~vier maanden later~
'Hoe ziet ze er uit?' vroeg Kyle nieuwsgierig toen Daley in zijn smoking binnen kwam lopen.
Daley grijnsde 'Zeg ik niet.'
'Kom op man, je bent mijn beste vriend!'
Daley klopte Kyle op zijn schouder. 'Daarom houd ik juist mijn mond. Het brengt ongeluk als ik zulke details vertel. Dat gun ik je niet.'
'Lekker dan' mompelde Kyle waarna hij naar de spiegel liep om zijn stropdas recht te zetten. Niet dat die al niet recht stond, maar die paar millimeter zouden het verschil maken. Dat wist hij zeker.
'Ik geef je één tip.' Daley plofte nonchalant neer op één van de stoelen in de kamer en nam een slok uit een flesje water.
'Heeft Mila er ooit niet goed uitgezien?'
Kyle schudde zijn hoofd. Mila zag er altijd goed uit. En als zij vond dat ze er niet goed uit zag, vond hij haar stiekem nog mooier.
'Nou dan.'
Tevreden liet Kyle zijn blik los van de spiegel en liep hij naar de stoel waarover zijn colbertje hing.
'Is die Timberlake er eigenlijk al?'
Daley keek op zijn mobiel. 'Nog niet.'
'Shit' vloekte Kyle. 'Mila vermoord me als hij niet komt.'
'Hij komt wel'
'Maar stel dat hij niet komt dan is voor Mila de bruiloft verpest.' Kyle maakte zich zorgen. Straks had Justin Timberlake een poliepje opgelopen en kon hij niet meer zingen. Hij had een plan B moeten bedenken maar daar was het nu te laat voor. Dit moest de mooiste dag van zijn leven worden maar momenteel was hij zich alleen maar bewust van de dingen die mis konden gaan. En geloof me dat waren er nogal wat.
'Ze trouwt met jou. Zolang jij er bent is het perfect' probeerde Daley hem gerust te stellen.
'En anders zetten we Matthijs op het podium'
Voorzichtig ontstond er een lachje op Kyles gezicht. 'Matthijs zingt zo vals als een kraai.'
En dat wist hij maar al te goed want Matthijs was de gene die het hardste mee zong in de kleedkamers. No way dat hij zijn bruiloft ging verpesten!
Er werd op de deur geklopt waarna Donny's hoofd verscheen. Zijn rechter vinger tikte op het dure horloge wat hij voor zichzelf had gekocht nadat ze wereldkampioen waren geworden. Donny had iets met dure merken terwijl Zoey liever bij de Zara shopte. Als compromis mocht Donny dat veel te dure ding kopen als ze wereldkampioen werden. Donny had daar dankbaar gebruik van gemaakt want Kyle kon zich niet herinneren dat hij Donny de afgelopen vier maand nog zonder zijn Rolex gezien had.
'Klaar voor?'
Kyle knikte en trok het donker blauwe colbertje aan. Hij was hier meer dan klaar voor. Dit was het moment waar hij zijn hele leven op had gewacht en naar had uitgekeken.
'Je kunt nog terug' grapte Donny.
Kyle schudde zijn hoofd. Hij kon niet wachten tot hij Mila's witte jurk zou zien. Dat was het enige detail wat zij hem had willen geven. Dat ze voor klassiek wit had gekozen.
Toen hij het witte kasteel verliet met Donny en Daley naast zich, liep hij langs de menigte naar het voorste deel van de tuin. Zoals voorspelt hadden ze meer mensen uitgenodigd dan de bedoeling was maar nog altijd kwam het niet boven de tweehonderd personen uit.
Het zag er mooi uit. Zoey en Jasmijn hadden duidelijk hun best gedaan om overal bloemen en kleur aan te brengen op het groene grasveld. Zelfs het weer werkte vandaag mee met een aangenaam lentezonnetje. Al kon het hem allemaal niets verrekken zolang Mila straks maar over die rode loper naar voren kwam lopen.
Het voelde goed om daar eindelijk te staan, geen enkele zenuw was bij hem te bekennen. Kyle voelde zich veilig en gekoesterd met alle mensen om zich heen van wie hij hield. Maar toen hij Mila aan de hand van haar vader aan het einde van de rode loper zag verschijnen, voelde het pas alsof zijn hart compleet was. Alsof alles nu precies was zoals het moest zijn.
