- 34. te mooi om waar te zijn -

1.4K 52 10
                                    

Madison pov
De volgende ochtend is iedereen alweer vroeg op voor concert 3. Ja, ik heb helaas een concert gemist, dus we zijn nu bij nummer 3. Dat concert is in België, dus we zitten weer in de tourbus. Dit keer dus met 5sos erbij.

'Voel je je alweer wat beter, Maddy?' Vraagt Ashton. Ik glimlach naar hem. Wat lief dat hij dat vraagt zeg. 'Ja, een beetje wel, dankjewel.' Ash knikt en glimlacht terug. 'Een beetje wel.' Imiteert Louis mij met een kinderachtige stem. Ik kijk hem beduusd aan, maar hij gunt mij geen blik terug, dus laat ik het er maar bij. 'Een beetje?' Vraagt Luke. Ik knik. 'Ja, ik heb nogal pijn in mijn hand als ik een vuist maak, dus ook met aankleden en schrijven enzo.' Luke knikt begrijpelijk. 'Dan had je die spiegel ook niet moeten breken hè? Het is je eigen stomme schuld, dus leer maar leven met de consequenties.' Spuugt Louis naar mij. Nu wordt het toch echt te gek. 'Wat is er mis met jou!?' Louis kijkt me verbaasd aan wegens mijn uitbarsting. 'Dat wilde ik net aan jou vragen.' Grinnikt hij, maar niet op een goede manier natuurlijk. 'Eerst kom je naar me toe, maar dan toch niet, dan zeg je sorry en nu doe je weer precies zoals voorheen alsof er niks is gebeurd gister. Make up your mind Louis!' Louis opent zijn mond om wat terug te vuren, maar hij sluit hem weer. Vervolgens  zucht hij diep en balt zijn vuist even, maar ontspant hem al snel weer. Hij is zich aan het inhouden... dat doet hij normaal nooit. 'Ik ga even naar de wc.' En gone, again.

'Hij doet wel zijn best.' Mompel ik dan. 'Nou dat valt niet te merken.' Snauwt Niall. 'Niall!' Hij kijkt me raar aan. 'Ga je nou achter Louis staan ineens?' Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. 'Hij is zich aan het inhouden dat zie je toch?' Niall lijkt het er nog steeds niet mee eens te zijn. 'Hij is een zak. Dat is wat hij is.' Ik frons. Waar komt deze haat ineens vandaan? 'Hij probeert me een kans te geven, Niall. Ja, hij heeft zijn momenten, maar hij probeert het nu tenminste wel!' Ga ik tegen hem in. 'Dat doet ie niet. Hij is met je aan het fucken, Maddy, zie je dat dan niet?' Ik schud mijn hoofd. 'Nee, nee dat zie ik niet.' Het is even stil. Tijdens de stilte wisselen Niall en ik een zoals ik het noem "blikkenoorlog" uit. Vol met blikken van haat en verwarring. Niall kijkt afkerend en ik kijk hem vragend aan, omdat ik echt geen idee heb waar dit nou ineens op slaat. 'Niall, je weet wat Louis' probleem is-' Harry wordt onderbroken. 'Louis' probleem is Madison! Dat is het al die tijd al geweest en ik ben het spuugzat om toe te kijken hoe zij de hele tijd het slachtoffer is van zijn stomme woedde problemen!' Schreeuwt Niall. Wauw, zo heb ik hem nog nooit gezien. Ik wordt er bijna bang van zelfs.

'Waar is die Niall gebleven van toen ik net bij jullie introk? Die Niall die mij vertelde dat Louis het ook moeilijk heeft en dat ik hem een kans moest geven ongeacht hoe hij terug reageert? Dat ik de grotere persoon moest zijn en niet moest ingeven in zijn haat, maar het bestrijden, omdat dit niet aan Louis ligt maar aan "een probleem van zijn verleden"? Waar is díe Niall gebleven?' Niall is niet onder de indruk van mijn verhaal. Sterker nog: volgens mij heb ik hem alleen maar bozer gemaakt. Hij wijst met zijn vinger mijn gezicht in. 'Jij.' Hij stopt even. 'bent ongelooflijk.' Maakt hij af waarna hij de slaapcabine ruimte inloopt en de deur met een harde klap dicht smijt. 'Ik hoop dat je beseft dat je je op dit moment geen spat volwassener gedraagt dan Louis! Hoe laag kan je zinken man!?' Schreeuw ik hem na. Teleurgesteld ga ik weer zitten met mijn hoofd in mijn handen. Gister leek de situatie ineens zo helder, maar vandaag is het in 1 klap allemaal weer in elkaar gestort. Once again: my life is a mess.

Ja, en nu je jouw vrienden mee op tour hebt gevraagd, trek je ze mee in jouw mess. Lekker over nagedacht zeg.

Shit dat is waar ook. Ik haal mijn handen van mijn gezicht door ze door mijn haar te halen en kijk dan meelevend naar de jongens van 5sos. 'Sorry guys, jullie eerste tour moet leuk zijn. Ik verpest het helemaal.' Zucht ik. 'Wat? Nee jij verpest het helemaal niet! Ben je gek?' Zegt Calum meteen. 'Die momenten on stage neemt niemand ons meer af hoor!' Zegt Michael enthousiast. 'En ja, naast de concerten gaat het even wat minder, maar we zijn er allemaal voor je!' Zegt Luke. 'En we houden allemaal van je!' Maakt Ashton af. Mijn lach begint langzaam weer te groeien. 'Thanks guys, ik hou ook van jullie.'

En voor ik het wist zat ik in een groepsknuffel. Die knuffel eindigt wanneer het gekraak van de wc deur te horen is. Iedereen kijkt toe hoe Louis weer bij ons komt zitten, maar niemand weet wat te zeggen. 'Waar is Niall?' Vraagt hij zachtjes en schor. Zijn ogen staan droevig en zijn een beetje rood. Hij heeft dus alweer gehuild. 'Heb je gehuild?' Vraag ik. 'Nee.' snauwt hij. 'Louis-' mijn zin wordt gekaapt. 'Neehee, hou je gek dicht.' En gelijk ben ik stil.

En jij dacht dat hij zich naar je zou gaan openen? 1 momentje van zwakte betekent niet dat hij ineens lief tegen je gaat doen.

Je hebt gelijk. Het was ook te mooi om waar te zijn, maar ik wilde het zo graag. Ik wil helemaal niet meer de zondebok zijn.

Misschien moet je dat wel helemaal niet meer zijn...

Misschien wel ja.

Als zelfs je lieftallige vriendje je niet meer wilt, ben je wel heel diep gezonken. Nu je jezelf het ziekenhuis in hebt geholpen ben je niets meer dan een gebroken project dat ze moeten fixen. Je zal nooit meer Madison kunnen zijn, die kans heb je verpest toen je die spiegel brak. Je bent een schande, Madison. Moet je jezelf nou zien! Schaam je. Schaam je diep.

'Maddy!' Wordt er geschreeuwd. Geschrokken kijk ik op en zie ik dat Liam voor me zit. Ik voel aan mijn wang en merk dat er tranen overheen lopen. 'Jij was echt even heel ver weg. Gaat het wel?' Vraagt hij.

Nee, natuurlijk niet sukkel

'Ja, ja prima.' Lieg ik en veeg dan de rest van mijn tranen weg. 'Ik weet ook niet zo goed waarom ik huil, ik denk dat ik ongesteld moet worden ofzo.' Liam grinnikt. 'Meiden dilemma's.' Hij gaat weer terug op de bank zitten.

'Ja... meiden dilemma's.'

Unwanted ft ~ 1DWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu