım her şeyi al. Unutma sakın." Annemin sözlerine sadece başımı salladım. Annemle aramda geçen o tartışmadan sonra, iletişimim iyice azalmıştı bu evde.
"Oyalanmadan geliyorsun, Sena. Sürtme sokaklarda." Babamın sesini duyunca dişlerimi sıktım sinirle.
Nefret ediyordum. Öyle kin tutuyordum ki ona, bazen öldürmek istiyordum. Bir insanın babasından nefret etmesi kötü bir duyguydu. Ben de babamı sevebilirdim hâlbuki.
İçimdeki o küçük kız çocuğu, babasına karşı sevgi besleyebilirdi. Eğer babam iyi biri olsaydı tabii.
Doktorun sözlerini hatırladım bir anda. Zaten onunla ilgili her şey zihnimde kazılıydı. Hiçbir şeyini unutmamıştım.
"Hatay'ın ne kadar güzel olduğunun farkında mısın? Arkadaşlarım, başka ilçelerden edindiğim dostlar.. hepsi çok güzel insanlar. Ama senin ailen ve senin ailene benzeyen insanlar yordu beni. Her yerde cehalet var işte. Gittiğim yerde de olacak. Ama en azından kendi istediğimi de yapmış olacağım."
Hem canını sıkan birkaç insan yüzünden hem de okumak istediği için gitmişti. Ama Hatay'a olan sevgisi hiç bitmemiştir, buna eminim.
"Al şu parayı da," dedi annem. Bana uzattığı parayı aldım. Liste ile birlikte çantama koydum. Kapıyı açtım ve ayakkabılarımı giydim. Tekrar doğrulup kapıyı kapattım ve apartmanın kapısına yürüdüm. Bu kadar hızlı hareket etmemin tek nedeni, daha fazla onlarla muhatap olmamaktı.
Sokağa çıkınca derin bir nefes alıp verdim ve vücudumun rahatladığını hissettim. Çok fazla dışarı çıkan biri değildim. Evden çıkınca kendime geliyordum.
Yürümeye başladığımda gülümsedim. Bu sokaklarda çok koşmuştum. Doktorla çok oynamıştım. Çocukluğum yoktu. Çünkü, benim çocukluğum oydu zaten. O olunca, çocukluğum da geliyordu onunla.
"Sena?" Duyduğum sesle arkamı döndüm. Halamı görünce sıkıntıyla tırnaklarımı avuç içime batırdım. Yine saçmalayacaktı kesin.
"Nereye böyle?" deyip yanıma geldiğinde zoraki bir şekilde gülümsedim.
"Markete gidiyordum, hala." Güldü. Ama yüzündeki sinsiliği hâlâ görebiliyordum. Fesatlık yapmak için bahane arıyordu.
"Kısmetlerin var. Beğen birini de, evlen kız." Gözlerimi devirdim.
"Boşuna uğraşma, hala. Evlenmek istemiyorum." Kaşlarını kaldırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOKTOR ✔
Fiksi RemajaHatay kızı ve doktorun hikâyesi. Kısa hikâye tarzındadır. *** Başlangıç tarihi: 16.08.2019 Rastgele #1 = 19.04.2020 Kısahikaye #1 = 14.09.2020 Romantizm #1 = 20.01.2021 Dram #1 = 16.09.2022