Starend naar de witte jurk, die haar als gegoten zat, vloog de tijd voorbij. Misschien verkoos hij deze Mila toch boven de Mila die vorige week nog zijn voetbalshirt droeg terwijl ze luidkeels pannenkoeken bakte in de keuken. Hij wist het niet meer en dat kwam allemaal door de vrouw de nu zijn kant op kwam lopen.
Pas toen haar vader fluisterde dat hij haar Kyle toevertrouwde ontwaakte hij uit zijn trans en glimlachte hij dankbaar, net als Mila.
Kyle nam Mila's hand over en plaatste zijn vingers zoals gewoonlijk tussen de hare waarna hij een kus plaatste op hun verstrengelde handen.
'Niet de bruid kussen voordat de ceremonie is begonnen' grapte Daley waarna hij Kyle knipogend een schouderklopje gaf en tussen de rest van de genodigden ging zitten. Hij had Daley aangewezen als zijn getuige samen met Zoey, en hij had zich geen beteren voor die rol kunnen indenken. Daley betekende veel meer voor hem dan een simpele vriend. Dat hij hier stond en Mila over enkele minuten zijn vrouw zou worden, had hij allemaal aan hem te danken.
Kyle staarde naar Mila's stralende gezicht en beloofde zichzelf om dit beeld voor altijd in zijn hoofd op te slaan. Haar make-up, haar haren en die geweldige jurk.
Tegenover de honderdnegenentachtig genodigden verklaarden Mila en Kyle elkaar de liefde. Kyle sprak de woorden uit die hij al wist vanaf het moment dat Mila hem redde van die opdringerige journalisten. Of misschien al wel eerder toen Mila hem onverwachts hielp tijdens de pubquiz. Hij en Mila waren voorbestemd. Altijd al geweest en dat zal ook altijd zo blijven.
Kyle beloofde voor de rest van zijn leven van Mila te houden. Voor haar te zorgen, haar te beschermen en haar elke dag wakker te kussen. Hij beloofde als laatste nooit te stoppen met het najagen van zijn dromen en zou Mila het ook niet toestaan dit te doen.
En Mila beloofde altijd achter Kyles keuzes te staan, maar haar mening te geven als ze vond dat deze noodzakelijk was. Ook zal ze stoppen met zeggen dat ze Justin Timberlake knapper vond dan Kyle.
'Sorry Justin' voegde ze er met een klein glimlachje aan toe. De zanger had geen idee wat Mila zei maar lachte toch met de rest van het publiek mee.
Maar als belangrijkste zal ze haar hart voor de rest van haar leven aan Kyle geven.
'Dan verklaar ik jullie vanaf nu man en vrouw' zei de ceremonieleidster.
'U mag de bruid kussen.'
Kyle ogen gleden langs Mila's gezicht vol liefde en verwondering. Vervolgens deed hij een stap naar voren en nam Mila in zijn armen. Zijn ene hand legde hij op haar heup en de andere vond zijn weg richting haar nek.
Zonder een enkele aarzeling vonden zijn lippen die van Mila. Hij wilde haar met deze kus zoveel zeggen. Deze kus moest hoopvol zijn, liefdevol en veelbelovend. Maar hij moest voornamelijk uitstralen dat Mila zijn toekomst was.
Vaag was hij zich bewust van het applaus wat op de achtergrond klonk, maar het meeste ging langs hem heen doordat hij veel te geconcentreerd was op Mila's lippen.
Pas toen Justin Timberlake de eerste noten van 'My Love' speelde op zijn gitaar, liet Mila voorzichtig Kyles lippen los. Haar lippen veranderden in een grote glimlach en toen Kyle haar in haar groene ogen keek wist hij het zeker. Mila was niet alleen zijn toekomst, hij was ook Mila's toekomst.
A/N Dit was het laatste 'normale' hoofdstuk. Volgende week zal er nog een epiloog verschijnen.
JE LEEST
De Weg Terug
ChickLit~Soms brengen de verkeerde keuzes je naar de juiste plek~ Kyle en Mila hebben het goed voor elkaar in Liverpool. Kyle heeft die basisplek te pakken en scoort regelmatig wat doelpuntjes. Alles verandert wanneer Kyle een paar mindere wedstrijden speel...