Hoofdstuk 7.

161 16 10
                                    

'Urghhh, Ik weet het niet. Bedenk jij eens wat. Het is jouw teamgenoot.' Boos keek Mila langs de schrappen terwijl Kyle druk met Donny aan het appen was.

Kyle haalde zijn schouders op. 'Pak gewoon iets. Wij mannen hechten niet zoveel waarde aan een cadeau.'

Mila rolde haar ogen. 'Ja tot dat we het verkeerde cadeau uitkiezen.'

Grinnikend borg Kyle zijn mobiel op. 'Wat zou je normaal gesproken voor een man kopen?'

Met haar vingers raakte Mila verschillende aftershave flesjes aan.

'Voor mijn broertjes bier of chocola, maar dat past weer niet bij jullie topsport imago.'

Kyle pakte een aftershave flesje van Calvin Klein 'Deze dan?' opperde hij.

Mila pakte het flesje uit zijn handen en zette het weer terug in het schrap. 'Dat dat nou jouw favoriete geurtje is, betekend niet dat anderen die ook lekker vinden.'

Zuchtend stak Kyle zijn handen in de lucht. 'Ik bemoei me er wel niet mee.'

Uiteindelijk koos Mila op de boekenafdeling van het warenhuis voor een thriller en een boek van een oud-voetballer. Dan had Billy Davids tenminste wat te lezen als hij in de bus zat naar de volgende wedstrijd.

Rond het middag uur belden de twee aan bij het huis van Billy. Niet de verdediger van Liverpool maar een lange bloedmooie vrouw deed de deur open.

'Jij moet Mila zijn' riep ze enthousiast naar Mila terwijl ze Kyle negeerde.

'Ik ben Charlotte, Billy's vrouw.' Mila lachte terug.

'Klopt het dat ik jou nooit bij de wedstrijden heb gezien?' vroeg ze zich af.

'Ik sta meestal gewoon tussen de supporters. Dat heeft net wat meer sfeer' vond Charlotte.

Opnieuw glimlachte Mila om het antwoord van Charlotte. Ze was even bang dat alle Engelse voetbalvrouwen trutten waren, maar blijkbaar moest ze dat standpunt toch herzien. Charlotte vond ze meer dan aardig.

Kyle en Mila liepen naar binnen waar Kyle tot zijn verbazing alleen maar onbekende gezichten zag.

'Ben ik de enige teamgenoot?' vroeg Kyle zich af terwijl hij Billy begroette.

Billy knikte zijn hoofd. 'Ik houd werk en privé graag gescheiden' mompelde de verdediger.

Lachend sloeg Charlotte haar hand om Billy's nek. 'Beter gezegd. Hij ligt niet zo lekker in de groep.'

'Ik lig wel lekker in de groep' sprak Billy zijn echtgenote tegen.

'Je bent alleen een beetje een einzelgänger' grinnikte ze terwijl ze haar man een kus gaf.

'Gelukkig heeft hij daar een verandering in gebracht.' Charlotte schonk Mila een knipoog terwijl ze naar Kyle wees.

'Vertel eens schat. Waarom Kyle wel? Wat is er zo bijzonder aan die Nederlander?' daagde Charlotte haar man uit.

'Iemand moest hem redden van Simon' antwoordde Billy nonchalant.

'Wat is er mis met Simon?' wilde Mila weten. Blijkbaar was ze niet de enige die hem raar vond.

'Beter gezegd wat is er niet mis met Simon' snoof Billy boos.

'Rustig nou. Laten we het gezellig houden, het is je verjaardag.' Charlotte liet Billy op een stoel zitten waarna ze het onderwerp veranderde.

'Iemand taart?'

Grinnikend knikte Mila. 'Lekker. Ik help je wel even.'

Mila volgde Charlotte naar de keuken waar ze haar hielp met het inschenken van de koffie.

'Wat is dat nou met die Simon?' wilde Mila weten.

'Hij en Billy hebben bij het nationale elftal ooit eens mot gehad. Ik weet niet precies waar het over ging maar Billy heeft toen twee jaar lang geweigerd om voor het Engelse elftal uit te komen.'

Verbaasd trok Mila haar wenkbrauwen omhoog. 'Dat is nogal wat.'

