'En?!' Vraag ik. Ik spring bijna uit mijn stoel. 'Hij heeft erg veel bloed verloren, dus we moeten iemand vinden die bloed wil doneren. Maar Mr. Tomlinson heeft bloedgroep O, en op dit moment hebben we geen voorraad van die bloedgroep.' Ratelt ze. Als Louis nu gewoon bloedgroep B zou zijn, zou het al opgelost zijn. Automatisch moet ik aan Jessy denken. Als ik het goed voorheb heeft zij bloedgroep O. 'Vanaf welke leeftijd is bloed doneren toegestaan?' '12.' Als Jessy echt bloedgroep O heerft is het opgelost. 'Ik denk dat ik al iemand weet die kan doneren.' Zeg ik opgelucht. 'Mr. Styles?' Hoor ik een zware stem achter me. 'Ja?' Vraag ik en draai me om. 'De uitslagen van Jessy Tomlinson zijn er. Alleen een verstuiking aan de enkel.' Zegt hij. Ik knik opgelucht. 'Volgensmij kan Jessy dus bloed doneren aan Louis!' Zeg ik een beetje opgewonden. 'We kunnen enkele testen uitvoeren om te zien of ze geschikt is als donor.' Zegt de verpleegster. 'Huh wat?' Vraagt Jessy een beetje verbaast. 'Lang verhaal...' Zeg ik. 'Mr. Tomlinson heeft een bloeddonor nodig en we denken dat jij geschikt bent.' Zegt de verpleegster droog. 'Oke dan?' Zegt Jessy nogsteeds een beetje verbaast. 'Kom je met ons mee voor een bloedtest?' Vraagt de verpleegster aan Jessy. Ze knikt en kijkt me niet begrijpend aan.
*****
'Hoelang denk jij dat Louis nog in coma gaat liggen?' Vraag ik aan Jessy. 'Ze haalt haar schouders op. Op de gps zie ik dat het nog maar een halve kilometer rijden is. Gisteren hebben ze bloed genomen bij Jessy, en vandaag gaan we horen of ze dus geschikt is als donor. 'Verzet de radio eens.' Zucht Jessy vlak na de eerste noot van het liedje. Ik kijk haar verbaast aan maar daarnaa hoor ik het. Met een grote grijns zet ik een andere radiozender op. 'In yah face Taylor!' Roept Jessy tegen de radio. 'Dat mensen naar haar gezeik kunnen luisteren!' Zegt Jessy verbaast. Ik begin te lachen. 'Snap ik ook niet!' Zeg ik grinnikend. Ondertussen zijn we bij het ziekenhuis aangekomen. Ik parkeer de range rover vlak aan de deur, zodat Jessy niet te ver moet stappen.
*****
'Hoe fucking lang duurt het nog?' Mompel ik tegen mezelf. 'Mr. Styles en Miss. Tomlinson? Uit het onderzoek blijkt dat Jessy geschikt is als donor!' Zeecht dezelfde verpleegster als gisteren enthousiast. Jessy krijgt een glimlach op haar gezicht. 'Maar dat is niet alles. Jessy is jullie adoptiekind, toch?' Vraagt ze. Ik knik. 'Wel, Jessy....'
JE LEEST
Adopted
FanfictionJessy,een meisje van 12,haar wereld veranderde totaal toen ze geadopteerd werd door Larry Stylinson.