CHP 10

10.5K 159 0
                                    

STEVE

Aku turun ke tingkat bawah apabila Grandma melaungkan nama aku dari dapur untuk bersarapan. Aku ni pergi dipanggil setiap kali makan. Almaklumlah, aku ni cucu manja kesayangan Grandma.

"Morninggggg!!!" Jeritku sambil mendepaka  tangan aku ke arah Grandma.

"Morning too my little sweetie."

Namun, Grandma hanya melimpasi aku tanpa menyambut pun pelukkan aku. Aku buat muka sedih ke arahnya.

"Kenapa Grandma tak peluk Stu balik?"

Matt yang sedang menikmati sarapan pagi itu buat muka menyampah ke arah aku. Eleh, dia tu cemburu aku ni dimanjakan oleh Grandma.

"Stu tak nampak kah, Grandma tengah bancuh air ni? Takkan Grandma nak peluk cucu Grandma dalam keadaan Grandma tengah bancuh air. Nanti, melecur pula terkena air panas." Kata Grandma pada aku.

"Hehehe, sekurang-kurangnya bagilah ciuman dekat pipi."

"Yelah.. cucu kesayangan Grandma ni." Cubit Grandma pada pipi aku.

Aku minta ciuman, bukannya cubitan. Orang tua ni...

Aku pergi mengambil tempat di kerusi kosong bersebelahan dengan Matt. Mamat tu hanya diam di tempatnya duduk, enak menikmati pancake miliknya.

"Pukul berapa Luke suruh kita ambil diorang?" Tanyaku pada Matt.

"Lepas breakfast, kita pergilah airport. Tak lama lagi sampailah diorang tu."

"Ohhh..."

Grandma menuangkan kopi panas itu ke dalam gelas aku dan Matt lalu dihulurkan kepada kami berdua.

"Grandma masuk kerja pukul berapa?" Tanya Matt pada wanita itu.

"Pukul 10."

Aku lihat ke arah jam yang tergantung pada dinding dapur itu menunjukkan pukul 9:30 pagi.

"Kalau macam tu, nanti Matt dan Steve hantarkan Grandma pergi kerja lah."

"Boleh je."

▲▼▲▼▲▼▲▼▲

LUKE

Senyuman lebar terukir pada bibirku apabila menerima pesanan daripada Matt tentang keberadaan gadis tercinta aku di Brazil. Aku tak sangka dia melarikan diri ke tempat asal aku di mana aku dijaga sejak kecil di situ dan dilahirkan juga di Brazil. Aku je yang memenatkan diri sendiri cari dia di merata-rata tempat.

Tiba-tiba, kepala Flynn terlentok pada bahu kanan aku. Haih, mamat ni aku terajang nanti menangis pula dia. Dalam masa yang sama kasihan juga aku tengok dia penat sangat hari ni. Aku rasa disebabkan semalam tak berhenti daripada buat kerja lepastu kitorang ambil flight pukul 1 pagi pula menyebabkan mamat ni kurang tidur.

Tapi, aku tak kisah. Kasihan ataupun tidak. Aku tetap berkasar dengan adik-beradik angkat aku.

Kepalanya aku tolak ke tepi dengan kasar menyebabkan dia terkejut daripada tidur.

"Ishhh, aku nak tidur pun tak lena." Keluh Flynn marah pada aku.

"Kau tahu kan yang aku tak suka orang lentokkan kepala atas bahu aku."

Lainlah kalau kekasih hati aku, Cleo yang lentokkan kepalanya pada bahu aku. Baru lah aku berlembut sikit. Aku tak sabar nak jadikan dia milik aku semula.

"Macamlah aku nak sangat bahu keras kau yang serupa dengan batu-bata tu." Kata Flynn marah padaku sebelum dia menyambung semula tidurnya.

Ada 20 minit lagi sebelum penerbangan kami sampai ke Lapangan Terbang Brazil.

I SEE YOU, I HEAR YOU..Where stories live. Discover now