Charlotte knikte en sneed de taart in kaarsrechte punten. 'Ze hebben het inmiddels uitgepraat alleen beste vrienden zullen ze nooit meer worden.'

Mila besloot niet door te gaan vragen en begon maar over een ander onderwerp.

De verjaardag was gezellig. Veel gezelliger dan Mila van te voren kon denken. Ze had veel gepraat met Charlotte, maar ook de rest van de familie was erg aardig.

De week erna vloog snel voorbij. Op donderdag ging Mila naar kantoor en zocht ze de informatie op voor een artikel over basketbal wat Danny zou schrijven. Vrijdags gingen Kyle en Mila uiteten bij hun favoriete pizzeria en op zaterdag zat Mila weer samen met Tessa in het stadion.

Kyle nam alle twijfels van de pers weg en scoorde maar liefst drie keer. Een hattrick. Hij mocht de wedstrijdbal mee naar huis nemen en werd bedolven onder de complimentjes van zijn teamgenoten.

Kyle liep naar Mila toe die binnen op hem stond te wachten. Liefdevol kuste ze de lippen van haar vriend waarna ze zachtjes door zijn natte haren streelde.

Simon kwam naast het tweetal staan en gaf een klap op Kyles schouder.

'Je speelde echt goed gozer. Die derde goal vond ik wel het mooiste.'

Grinnikend schudde Kyle zijn hoofd. 'Zeker alleen omdat jij de assist gaf'

Onverschillig haalde Simon zijn schouders op. 'Dat speelt inderdaad een beetje mee. Ik had hem er zelf ook in kunnen schieten alleen ik gunde jou die hattrick wel.'

Charlotte kwam er aan lopen waarna Mila zich van het gesprek van de twee jongens afsloot en enthousiast naar de vrouw van Billy begon te zwaaien.

Charlotte glimlachte en ging naast Mila staan. 'Wil je ook wat te drinken. Billy is net wat halen. Ik stuur hem zo nog een keer.'

'Nee is niet nodig joh' lachte Mila. 'Kyle en ik gaan toch zo naar huis, toch Kyle?'

De jongen keek op van zijn gesprek met Simon waarna hij Mila vragend aankeek.

'Dat we zo naar huis gaan' verduidelijkte Mila.

'Simon stelde net voor om hier verderop nog een drankje te doen. Hij kent een café niet zo ver hier vandaan.'

'En Roxy dan?' vroeg Mila zich hardop af. De pup was al enkele uurtjes alleen thuis en moest nodig wat te eten krijgen en worden uitgelaten.

'Oh kut.' Balend draaide Kyle zich naar Simon. 'Onze pup kan nog niet zolang alleen thuis zijn.'

'Ah kom op één drankje kan toch wel! Ik trakteer.' Simon schonk Mila een vriendelijke lach.

'Ga jij maar, dan ga ik naar huis bij Roxy kijken.' Mila had sowieso al geen zin om nog ergens een drankje te doen. Dat ze de pup als excuus kon gebruiken vond ze dan ook helemaal niet erg.

'Zeker weten?' vroeg Kyle nog voor de zekerheid aan zijn vriendin.

'Zeker weten' antwoordde Mila terug waarna ze nog vlug de wang van Kyle kuste.

'Vanavond mag jij de film bepalen' fluisterde Kyle in Mila's oor waardoor een twinkeling in haar ogen kwam.

Kyle hield van actiefilms en politieseries terwijl Mila de romantische film en gossip girl te gek vond. Als compromis keken ze om de dag een aflevering van hun favoriete serie. Eigenlijk was het Kyles beurt geweest vanavond maar ondanks dat liet hij Mila vanavond alsnog de film bepalen.

Mila overhandigde de autosleutels aan Kyle waarna hij er wuivend vandoor ging met Simon.

'Heb je een lift naar huis nodig?' vroeg Billy behulpzaam. 'Wij moeten toch dezelfde kant op.' Als hij Pinokio had geheten was zijn neus zeker een paar centimeter gegroeid. Het huis van Billy en Charlotte was minstens 5 kilometer van hun huis verwijderd. Desondanks nam ze het aanbod vriendelijk aan en liet ze zich naar huis rijden door Billy en Charlotte. 

De Weg TerugWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu