Danial Akmal keluar daripada lapangan terbang. Segera dia menahan teksi. Dia sedar akan teksi di Jepun mahal. Tetapi dia tidak peduli hal itu, yang penting dia perlu sampai dengan segera.
"what? Tapi you dah janji nak buat esok! Sampai hati you mungkir janji" Liyana menghantar pesanan whatsapp.
"im sorry. I cant make it. I doakan you bahagia."itu saja yang mampu Danial Akmal kata. Hatinya sangat berbelah bagi."i hate you!" merajuk Liyana.
"im sorry! " sekali lagi Danial Akmal mengucapkan maaf.
Keadaan jalan raya di Tokyo agak sibuk waktu ini, mungkin orang sedang sibuk pulang ke rumah setelah seharian berada di pejabat.
Jari jemari Danial Akmal meluncur segera dia mencari nama Syafiq.
"hello bro. "sapa Danial Akmal.
"yow! "
"haritu Hannah ada kata Rayyan nak propose di Jepun kan? "
"yup. Kenapa? "
"agaj kau lah, Rayyan nak propose bila? "
"katanya hari ni. Kalau ikut ig story dia, katanya harini lah. "
"ig story? Tak kantoi ke? " soal Danial Akmal.
"tak lah. Dia ada bagitahu aku yang dia dah hide awal². Kalau tak hide ye tak suprise. "
"so dia dah propose ke? "
"entah. Aku tak tengok pula. Kali terakhir aku tengok, pagi tadi. Tu pun dia just jata yang dia sedang ready untuk malam ni. "
"ohh takpelah thank you. "
"ehh tapi... "tak sempat Syafiq menghabiskan ayatnya, terus dimatikan oleh Danial Akmal.
Danial Akmal segera membuka ig Rayyan.
"this night gonna be the best night ever! " ig story Rayyan
"look what i git for my beautiful lady! " tertera gambar cincin dan sejambak bunga ros.
"she thought that tonight gonna be usual dinner. She still dont have any idea that ill propose her. " gambar Rayyan melakukan boomerang kenyit mata.
Aishh! Lambat pula teksi ni bawa. Getus hati Danial Akmal yang tak senang duduk.
"she so beautiful! And im so nervous!" tertera gambar Natalia Adawiyah dan Sofia saling berpandangan.
Jantung Danial Akmal bagai terhenti seketika. Terasa sebak didada. Dia mahu teriak menangis saat ini. Menyesal turut menghurungi dirinya.
"im nervous! " Rayyan mengupdate ig storynya.
Danial Akmal melihat minit di story Rayyan. 5 saat yang lalu. Maknanya Rayyan masih belum melamar Natalia Adawiyah.
Teksi itu terhenti di hadapan sebuah hotel. Mujur Syafiq ada bagitahu mana mereka tinggal. Setelah Danial Akmal membuat pembayaran bingkas dia meluru masuk ke hotel itu. Segera dia masuk ke bahagian front desk.
"hello welcome to... "sapa penyambut tetamu itu tetapi tak semoat di habiskan ayatnya.
"ye.. Welcome. Can you help me to reach to the room 112?" soal Danial Akmal separa mengah.
"sure.. Ill call them for you. "mesra saja layanan penyambut tetamu itu.
"im sorry sir. I think tgey not in their room"
"ohh never mind. Can i get a room? " soal Danial Akmal.
"im sorry again sir. We are out of room. Im sorry. "
"ohh.. Okey. " kata Danial dan terus melangkah keluar.
Dia duduk di sofa yang berada di lobi. Dia perlu menarik nafas untuk seketika. Danial Akmal segera membuka ig, dia nahu tahu apa yang terjadi.
"she said yes!! " gambar tangan seorang wanita yang tersarung cincin pemberian Rayyan.
Air mata jantan Danial Akmal keluar. Menyesal? Ye.. Dia sangat menyesal! Terlalu menyesal. Kalau lah lebih awal dia mendapati Natalia Adawiyah. Kalau lah dari dulu dia membalas cinta Natalia Adawiyah. Sekarang Natalia Adawiyah milik orang lain.
Sesekali otak nya mengingat kisah lalu mereka. Dia ingat saat Natalia Adawiyah memberi surat cinta kepada dia. Dia ingat lagi pudding yang dibuat Natalia Adawiyah. Manisnya semanis senyumannya. Dia ingat saat Natalia Adawiyah meminta dia mengajar. Dia ingat bagaimana Natalia Adawiyah menyokong dia. Dia ingat semua kemanisan yang ada pada Natalia Adawiyah.
Tetapi kini sudah terlambat. Bodohnya kau Danny! Kini tiada lagi yang akan teruja memanggil nama kau. Kini tiada lagi orang yang setia menunggu kau. Kini tiada lagi wajah polos Natalia Adawiyah. Semua salah kau. Kau lambat bertindak. Kau patut lebih awal Danny! Kau patut ikut cakap kak Dee. Tapi kau ego Danny. Kau ego.
YOU ARE READING
Encik Crush, aku disini!
RandomPerigi cari timba? Ada aku kisah? yang penting aku stalker setia kau! Salah ke kalau perempuan lamar lelaki? Salah ke perempuan tackle lelaki? Salah ke perempuan lagi advance? Salah ke?? this is my first story.. so byk kekurangan.. tatabahasa dan pe...