Madison pov
Zodra ik weer thuis ben die middag en iedereen op de bank zit beneden maak ik gebruik van de situatie dat ze allemaal bij elkaar zijn om te vragen of ik naar het feest mag. 'Oké ik wil jullie wat vragen.' Begin ik maar gewoon en kom voor ze staan. 'Vrienden van mij op school hebben gevraagd of ik mee ga naar een feest vanavond aangezien het morgen studiedag is en-' natuurlijk kan ik mijn zin niet fatsoenlijk afmaken. 'Absoluut niet. Komt niks van in.' Zegt Louis. Ik schiet gelijk in verdedigings modus. 'Waarom niet?' Vraag ik een tikkeltje verontwaardigd. 'Ik weet dat hier weer een heel drama uit gaat komen. Feestjes op middelbare scholen zijn 9 van de 10 keer met alcohol en jij bent minderjarig dus daar komt niks van in.' Ik wil mijn mond weer opentrekken, maar Louis was nog niet uitgepraat. 'En dan kan je zeggen dat je niet gaat drinken, maar ik weet hoe die dingen gaan. Je vrienden gaan drinken dus jij gaat erin mee en dan gaan er ongelukken gebeuren. Nee niks daarvan.' Ik ben even stil. Normaal ben ik heel goed in overhalen, maar Louis is vastberaden. Ik geef het op, maar Liam blijkbaar niet. 'Wacht eens even. Ik dacht dat jij zei, en ik citeer: "zij was niet mijn beslissing, dus ook niet mijn verantwoordelijkheid." Dus als ik verantwoordelijk voor haar ben en jij niet, dan heb jij er ook geen zeggen in of ze nou wel of niet naar dat feest gaat.' Boom! Die zit Louis freaking berggeit Tomlinson! Hij Is er stil van. Het enige wat hij me geeft is een moordlustige blik van haat, maar die krijg ik vaak genoeg van hem, dus negeer ik het. 'Thanks Liam.' Ik glimlach naar hem. Hij geeft me een knikje terug als een 'graag gedaan'.Ik loop naar boven om me om te kleden. De jongens en ik hebben later nog afgesproken eerst naar de Mcdonalds te gaan, dus ik wordt al over een aantal minuten opgehaald. Ik bekijk mijn kledingkast en kan maar niet besluiten wat ik aan wil. Wat doen mensen normaal aan naar feestjes? Mijn deur gaat open, dus ik ga er vanuit dat het Liam is die mij een preek komt geven over dat ik voorzichtig moet doen enzo. Dus laat ik maar meteen vragen of hij kledingtips weet. Aangezien hij ook weet van mijn lange mouwen struggle. 'Hey Liam, kan je even helpen met een outfit uitzoeken aangezien ik geen idee heb-' Ik stop mijn zin als ik merk dat het niet Liam is die in mijn kamer is, maar Niall. 'Oh hi Niall.' Mijn maag draait op zijn minst 360 graden om. Sinds het gesprek van vorige week heb ik hem niet meer gesproken en zo wel, was het super akward en hakkerig. 'Ik wil je wel helpen hoor.' Grinnikt hij. Ik voel mezelf rood worden, maar stap toch opzij zodat hij in mijn kast kan kijken. Waarom ik hem me laat helpen? Geen idee. Na wat rond te neuzen draait hij zich om. 'Je truien collectie is echt te erg, Maddy. Dit loopt echt uit te hand.' Lacht hij. Gosh, waarom hou ik zo erg van die lach? Wat is er mis met mij? 'Wil je lange of korte mouwen?' Vraagt hij. 'Lange.' Schiet er meteen uit. Wauw, dat is ook echt niet verdacht ofzo Madison. Lekker bezig! Niall draait zich even verbaasd om. 'Lange, alsjeblieft.' Zeg ik nu veel zachter en onzekerder. Die wantrouwen in zijn blik doet mij geen goed, maar toch knikt hij en zoekt hij weer verder. Hij pakt een wit met zwart gestreepte broek en een over the shoulder shirtje. 'Dit is zo'n leuke outfit! Waarom draag je dit niet vaker!?' Kraamt hij uit. (Zie media voor outfit) Ik schiet in de lach en haal dan mijn schouders op. Kom op zeg iets Madison. Je lijkt heel akward nu, waarom zeg je niks?
Je vind hem leuk
Oh nee, dit gaan we niet doen 2e ik. Ik ben níet verliefd. Echt niet. Nah ah.
Ja ja blijf dat jezelf maar wijsmaken
Wijsmaken? Zeker niet, maar ik ben nog nooit verliefd geweest en ik heb het niet nodig ook.
Uhu...
Ach shut up.
'Maddy?' Mijn hoofd schiet omhoog waar ik Niall verbaasd zie toekijken naar het gevecht met mezelf. 'Gaat alles wel goed?' Vraagt hij. Ik knik en pak het setje kleding over. 'Ja hoor, prima. Dankjewel voor het helpen.' Ik draai me om om richting mijn badkamer te lopen. 'Madison.' Onmiddellijk sta ik stil. Wat nou weer? Langzaam maar zeker draai ik me om om Niall weer aan te kunnen kijken. 'Sorry als ik dingen wat ongemakkelijk heb gemaakt tussen ons sinds het gesprek van vorige week. Het voelde gewoon alsof ik aan het liegen was tegen je, dus ik wilde het heel graag even gezegd hebben.' Ik knik. 'Dat snap ik Niall. Ik zie je alleen niet op dezelfde manier, sorry.'
