Hoofdstuk 22.

132 17 2
                                    


Veel sneller dan Mila wilde moest ze al weer terug vliegen naar Liverpool. Ze had maar twee weken vrij genomen van haar werk en die twee weken zaten erop. Ondanks dat ze Kyle al miste toen ze in het vliegtuig zat, was ze ook wel blij dat ze weer naar huis kon gaan.

Die hitte was niet te doen in Doha. Stiekem vond ze het dan ook niet erg dat het in Liverpool regende. Die buien waren verkoelend onder haar verbrandde huid.

'Goedemorgen' glimlacht Mila toen ze met Roxy de afdeling opliep. De pup liep mak aan haar riempje achter Mila aan.

'Is het neem je huisdier mee naar je werk dag ofzo?' vroeg Danny zich argwanend af.

'Mijn leidinggevende belde me dat ik dringend moest komen. De afgelopen weken heeft ze al bij een pension doorgebracht dus dacht ik, ik neem haar wel mee.'

'Nou zolang je haar maar goed in de gaten houdt' zei Danny, die zelf de leidinggevende was waar Mila het over had.

'Milaaaa' gilde Tessa vanuit de andere kant van de hal toen ze haar favoriete collega zag.

'Hoe was je vakantie?'

'Goed, op het laatste moment toch maar besloten nog even in Qatar te gaan kijken.'

'Ahh. Zo romantisch.' Tessa kreeg een zachte blik in haar ogen. 'Je mist hem hé?'

'Ja maar ik overleef het wel. Nog maar drie weekjesl.'

Tessa glimlachte en samen liepen de twee meiden naar de vergaderruimte.

'Wat was er nou zo belangrijk dat ik direct vandaag moest komen?' fluisterde Mila naar Tessa.

Tessa rolde haar ogen. 'Praat me er alsjeblieft niet van. Danny is helemaal gestrest. Sinds hij met de directeur heeft gepraat is hij al niet meer te genieten.'

'Misschien moet jij hem dan ont stressen.' Mila wiebelde met haar wenkbrauwen

'Niet grappig Mila' zuchtte Tessa terwijl ze Mila een duwtje gaf. Ze vond Danny leuk. Echt leuk. Maar Danny deed de laatste maanden alsof ze niet meer bestond.

'Dames letten jullie ook op' vroeg Danny geërgerd terwijl hij de beamer aanzette en Mila en Tessa nog steeds aan het kletsen waren.

'Wat is hier toch allemaal aan de hand?' wilde Mila opnieuw weten.

Danny sloeg op een paar knopjes van zijn laptop waardoor het scherm werd verbonden met zijn laptop en wees toen naar het scherm.

'Onze artikelen worden niet goed gelezen.' Nors wees hij naar een dalende grafiek op het scherm. De grafiek had een nieuw dieptepunt bereikt.

'Oh en nu?' antwoordde Mila begripvol.

Danny haalde zijn schouder op. 'Ik heb geen idee. Ik heb de afgelopen weken van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Van meer foto's tot een andere schrijfstijl. Blijkbaar hebben mensen nu eenmaal meer belang bij showbizz nieuws dan bij sport.'

'Onzin' vond Jamie. 'Sportwedstrijden hebben altijd de hoogste kijkcijfers op televisie.'

'Of we moeten een nieuwe rubriek maken met showbizz sport' bedacht Tessa. Ze zag het al helemaal voor zich een rubriek over welke sporter al een vriendin had en welke nog vrijgezel was. En natuurlijk ook een rubriek met de vakantiekiekjes. Ze kwijlde nog net niet toen ze ingedachte al die afgetrainde lichamen zag in een zwembroek aan het strand.

'En wat wil je daar dan inzetten?' Danny was nog niet echt enthousiast en bleef zoals altijd kritisch.

'Eeehm' Tessa wist niet goed wat ze moest zeggen. Ze kon moeilijk beginnen over die foto's van die afgetrainde lichamen. Daarbij wist ze dat Danny dat idee toch nooit goed zou keuren.

