Hee guys, Fijne pakjesavond. Vandaag weer een nieuw hoofdstuk waarin een oude bekende terug keert uit deel 1 :)
'Wauw ik had echt nooit gedacht dat je nog eens mijn coach zou worden.' Lucas glimlachte breeduit naar Kyle toen hij hem in een trainersoutfit zag. Het was het nieuwste trainerspak van Ajax en hij moest toegeven dat het hem verdomd goed stond. Misschien moest hij stoppen met voetbal en gewoon jeugdtrainer worden. Daar werd hij pas echt blij van.
'Assistent-trainer he' knipoogde Kyle.
'Alsnog super vet' vond Lucas. Kyle kende de inmiddels tiener nog van de tijd voor en tijdens dat hij bij Ajax speelde. Hij was toen coach geweest van FC Muinen waar Lucas voetbalde als pupil. Toen al was het een sterspelertje geweest. Het verbaasde hem dan ook helemaal niet dat hij zich zo goed ontwikkelde bij de jeugd van Ajax. Hij had de trainer gesproken en die was uitermate tevreden over zijn ontwikkelingen.
'Je bent gegroeid' vond Kyle. De laatste keer dat hij hem zag was hij nog zeker dertig centimeter kleiner geweest en het hij nog niet zoveel spiermassa.
Lucas rolde met zijn ogen. 'Je lijkt me moeder wel. Die zeurt ook de hele tijd wanneer ik weer uit mijn kleding ben gegroeid.'
Een grinnik verliet Kyle zijn mond terwijl hij naar de zijkant van het veld keek waar een paar tienermeisjes stonden. Ze liepen in trainingskleden en zaten druk met elkaar te kletsen. Waarschijnlijk waren ze net klaar met hun eigen training en bleven ze nog even hangen om de training van de jongens mee te kijken.
'Is dat nou Suus?' vroeg hij verbaasd aan Lucas. Hij herkende het gezichtje van het enige meisje wat in zijn team had gezeten als geen ander. Ze was een ster geweest en maaide al die jongens van het veld.
'Ja' glimlachte Lucas waarbij zijn wangen een rode blos kregen.
'Jullie zijn samen' concludeerde Kyle terwijl hij een vette grijns op zijn gezicht kreeg. Wie had dat vier jaar geleden gedacht?
'Oh nee gewoon vrienden'. Nonchalant haalde Lucas een hand door zijn haar.
'Ze speelt in de verdediging van de Ajax meisjes' wist Lucas hem te vertellen.
'Wauw wat knap van haar. Ik wist wel dat ze goed was.' Dat had hij vanaf het begin al gezien en daar had hij ook nooit om heen gedraaid.
'Ze is de beste van allemaal' antwoordde Lucas trots.
Kyle trok een sprintje en rende naar het meisje toe.
'Hey, dat is lang geleden' begroette hij haar waarna hij haar omhelsde en haar een knuffel gaf. Ze was net als Lucas flink gegroeid, maar haar haar zat nog altijd vastgebonden in een knotje op haar hoofd.
'Ik ben zo trots op je dat je het al zover hebt geschopt.'
'Alleen maar door die goede trainer' complimenteerde Suus hem.
'Ga weg joh. Je hebt het allemaal zelf gedaan. Lucas heb ik getipt maar jij bent zelf gescout. Daar had ik helemaal niets mee te maken'
Verlegen keek Suus naar de grond. 'Dat wist ik helemaal niet.'
'Ik hoorde trouwens van Lucas dat jullie een stel zijn' grijnsde Kyle naar Suus.
De meisjes die rondom Suus stonden begonnen te giechelen terwijl Suus verbaasd opkeek.
'Echt zei hij dat? Dat is niet zo hoor. We zijn gewoon vrienden.'
'Nee hij zei al dat jullie geen stel waren maar ik vertrouwde hem niet dus wilde ik het van jou horen. Wel jammer hoor, ik denk dat jullie super leuk samen zouden zijn.'
'Ga nou maar naar het team toe. Straks krijg je nog op je donder van de trainer. Hij schijnt erg streng te zijn.' veranderde Suus het onderwerp.
Ze was ook nog eens verstandig bedacht Kyle zich. Precies het meisje wat goed was voor Lucas.
Kyle keek op naar de trainer die alle jongens bij zich had geroepen en al bezig was met het geven van instructies.
'Ik heb nog één vraag. Een belangrijke.' Kyle zag dat de trainer hem wenkte dus gebaarde hij dat hij er zo aan kwam.
'Stel, Lucas vraagt je ten huwelijk. Wat voor soort ring zou je dan het mooiste vinden?' Ongemakkelijk leunde Kyle tegen de boarding terwijl Suus haar hand voor haar mond sloeg.
'Vraag je dit voor jezelf of vraag je dit voor Lucas?'
'Eigenlijk voor mezelf' gaf Kyle toe. 'Ik mag het niet opnieuw verpesten. De ring moet perfect zijn en bij haar passen.'
'Je hebt het verpest?' vroeg Suus ongelooflijk. 'Ik zag jou altijd als het ideale vriendje' gaf ze toe.
Kyle rolde zijn ogen. 'Kom op Suus. Ik zit niet te wachten op een preek, die heb ik er al genoeg gehad. Je helpt me echt als je zegt van welke ring een meisje blij wordt.'
'Oké dan. Ik denk dat Mila wel gelukkig wordt van een slanke sierlijke ring' hielp Suus hem.
Een slanke sierlijke ring? Hij had geen idee wat Suus bedoelde maar de verkoper waarschijnlijk wel dus onthield hij haar antwoord.
'Bedankt Suus. Je bent de beste' riep Kyle naar de puber terwijl hij weer het veld op rende.
Kyle hielp de trainer met het neerzetten van pionnen en gaf de spitsen wat extra tips. De frisse blik van de jonge spelers en de geintjes die ze met elkaar uithaalden zorgden voor een glimlach op zijn gezicht. Hij vond dit leuk. Echt leuk. Veel dingen wist hij op het moment niet maar dat hij na zijn carrière trainer wilde worden stond vast.
'We gaan nu penalty's nemen' grijnsde de trainer naar de kinderen. 'En Kyle staat in het doel.' Gelijk begonnen de kinderen te joelen terwijl Kyle verbaasd naar de trainer keek.
'Ikku?'
'Ja jij. Je hebt er de lengte voor. Of durf je niet tegen een paar dertien jarigen?'
'Jawel, maar ik had het niet verwacht.'
Onverschillig haalde de trainer zijn schouders op. 'Je weet maar nooit wanneer het van pas komt.'
'Nou mocht het zover komen gedurende het WK, dan verwacht ik toch aan de andere kant van de stip te staan.'
'Ga nu maar in die goal staan en laat eens zien wat je kunt' commandeerde de trainer hem wat een gelach op leverde bij de jeugdspelertjes.
'Nou in de goal lijkt me niet zo slim. Voor de goal lijkt me een beter plan' antwoordde Kyle brutaal.
JE LEEST
De Weg Terug
Chick-Lit~Soms brengen de verkeerde keuzes je naar de juiste plek~ Kyle en Mila hebben het goed voor elkaar in Liverpool. Kyle heeft die basisplek te pakken en scoort regelmatig wat doelpuntjes. Alles verandert wanneer Kyle een paar mindere wedstrijden speel...