Hoofdstuk 3.

178 16 5
                                    

'Leuke dag gehad?' vroeg Simon toen Kyle de volgende dag op de training verscheen.

'Ja het was gezellig' glimlachte Kyle naar zijn teamgenoot waarna hij de grote zaal binnen liep. Ze hadden videotraining waarbij beelden van wedstrijden werden geanalyseerd. Beelden van hun eigen wedstrijden maar ook van andere topclubs.

Omdat Kyle de penalty had gemist werden ook verschillende beelden laten zien van zuivere strafschoppen. Het was pijnlijk dat hij op deze manier opnieuw aan de nederlaag werd herinnerd.

Even keek hij vooruit waar de trainer nog altijd bezig was met zijn uitleg. Toen de man zich naar het bord draaide haalde Kyle zijn mobiel uit zijn broekzak.

Hij zag dat hij een bericht van Mila had. De nieuwe sport afdeling beviel haar veel beter. Ze zat in een mannen- team met vier mannelijke collega's en 1 andere vrouw, Tessa. Mila had een veel betere klik met deze collega's dan met de collega's van de afdeling van het koninklijke huis. Vanaf het begin af aan voelde ze zich daar al buiten gesloten. De vier vrouwen werkten al jaren samen en beoordelen Mila als arrogant omdat ze een relatie had met een voetballer.

Kyle glimlachte naar het scherm omdat hij blij was dat Mila ook eindelijk haar draai ging vinden in Liverpool.

Net toen hij een bericht terug wilde typen stond trainer Jürgen Klopp voor zijn neus.

'Je weet dat ik deze penalty-training speciaal voor jou geef Bosman?' vroeg de trainer aan Kyle.

Kyle knikte en zette het scherm van zijn mobiel uit.

'De volgende keer wil ik dat die er in gaat. Van de drie prijzen was die beker het minst belangrijk maar we kunnen ons niet nog eens zo'n fout permitteren. Dus beter let je even op en zit je niet naar dat schermpje te loeren' sprak Jürgen Kyle streng toe.

'Het spijt me. Ik zal opletten' liet Kyle hem weten.

Simon liet het hier echter niet bij zitten. 'Zijn vriendin is ziek' nam de andere spits het met een leugentje voor Kyle op. 'Hij wilde gewoon even weten of het beter met haar ging.'

De uitdrukking op het gezicht van de trainer verzwakte. 'De volgende keer even tijdens de pauze, oké?' vroeg de trainer waarop Kyle zijn hoofd knikte.

Toen de presentatie verder ging bedankte Kyle Simon, die het bedankje meteen weg wuifde. 'Je moet gewoon even weten hoe je er bij hem onderuit kan komen. Hij is dol op zijn vrouw.'

Na een krachttraining in sportschool van de club reed Kyle door het drukke verkeer naar huis. Mila had op hem gewacht met het eten en schepte meteen de groentes op Kyles bord.

'Je moeder belde' vertelde Mila hem. 'Of we Pasen hier of daar gaan vieren.' Stiekem hoopte Mila dat ze terug konden naar Nederland al wist ze niet hoe het voetbalprogramma van Kyle er dan uit zag.

'Hier' antwoorde Kyle. Hij vond het niet leuk om zijn vriendin teleur te moeten stellen, maar hij had trainingen en wedstrijden met Pasen.

'Jij mag wel gaan' stelde hij voor. Direct schudde Mila haar hoofd 'En jou hier alleen laten met Pasen. Dacht het niet.'

Kyle wist dat hij Mila toch niet meer op andere gedachten kon krijgen dus begon hij te eten.

Drie dagen later verscheen Mila tegen het middag uur op kantoor. Het was zaterdag en omdat dat voor Kyle een wedstrijd dag was, maakte ze vaak veel uren.

Tessa keek op van haar beeldscherm toen Mila binnen kwam wandelen. Ze waren de enige twee vandaag.

'Beginnen we met thee?' vroeg het meisje aan Mila. 'Ik heb koekjes' grijnsde ze er achteraan om Mila over te halen.