'Kyle Bosman doet mislukt aanzoek bij vriendin' grapte Mila.

Met open mond keek Tessa haar aan. 'Wat? Echt waar? Dat heb je me niet eens verteld.'

Mila knikte haar hoofd. 'Ja vlak voordat hij..-'

'Dames nu niet. Het is hier geen theekransje' onderbrak Danny haar. 'Doe dat straks maar tijdens de pauze.'

'Spelbreker' mompelde Tessa naar Danny die zich er tot haar ergernis helemaal niets van aantrok.

'Ik vertel het je zo wel' mimede Mila naar Tessa. Grijnzend stak Tessa haar duim op.

'Ik weet gewoon niet hoe ik die lezers weer omhoog moet krijgen.' Danny woelde met zijn handen door zijn haar waardoor hij een nonchalante look kreeg.

'Niet meer alleen de uitslagen vermelden maar ook het verhaal achter de prestatie' bedacht Mila.

'Alleen als je de drijfveer van de sporter verteld heb je een uniek verhaal. De uitslagen kunnen ze ook gewoon tijdens de livewedstrijden zien. Bij zo'n artikel wil je meer lezen.'

'Eens' knikte Jamie. 'Maar die sporters zijn echt niet allemaal bereid om mee te werken. Dan kost het vet veel moeite om elke dag een waardig artikel neer te zetten.'

'We moeten gewoon een knaller van een artikel hebben waardoor iedereen weer onze artikelen gaat lezen' zuchtte Danny tevergeefs. Hij waardeerde de inbreng van zijn team alleen ze brachten niet iets waar hij zelf nog niet aan had gedacht.

'Een knaller van een artikel zei je?' vroeg Jamie hardop.

Danny zuchtte geërgerd. 'Ja Jamie moet ik hier nu de hele tijd alles gaan herhalen. Ik ben toch zeker geen papegaai.'

'Mila kan je dat artikel geven.'

Verbaasd keek Mila naar Jamie. Hoezo kon zij hem dat artikel geven? Ze was maar een hulpje binnen dit team. De artikels schreef Danny nog altijd zelf.

'Leg uit' beval Danny zijn collega.

Theatraal spreidde Jamie zijn armen. 'Heel Engeland en omstreken wil weten of het waar is dat Kyle Bosman zich heeft gewaagd aan matchfixing. Het liefste nog met een uitleg van hem erbij. Ik weet zeker dat zo'n artikel extra lezers op gaat leveren.'

'Hoho' Mila stak haar hand de lucht in voordat Danny ook maar iets kon zeggen.

'Gaat niet gebeuren. Kyle mag niet met de pers praten en ik ga zijn WK niet in gevaar brengen voor een paar meer lezers.'

Teleurgesteld schudde Jamie zijn hoofd.

'Oh en trouwens hij heeft het niet gedaan. Kyle zou nooit vals spelen.'

Onverschillig haalde Jamie zijn schouders op. 'Nou waarom schrijf je dan niet een artikel over dat hij het niet gedaan heeft en welke idioten bij Liverpool zitten dat die dat nu nog steeds niet door hebben.'

'Omdat dat ik daar geen bewijs voor heb' schreeuwde Mila naar de overkant van de tafel.

'Dan moet je dat bewijs eerst gaan vinden. Zonder feiten geen artikel.'

Mila keek verbaasd op naar Danny die die laatste woorden had uitgesproken. 'Sta jij nu ook al aan zijn kant?'

'Hij heeft wel gelijk. Een artikel over Kyle zou het goed doen.'

'Vergeet het maar.' Mila sloeg haar vuist op tafel en schoof haar stoel naar achteren. Ze ging echt niet een artikel over Kyle maken alleen maar om de lezersaantallen omhoog te krijgen. Zoiets was krankzinnig. 

De Weg TerugWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu