- 49. happy birthday -

1.2K 51 12
                                    

Just wait for it...

'Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday dear Maddy. Happy birthday to you!' Zo wordt ik wakker gemaakt op 12 september. Mijn verjaardag. Al een maand na de tour. In de tussentijd is er niet veel veranderd. Behalve dat ik na velen huilfilms met ijs ik de breakup een plekje heb kunnen geven en ik natuurlijk nu 18 ben! Zuipuuuhhh!! Nee grapje, ik drink met mate. Don't drink and drive mensen.

Met een slaperige kop kom ik rechtop zitten en gaap. 'Thanks guys.' Mompel ik nog half gapend. 'Kom op slaapkop, je moet naar school.' Zegt Harry. Ik kijk hem chagrijnig aan. 'Ik ben jarig en ik moet naar school?' Harry knikt. 'Volwassen in leeftijd, maar nog altijd educatief. School hoort erbij.' Ugh, Ik had ook niet anders verwacht. Met moeite strompel ik mijn bed uit om eerst de jongens mijn kamer uit te sturen zodat ik me kan omkleden. Eenmaal ongekleed besluit ik me maar eens een keer wat op te maken. Het is ten slotte mijn verjaardag en op tour heb ik veel producten van Lou gekregen die ze niet meer wilde. Ik begin met mijn haar, zodat dat in ieder geval niet in de weg zit en doe daarna mijn make-up. Ik heb veel af kunnen kijke op tour, maar het is nog wel lastig. (Zie media voor outfit)

Als ik helemaal klaar ben loop ik naar beneden waar 8 ogen mij aan beginnen te gapen. 'Wauw, Madison je bent zo mooi.' Zegt Liam trots. 'Jij mag vaker jarig zijn als dit is hoe jij jarig bent.' Ik schiet in de lach door Louis zijn opmerking. 'Thanks guys.' Mijn blik schiet naar alle versieringen door het huis. Er hangen zwarte slingers met goude stippels en zwarte en goude ballonnen door letterlijk het hele huis. En het huis is nogal huge. 'Dit is echt fantastisch. Hoe hebben jullie dit in 1 nacht voor elkaar gekregen?' Vraag ik verbaasd. Ik word nog verbaasder wanneer ze zeggen dat ze het niet met zijn vieren hebben gedaan. 'Wíj hebben dit niet gedaan. Dit heeft Niall geregeld.' Zegt Liam. Ik kijk hem dankbaar aan. 'Thanks, Ni.' Hij wuift het een beetje weg. 'Was een kleine moeite.' Ik grinnik. De sarcasme is letterlijk 10 kilometer verderop nog te horen. 'Kom, Je moet naar school. Rond 15.00 vanmiddag komt er bezoek.' Zegt Liam. 'Bezoek? Ik ken amper mensen.' Zeg ik met een frons. 'Klopt, maar wij zijn er, 5sos komt en we wisten niet of je het leuk zou vinden, maar Ginny, Mia en Rose komen ook...' Liam verteld het met twijfel, maar ik glimlach als teken dat het goed zit. 'Het is oké, ik vind het leuk dat ze komen.' Het is weer even stil. 'Oh, en je gaat ook nieuwe mensen ontmoeten. Maar geen zorgen, ze zijn cool.' Oké ik heb geen idee wat ik daar bij moet verwachten, maar het zal wel goed zijn.

Als Liam en ik buiten komen, wil ik aan de linker kant instappen, maar Liam stapt al voor mijn neus aan die kant in. Ik sta er even beduusd naar te kijken terwijl Liam gewoon zijn gang gaat. Ik kan het niet laten om in de lach te schieten. 'Wat doe je?' Lach ik. 'Jij gaat rijden.' Mijn ogen worden groot. 'Ik kan helemaal niet rijden.' Mijn maag draait zich per direct 360 graden om. 'Maar je bent nu 18, dus het wordt eens tijd dat je het gaat leren.' Oké dan... Ik stap met trillende beentjes in aan de rechter kant achter het stuur. 'Rustig adem halen oké? Het is echt niet moeilijk en als je goed oplet is er niks aan de hand.' Ik knik en klam mijn handen aan het stuur vast voor mij. Hij laat me zien waar de koppeling zit, wat de rem is en wat het gas is en hoe ik vervolgens de auto moet starten. Dit kan ik wel. Tot zo ver is het helder. 'Nu voorzichtig de koppeling los terwijl je het gas indrukt.' Ik doe precies wat hij zegt en tot mijn verbazing komt de auto langzaam maar zeker in beweging en slaat hij niet af. Ik slaak een zucht van opluchting en lach erbij. Ik vind het nu al een top verjaardag. 'Zie je? Zo moeilijk was dat toch niet?'