'Je haalt echt het slechtste in mij naar boven' lachte Mila naar haar enige vrouwelijke collega op deze afdeling. Ze was van plan te beginnen met een overzicht van de tennisuitslagen.

Tessa haalde nonchalant haar schouders omhoog 'vrouwen hebben nu eenmaal veel koekjes nodig.'

Wat was Mila blij dat ze was overgeplaatst en nu samenwerkte met deze vrolijke Engelse. Soms leek het alsof ze Tessa al jaren kende.

Toen Tessa en Mila waren voorzien van koekjes en thee begon Tessa ondeugend te grijnzen. 'Is het echt zo leuk om een relatie te hebben met een voetballer als iedereen beweerd?'

Ze mocht Tessa's directheid wel. Geen stiekem gesmoes zoals op die andere afdeling maar gewoon op de man af vragen, of in dit geval de vrouw.

'Ik denk dat het niet uitmaakt wat zijn beroep is. Zolang je maar van hem houdt.' Mila's antwoord klonk als een cliché maar ze meende elk woord.

'Heb jij geen relatie?' vroeg Mila aan Tessa.

'Nee' ontkende de roodharige terwijl haar wangen langzaam dezelfde kleur kregen als haar haar.

Mila zag het en onderdrukte een grinnik. 'Wie is het?' vroeg ze het meisje.

Tessa bracht haar koele handen naar haar warm geworden wangen.

'Uggh ik haat het dat je me nu al zo goed kan lezen.' Mila gniffelde waardoor Tessa een boze blik haar kant opzond.

'Het is Danny' fluisterde Tessa zachtjes.

'Danny!' riep Mila uit. Het was maar goed dat het op zaterdag rustig op het kantoor was.

'Ssst' siste Tessa meteen. 'Niet iedereen hoeft het te weten.'

'Wauw' zei Mila verwonderd. Ze had niet gedacht dat Tessa op types als Danny viel. Niet dat er wat mis was met Danny. In de paar dagen dat Mila nu op deze afdeling werkte had Danny haar als leider van het team goed begeleid. Hij was aardig, vriendelijk en rustig. Hij maakte zelf geen grappen maar kon de grappen van de andere mannen wel waarderen wat zorgde voor een goede sfeer. Mila had gedacht dat Tessa meer op de luidruchtigere types zou vallen. Zelf was ze namelijk een kletskous eerste klas.

'Vind hij jou ook leuk?' vroeg Mila nieuwsgierig.

Tessa's lach verdween. 'We hebben een keer gezoend op een feestje. Sindsdien ontwijkt hij me.'

Mila wreef troostend over Tessa's arm. 'Het komt vast wel goed.'

Tessa grinnikte 'Danny is gewoon bang voor de praatjes hier op het kantoor.'

'Hij draait wel bij' beloofde Mila haar. Als dat niet zo was zou ze eens met Danny gaan praten. Bij Ajax hadden zij en Kyle ook altijd prima samengewerkt als stel. Tessa en Danny waren net zo professioneel.

'Waarom ben jij eigenlijk op zaterdag op kantoor en zit je niet in het stadion naar die knappe vent van je te kijken?'

'In het begin ben ik wel gegaan.' Mila stopte even om een slok van haar inmiddels lauwe thee te nemen.

'Maar het was niet zoals in Amsterdam. Die andere vrouwen waren nogal op zichzelf en in groepjes. Ik voelde me er een beetje als een buitenstaander bij staan.'

'Weet je?' riep Tessa enthousiast waarna ze Mila's leren jackje naar haar toe gooide.

'Ik denk dat het tijd wordt dat we voor dat voetbal artikel van maandag wat informatie uit het veld halen. Wat denk je van een middagje in het Anfield stadion?'

Mila's ogen gingen twinkelen. 'Denk je dat Danny dat niet erg vindt?'

'Wel nee' antwoorde Tessa. 'Danny verkiest altijd Fieldresearch boven Deskresearch.'

'Ervaring mee?' knipoogde Mila naar Tessa, die Mila gelijk een plagerig duwtje terug gaf. 

De Weg TerugWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu