Tentokrát se vracela pomalou chůzí, nejen proto, že zranění na boku připomínalo jeho přítomnost při každém kroku, ale také byla hluboce zamyšlená a ticho kolem pro ni bylo příjemné. Navíc nikam nespěchala, nepotřebovala to a tak se mohla pozastavit nad některými věcmi, než zase vstoupí mezi ostatní a jejich slova a otázky.
Proto když dorazila do města, stan už tam dávno nebyl, namísto toho se vojsko řadilo před branami a připravovali se k odchodu. Přišla akorát včas. Stejně klidným krokem se vydala k nim, spatřila tři připravené koně, pro krále, prince i jí. Právě procházela branou když si všimla, že Thranduil s Legolasem mluví s Bardem a dávají si prozatím sbohem, než se znovu uvidí. Neměla potřebu ani důvod se k jejich hovoru přidávat, její otec jí pověděl, že pomůže s opravou města a to jí stačilo, stejně jako s Bardem už si neměla co říct.
Ještě tak zpomalila a namísto těch tří se zahleděla na ostatní elfy, někteří stáli v řadách, jiní ještě nakládali nějaké věci na dřevěné vozy a představovala si, jak na ni hledí Failon s Erianem, vedle sebe a s úsměvem na tváři. Nic takového ovšem nemohla spatřit, nic takového už neexistuje. Povzdechla si, rozhovor s Bilbem jí zvedl náladu, ovšem ne na dlouho, nic by jí nyní nemohlo udělat natolik šťastnou, aby najednou zapomněla a vzpomínky se nevracely jako parazit. I tak ale z elfů nespustila oči, dokud nebyla několik metrů před jejím otcem a bratrem, kteří si pravděpodobně všimli její přítomnosti, avšak dále mluvili s Bardem, byla za to ráda. Pak ale zaslechla rychlé kroky a pootočila hlavou, aby se podívala kdo k ní jde. Nejdříve si myslela, že to bude Taurion a už se začínala mračit, když v tom ale poznala někoho jiného. Kráčel k ní Erian. Jeho plavé vlasy vlály ve větru, trochu rozcuchané, přesto tak lesklé jako vždy, ve zbroji a bolestně smutnou tváří.
Opustil své místo v řadě, už to znamenalo velice vážnou věc, ovšem jeho žal byl tak hluboký, že byl schopen i před očima krále odejít, aby mohl mluvit se svou kamarádkou, kterou nyní potřeboval ze všeho nejvíc. Elian se zastavila a hleděla mu do smutných očí, stejně jako on do těch jejích. Byli si v tu chvíli tak podobní.
Stanul před ní, ani na chvíli nepřerušili oční kontakt a oba dva si všimli, jakou bezmoc a melancholii oba prožívají, jak moc je tato bitva poznamenala, ani si nedokázali přiznat jak. Měli slzy v očích, Elian si ihned vybavila Failonovu tvář, jenž byla tak často vedle té Erianovi, každým pohybem i maličkostí jí ho připomínal, úplně vším. Pak se jako na povel oba objali, velice pevně, jako by se každý pokoušel udržet toho druhého nad pádem z nekonečné, temné propasti plné utrpení a zoufalství. Hřálo je to u srdce, měla zavřené oči, ze kterých ihned spadalo několik slz. Objímala ho a vnímala při tom jeho smutek.
,,Hledal jsem tě," zašeptal po chvíli slabým hlasem. Ještě pevněji sevřela víčka k sobě, zastyděla se, že ho nechala samotného, že mu v jeho hledání nešla naproti.
,,Omlouvám se," špitla. Zhluboka se nadechl.
,,Viděla jsi ho?" zeptal se zničeně. Ihned před sebou spatřila jeho tělo, krk od krve a prázdné tmavé oči. Nepatrně pokývala hlavou a ještě více se k němu přitiskla. Cítila, jak sebou škubl pod náporem vzlyku.
,,Ano," odpověděla ještě tišeji. Jeho tělo sebou znovu cuklo.
,,J-jak?"
,,Skřet mu podřízl hrdlo," řekla ihned a velice rychle, snad aby to měla za sebou, protože jeho otázky ji tam znovu vracely, před zavřenýma očima ho otáčela na záda a pociťovala stejné bolestivé překvapení a nevěřícnost, jakou cítila tehdy. Hlas se jí třásl. ,,Toho skřeta jsem ale zabila," řekla po chvíli a hlasitě vydechla. Vzpomněla si, jak bodala do mrtvého těla nepřítele, v čemž se jí pokoušel zabránit Taurion. Vlastně ani netušila, jestli to byl onen skřet, pravděpodobně ne, avšak ona věřila své vlastní lži, aby se cítila o něco lépe, aby si nepřipadala tak neužitečná a zklamaná ze své vlastní osoby.
ČTEŠ
Princezna Temného hvozdu (Hobbit FF)
FanfictionNa Zelený hvozd přihází nemoc, les se hemží pavouky a v nebezpečné Středozemi začíná být znám jako Temný hvozd. Elian, mladší sestra Legolase a milovaná dcera krále Thranduila se s osudem jejího domova nechce smířit a udělá vše pro to, aby se do le...