~ ••• ~

Ik denk dat je wel kan raden dat school niet zo bijzonder was. Ja, 5sos heeft voor me gezongen, Maar omdat de rest van de school mij niet mag was er voor de rest geen bal aan. Gelukkig was de dag zo voorbij en is het nu alweer 3 uur. De lieftallige leden van 5 seconds of Summer gingen meteen uit school mee en hebben mijn nieuwe rijkunsten volledig uit zitten lachen, maar ik ben inmiddels niks anders van ze gewend.

Als ik binnen kom wordt ik overvallen door 7 meiden. Ja, je hoort het goed, het zijn er 7. Ginny en Mia geef ik eerst een knuffel waarna ik aankom bij Rose die oogcontact probeert te vermijden. 'Gefeliciteerd.' Zegt ze voorzichtig. Ik glimlach en trek haar in een knuffel. 'Je bent niet boos?' Vraagt ze waarna ik mijn hoofd schud. 'Nee. Het is alweer een maand geleden. Ik heb het een plekje gegeven. Toch Niall?' Niall die erbij was komen staan knikt en slaat zijn arm om me heen. 'We zijn er oké mee.' Rose zucht opgelucht. 'Ik dacht echt dat ik het vreselijk had verpest.'

Als ik me omdraai begin ik automatisch te glunderen. Ik ga nu dan eindelijk little mix ontmoeten! 'Hi!' Zegt Perrie die mij vrolijk een knuffel geeft. 'Gefeliciteerd meid! Leuk je te ontmoeten.' Zegt Jade die mij daarna een knuffel geeft. Gevolgd door Jesy en daarna Leigh-anne.' Ik kan niet eens normaal een praatje beginnen of ik wordt al omgedraaid door Liam. Oké Direction staat nu met zijn vieren voor mij met Harry aan kop die iets achter zijn rug houdt. 'We hebben wat voor je. We hebben wel wat meer voor je, Maar dit is iets wat we je als aller eerste wilden geven.' Ik frons. Nu wordt het wel een beetje verdacht, maar ik laat het voor wat het is. Achter zijn rug haalt hij een teddy beer vandaan. Ik pak hem lachend aan, maar al snel merk ik het sabbel oortje waar ik als klein kind al aan het sabbelen mee was. 'Dit is mijn geboorte knuffel.' Zeg ik verbaasd. Hoe komen ze eraan? 'Knijp er eens in.' Zegt Niall. Verbaasd doe ik wat hij zegt.

'Ik hou van je, kleine strijder, vergeet dat nooit.'

Mijn ogen beginnen meteen te tranen bij het horen van de stem met mijn vader. Mijn schouders beginnen te schokken en ik ben meteen aan het janken van geluk, waarna ik mijn ogen bedek met de beer. 'Vind je het mooi?' Vraagt Louis. Ik knik en veeg mijn tranen weg en daarmee ook een hele veeg mascara. 'Maar... hoe?' Vraag ik als ik geen idee heb hoe ze hier aan komen. 'Het is Louis' zijn werk.' Zegt Liam. 'In Australië heb ik je moeder opgezocht. Ik wilde haar eigenlijk vragen te komen vandaag, maar ze weigerde. Wat ze me wel kon geven is deze beer en een audio tape van je vader die voor jou was bedoeld.' Ik kijk hem dankbaar aan 'dankjewel.' Snik ik en vlieg in een knuffel.

'Ach, het is het minste wat ik kon doen na alles wat ik je heb aangedaan. Ik ben je de wereld verschuldigd Madison, echt waar.'

Wait a little bit longer...

Unwanted ft ~ 1DWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu