CHP 12

9K 168 0
                                    

CLEO

Mataku dibuka secara perlahan-lahan dan aku lihat sebuah bilik yang kemas. Aku pegang kepala aku yang berbalut itu dan terdapat lagi satu balutan pada siku sebelah kiri aku. Kepala aku sakit sangat-sangat. Tapi, yang paling penting sekarang ni.. aku dekat mana dan..apa yang berlaku pada diri aku sebenarnya?

Aku tak boleh ingat apa yang menyebabkan aku sampai perlu dibalut dan satu badan aku rasa sakit macam baru sahaja kena hempap dengan batu besar. Pandangan aku tertarik pada meja kecil yang berada di sebelah kepala katil terdapat satu nota kecil.

Ianya tertulis..

Dekat dapur, ada makanan yang aku dah sediakan untuk kau. Turun makan dan pastikan bila aku balik nanti, makanan dah habis.

Cantik tulisan. Sempat aku memuji tulisannya.

Aku biarkan nota itu berada di atas meja kecil itu. Namun, fikiran aku tetap tertanya-tanya. Siapa yang menulis nota itu? Biarkan aje lah. Nanti, dia balik tahu lah aku nanti siapa gerangan itu.

Kakiku melangkah keluar daripada bilik tersebut. Aku lihat terdapat ruang tamu yang kosong. Nampaknya cuma aku sahaja yang ada di dalam rumah ni. Anyway, rumah ni cantik betul lah. Dengan dekorasinya yang simple tetapi nampak mewah. Aku pasti orang yang memiliki rumah ni mesti orang kaya.

Aku berjalan masuk ke dalam dapur. Aku lihat ada tiga buah container yang berada di atas meja makan. Aku mengambil gelas dan membuka peti sejuk untuk mengambil minuman. Aku kembali semula ke arah meja makan dan mengambil duduk di kerusi yang kosong. Buat macam rumah sendiri ya.

Penutup bekas makanan itu aku buka dan ianya terdapat sup ayam di dalamnya. Satu lagi bekas aku buka dan isinya adalah buah oren dan buah epal yang sudah dipotong. Bekas makanan yang terakhir isinya adalah beberapa keping roti sandwich.

Sayang betul gerangan yang menjaga aku ni. Aku tak sangka dia ambil berat pasal aku. Tapi, kenapa aku rasa macam aku ni baru sahaja diselamatkan daripada sebuah kemalangan?

Mungkinlah, kot? Aku tak boleh ingatlah apa yang terjadi.

Makanan itu aku suapkan ke dalam mulut dan menikmatinya dengan penuh selera. Aku terlampau lapar sekarang ni.

▲▼▲▼▲▼▲▼▲

NOVA

Aku mengeluh apabila sekali lagi aku dapat tahu Cleo tak baca pun pesanan yang aku hantar kepadanya. Entah apa lah yang minah ni buat. Sudah masuk 2 hari dia tak balas mesej aku. Dia sibuk sangatkah?

Sekarang ni aku sudah pun berada di Manhattan nak melawat dia. Almaklumlah, sudah mula cuti semesta.

"Huhh..." keluhku sekali lagi.

"Kau kenapa?" Tanya Taylor pada aku.

"Minah ni haaa, langsung tak reply chat aku."

"Siapa?" Tanya Taylor yang sedang fokus dengan pemanduannya.

"Cleo lah. Dia je yang tinggal dekat Manhattan ni. Takkan aku nak chat dengan pak guard yang jaga depan apartment Cleo pula."

"Aku tanya je pun."

"Kenapa dengan Cleo?" Tanya Halsey pula.

I SEE YOU, I HEAR YOU..Where stories live. Discover now