Na počest výpravy Thorina Pavézy se starosta rozhodl uspořádat velikou hostinu se spoustou jídla i pití, hlasitou a se slovy chvály a radostného očekávání. Byli pozváni do velikého, prostorného domu, kde bylo všechno takové větší než si stačila všimnout u ostatních obydlí. To ji ještě utvrdilo v chamtivosti a sobeckosti starosty a vlastně všech lidí, kteří měli v tomto městě nějaké vyšší postavení. A přesně takoví lidé tam byli, Elian se na ně nechtěla koukat. Vlastně nechtěla ani pít, ani jíst a už vůbec ne se nějak veselit. Nelíbilo se jí tam, stála v rohu, aby byla co nejméně na očích a sledovala při tom radostné a smějící se trpaslíky, kteří se v pití nijak neomezovali.
Přestože se ničeho takového nechtěla účastnit, jedna její část jim jejich nespoutanost a uvolněnost záviděla. Viděla, jak Bombur spokojeně spořádal již čtvrtý talíř masa a Glóin učí jakéhosi bohatého muže zpívat trpasličí píseň, která mu vůbec nešla. Uměli se radovat i z maličkostí, na druhou stranu když už kvůli něčemu nebyli spokojení, uměli to dát velice hlasitě najevo.
Ovšem byli tu i tací, kteří si veselí neužívali tak jako ostatní. Nemohla si nevšimnout Kiliho, který se ze všech sil snažil vypadat v pořádku, přestože na něm bylo čím dál tím více znát, jak moc ho zranění oslabuje a působí neuvěřitelnou bolest. Seděl u stolu, třesoucí se rukou držel sklenici, ze které pomalu upíjel a křečovitě se smál nějakému vtipu, který vyprávěl Dvalin. Zanedlouho to všichni poznají, snad jeho bratr to na něm už vypozoroval. Kde vlastně je?
,,Fili," zaslechla vedle sebe hluboký hlas a tak se polekala, že instinktivně sáhla na meč u pasu. Srdce se jí splašilo a ona se musela párkrát zhluboka nadechnout, aby se uklidnila. Vedle sebe spatřila Filiho s nataženou paží a na rozdíl od Bilba, se pokoušel usmát. Elian si ho chvilku prohlížela, on byl jeden z mála, který se očividně moc nebavil, tížily ho starosti. Ruku mu stiskla.
,,Já vím," poznamenala a malinko se usmála. ,,Elian."
,,Já vím," vydechl, tentokrát s upřímným úsměvem. ,,Můžu..?"
,,Jistě," přikývla okamžitě a tak se připojil k jejímu pozorování ostatních. Nedokázala se přestat divit, jak se k ní mohl tak nepozorovaně přiblížit a příjemně ji to potěšilo, jelikož hluk, který dokázali trpaslíci udělat jí neuvěřitelně lezl na nervy. ,,Trápí tě něco?" zeptala se po chvilce ticha, které rušil hlasitý smích a cinkání skleniček. Fili se na ni podíval, musel při tom nepatrně zvednout hlavu, aby jí viděl do tváře a pár vteřin jen hádal, jak to mohla poznat. Elian trpělivě čekala. Pak si odkašlal.
,,Vlastně ano," řekl nakonec a zase se podíval před sebe. Moc dobře věděla kam a neochotně se tím směrem také ohlédla. ,,Začínám se bát, že šíp, který zasáhl Kiliho byl trávený," přiznal tím nejzdrcenějším hlasem, který kdy u trpaslíka slyšela a to jí velice překvapilo, dokonce na okamžik pocítila lítost, ovšem ne kvůli zraněnému Kilimu, ale protože Filiho strach o život milované osoby moc dobře znala.
,,Také jsem nad tím přemýšlela," řekla popravdě. V tu chvíli se na ni znovu otočil, tentokrát se mu v očích zablýskla naděje a místo nebojácného silného trpaslíka vedle ní postával někdo tak malinký a zranitelný.
,,Jsi jediná, kdo mu dokáže pomoci," prohlásil naléhavě a postavil se k ní čelem. Elian by mu v tu chvíli odsouhlasila snad všechno, tak moc dokázala vnímat jeho smutek a bezmoc, avšak ihned si vzpomněla na to, jak ji Kili odehnal, když se mu snažila pomoct a to jí udrželo odstup.
,,Zkoušela jsem to, mou pomoc nechtěl," řekla na oko bez zájmu, ovšem uvnitř se sama se sebou dohadovala. Fili si povzdechl.
,,Nemyslel to tak."
ČTEŠ
Princezna Temného hvozdu (Hobbit FF)
FanfictionNa Zelený hvozd přihází nemoc, les se hemží pavouky a v nebezpečné Středozemi začíná být znám jako Temný hvozd. Elian, mladší sestra Legolase a milovaná dcera krále Thranduila se s osudem jejího domova nechce smířit a udělá vše pro to, aby se do le...