Je liegt
Nee ik lieg niet
Jawel je liegt wel
Ik zucht even diep. Laat ik maar stoppen met tegen mezelf te praten. Oh wacht, dat gaat niet want ik moest zo nodig iemand hebben om tegen te praten toen ik eenzaam was waardoor ik er nu mee opgescheept zit. 'Weet je zeker dat het goed gaat?' Vraagt Niall bezorgd. Ik knik alweer en geef, al zeg ik het zelf, een van de meest akward glimlachjes ooit. 'Ja hoor. Zeker weten. Ik ehm ga me even omkleden. Ben zo terug.' Snel sprint ik mijn badkamer in en kleed ik me daar om. Ik hoop dat Niall al weg is als ik klaar ben, want ik kan deze ongemakkelijkheid echt niet meer aan. Maar helaas, hij is er nog. Zijn gezicht klaart op zodra ik de badkamer uitloop. 'Het staat je heel erg mooi.' Zegt hij een klein beetje trots. Hij komt naar me toe gelopen en pakt dan mijn schouders vast. 'Wees alsjeblieft voorzichtig. Er kunnen best rare typetjes rondlopen op die feestjes.' Ik lach om zijn bezorgdheid. Dat maakt hem wel super lief. 'Komt goed Niall, maak je maar geen zorgen.' Stel ik hem gerust waarna ik hem in een knuffel trek. Waarom? Omdat ik dat wilde. Zijn aanrakingen doen iets met mij dat geen enkele aanraking dat ooit heeft gedaan. Ik heb geen idee wat het is, maar het voelt fijn.
Zie je? Je vind hem leuk.
Zal het dan toch zo zijn? Is dit dan hoe het voelt om verliefd te zijn? Ik heb echt geen idee hoe dat is. Kan ik dat gewoon vragen? Of is dat raar? Nee, ik kan alles bij Niall kwijt, dus ik kan het hem wel vragen toch?
'Uhm, Niall...' begin ik terwijl ik mezelf uit de knuffel trek. 'Ja?' Ik slik de brok uit mijn keel weg. Waarom ben ik zo zenuwachtig om dit te vragen?
Niet zeuren en niet om de pot heen draaien. Vraag wat je wilt vragen
'Eh, nou kijk-'
*toet toet*
De jongens zijn er wat betekent dat ik mijn vraag nog niet kan stellen. 'Mijn lift is er, ik vraag het later wel.' Niall knikt en lijkt een klein beetje teleurgesteld. 'Oké, is goed. Ik zie je nog wel.' Akward laat hij mijn schouders los die hij nog steeds vast had en stopt zijn handen in zijn achterzakken. Ik geef hem nog 1 zwakke glimlach en loop dan naar beneden. Liam heeft de deur al open gedaan voor me, dus ik kan zo doorlopen. 'Wees voorzichtig he Maddy.' 'Jaja, komt goed.' 'Doe geen dingen die ik ook niet zou doen!' Roept hij me nog na, maar ik negeer het en stap in bij 5sos. 'Heb je er zin in?' Vraagt Michael die nu al met een biertje in zijn hand zit. Indrinken, handig idee Michael als je straks al liters alcohol naar binnen gaat zuipen. Nou ja, moet die zelf weten.~ ••• ~
We zijn net klaar met eten en zijn inmiddels onderweg naar het feest. Ik ga vanavond goed op Ashton letten. Het feit dat zijn vrienden zeiden dat hij me leuk vind knaagt aan me. Over zoiets zouden ze niet liegen toch? En ik heb hem al vaak naar me zien staren. Ik dacht dat hij gewoon vaak staarde in het algemeen, maar ik kan het ook fout hebben. Ik wil niet 2 mensen aan mijn been hebben hangen die me leuk vinden. Het is al akward genoeg met Niall nu, niet mijn beste vriend ook nog alsjeblieft.
Eenmaal aangekomen op het feest word ik toch een beetje zenuwachtig. Wat als dit een ramp word? Ik ken alleen maar feestjes van films, omdat ik zelf nog nooit op een feest ben geweest en die op film lopen nooit goed af. De poort deur staat open, maar toch blijf ik even staan om mijn adem rustig te krijgen. Het wordt vast gezellig. Alles komt goed. 'Kom je nog?' Vraagt Luke die blijkbaar op me heeft gewacht. Ik knik. 'Ja, ik kom eraan.' Oké, daar gaan we dan.
JE LEEST
Unwanted ft ~ 1D
FanficMadison Kara Jones, 17 jaar en alleen. Ze zit in een weeshuis, maar echt vrienden heeft ze er niet. Toen op haar 11de haar vader overleed ging ze eraan onderdoor. Ze verloor veel vrienden en verwoestte haar band met haar broer en moeder. Toen haar m...