Buku sekolah yang bersepah diatas meja dimasukkan kedalam bag. Ketika sibuk mengambil bukunya, tangan Seoyun tidak sengaja melanggar bingkai gambar yang berada diatas meja hingga terjatuh.
Seoyun menunduk mengambil bingkai itu. Gambar dia bersama ibunya ditatap lama. Rindu sangat dengan wanita itu.
Entah bagaimana, tiba-tiba Seoyun diserang sakit kepala yang teramat. Terasa berdenyut kepala. Seoyun mencengkam rambutnya.
Dia bangkit dengan perlahan. Matanya dicelik beberapa kali. Pandangannya menjadi sedikit kabur.
Dengan kudrat yang masih ada, Seoyun melangkah ke dapur. Pintu kabinet dibuka sebelum dia mencapai botol ubat.
Sebiji pil tahan sakit ditelan. Seoyun meneguk air untuk menghilangkan rasa pahit.
Seoyun menarik kerusi di meja makan untuk duduk. Menahan rasa sakit kepala yang amat. Mata dipejam cuba melawan rasa sakit yang dialaminya.
"Migrain lagi ke? "Kata Seoyun. Dia terlalu kerap mengalami sakit kepala. Kadang-kadang penglihatanya kabur.
Telefon Seoyun berbunyi. Nama Sujin tertera di skrin telefon.
"Yah Seoyun kau dekat mana? "Soal Sujin sebaik sahaja panggilan diangkat.
"Dekat rumah lagi. Kenapa? "
"Cepat datang sekolah! Ada benda jadi! "Kata Sujin.
Seoyun terus menamatkan panggilan. Dia bangun dengan tergesa-gesa.
--
Seoyun tergesa-gesa berlari menuju ke kelasnya. Ada beberapa orang berkumpul dihadapan kelas. Ada juga yang mengintai dekat tingkap.
Seoyun masuk ke dalam kelas. Semua mata tertumpu padanya. Ketika itu dia perasan, ada seorang gadis sedang duduk di tempatnya.
"Seoyun. "Sujin terus berlari mendapatkan Seoyun. Gadis yang duduk tempatnya tadi turut memandang Seoyun.
"Siapa tu? "Soal Seoyun.
Gadis itu bangun. Dia menghampiri Seoyun dengan tangan bersilang di dada. Muka sombong ditayangkan.
"So kau lah Seoyun yang Jungkook tergila-gila kan tu? "Soal gadis itu.
Dahi Seoyun berkerut memandang gadis itu. Dah kenapa perempuan ni?
"Kau siapa eh? "Soal Seoyun.
Gadis itu tersenyum sinis. Rambut panjangnya yang bewarna blonde dikibas kebelakang.
"Nama aku Jeon Haerin. "Gadis bernama Haerin itu menghulurkan tangannya pada Seoyun. Suasana jadi sunyi seketika.
Sujin menyiku lengan Seoyun. Dia berbisik pada Seoyun.
" Kau kenal dia ke ? "Soal Sujin. Seoyun menjungkit bahu.
"Err Lee Seoyun. "Seoyun menyambut salam Haerin
"I know. Mesti kau tertanya siapa aku. Aku sepupu kepada Jeon Jungkook. "Kata Haerin.
"What?! "Suara Sujin paling kuat sebab terkejut. Bukan dia sahaja, pelajar lain pun terkejut.
Seoyun memandang tidak berkelip. Jadi apa tujuan dia bagi tahu? Tak tanya pun.
"Aku teringin nak berkenalan dengan perempuan yang Jungkook kata lawa sangat tu. Hmm not bad. "Haerin memandang Seoyun atas bawah.
"Heh dia ingat dia lawa sangat ke? " kata Sujin perlahan.
"Ofcourse. Better then you. "Kata Haerin. Matanya memandang Sujin tajam.
"For your informatian, aku suka dengan Jungkook sejak kitaorang kecil lagi. Tapi dia suka kau pula. So aku nak kita bertanding dengan adil. Aku akan cuba dapatkan Jungkook dari kau. "Kata Haerin.
"Yah Jeon Haerin . "Yugeom muncul di depan pintu kelas. Dia menghampiri mereka bertiga.
"Apa kau buat dekat sini? "Soal Yugeom.
"Saje. Aku nak jumpa girlfriend Jungkook. "Balas Haerin.
Yugeom mengeluh. Haih perempuan ni, suka buat masalah.
"Kau ikut aku sekarang. "Yugeom menarik tangan Haerin. Terkial-kial Haerin berjalan.
"Ingat ya Lee Seoyun. Aku akan cuba dapatkan Jungkook dari kau. "Sempat lagi Haerin berkata.
Seoyun berkerut. Blur tiba-tiba.
Apa yang baru jadi tadi?
--
Tbc.
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] Him And I ; Jeon Jungkook
Fanfiction| Jeon Jungkook X Lee Seoyun | me : I don't like him me : I don't like him me : I don't like him me : I don't like him him : hi me : oh shit cover paling cantik dari @deoqyu_ ❤ start ; 300819 end ; 290120 __ ©mintyon- malay fanfiction.