CHP 23

6K 142 4
                                    

CLEO

Aku jamah makanan yang disediakan oleh Paul. Pagi itu, Paul masakkan sarapan pagi untuk aku. Ada sepinggan telur goreng bersama dua keping bacon di sediakan di atas meja untuk aku. Macam biasa, setiap kali aku bangun pagi, aku akan ditinggalkan berseorangan di dalam rumah ni.

Bila difikirkan balik, aku ni macam tak serupa diculik pun. Semua makan minum aku disediakan dengan cara yang baik dan aku dilayan macam aku duduk dalam rumah sendiri. Sebab, selalunya aku tengok dalam drama mesti mangsa yang diculik dilayan macam...mangsa penculikkan lah.

Aku pun tak tahu nak huraikan macam mana pasal benda tu.

Lagi satu, hari ini aku tekad nak terjah masuk bilik Luke memandangkan Steve dah beritahu aku di mana letaknya kunci pendua. Jadi, aku berharap semuanya berjalan dengan lancar.

Aku lihat jam yang tergantung pada dinding dapur itu. Jarum panjang menunjukkan pukul 11 pagi. Nampaknya, aku ada banyak masa lagi untuk menetapkan rancangan aku. Aku mengunyah makanan sehingga licin pinggan. Pinggan yang kotor bersama gelas yang sudah digunakan oleh aku, aku letakkan di dalam sinki dan terus membasuhnya.

Memang tabiat aku makan terus cuci sebab aku tak suka tinggalkan pinggan kotor dalam sinki. Ianya buatkan mata aku rasa rimas. Selesai mencuci semua pinggan dan gelas kotor, aku letakkannya semula pada tempat asalnya.

Kakiku melangkah keluar daripada dapur dan menuju masuk ke dalam bilik aku terlebih dahulu. Aku nak periksa telefon aku terlebih dahulu kalau-kalau Steve ada call kah apa. Tapi, bila aku periksa, langsung tiada pesanan pun daripada lelaki itu. Jadi, lebih baik aku bawa sekali telefon ni bersama aku.

Mana lah tahu, ada emergency kah apa dan aku perlu minta bantuan daripada Steve nanti. Langkah kakiku menuju ke luar daripada bilikku dan aku menuju ke arah bilik stor yang bersebelahan dengan garaj seperti yang dikatakan oleh Steve.

Aku buka pintu bilik stor itu. Namun, ianya berkunci. Alamak, kenapa aku tak terfikir pun kalau pintu bilik stor ini pun akan berkunci. Takkan aku nak pecahkan pintu ni pula? Kalau aku pecahkan mesti aku akan dengar suara yang menyakitkan hari.

"You can't broke this door. Thank you."

Erghh, lebih baik aku minta pertolongan Steve. Nombor telefon lelaki itu aku tekan dan panggilan masih cuba untuk disambungkan kepada Steve. Aku menanti lelaki itu mengangkat panggilan aku.

Aduh dia ni..angkatlah. Lama aku demhar perkataan 'tutt' ni berbunyi. Tapi, bila difikirkan balik. Macam mana kalau bukan Steve yang angkat panggilan aku? Macam mana kalau Matt ataupun Luke yang angkat?

Ishh, aku je fikir lebih sangat kot.

Tidak lama kemudian, panggilan aku pada Steve bersambung.

"Steve, I need your help." Kataku padanya.

"Ohhh, cakap je lah kau nak aku tolong apa. Aku perlu cepat ni."

Suara Steve kelihatan tergesa-gesa di hujung talian. Nampaknya, aku salah waktu buat panggilan pada dia. Eh, aku tak kisah. Siapa suruh dia libatkan aku dengan semua benda ni pada mula-mula dulu kan? Dia kena lah tanggung semua ni.

"Pintu bilik stor berkunci lah."

Aku menanti Steve yang masih senyap di sebelah sana. Mungkin, dia masih memikirkan sesuatu.

"Pasal tu, kau cari kunci yang tergantung dekat tepi dinding yang ada banyak rak untuk letak toolbox di dalam garaj. Kunci yang bertanda hijau tau."

"Ohhh, okay. Thanks again." Ucapku pada Steve.

Aku memutuskan panggilan serta-merta memandangkan Steve kelihatan sangat tergesa-gesa. Kaki membuka langkah menuju ke arah garaj pula. Keadaan di dalam garaj itu kelihatan sangat rapi dan kemas. Aku lihat tempat yang dikatakan oleh Steve terdapat dua gugus kunci yang tergantung pada dinding tersebut.

I SEE YOU, I HEAR YOU..Where stories live. Discover now