Bölüm 33

477 42 0
                                    

Gopid'in karanlık yüzünün merkezi olan GIAP'ın başkanı Jeff, Deniz'i bulmak için büyük bir grup topluyordu, bir hacker grubu. Bu grubun amacı, Deniz'in bir açığını bularak nerede barındığını saptamaktı çünkü Deniz'i bunun dışında yok edemeyeceklerini biliyorlardı. Yeni nesil siber güvenlik işlerinden çok iyi anlıyorlardı ve ele geçiremeyecekleri bir sistem yoktu. Bu kişilerin de kafalarında aynı Melis gibi hafıza saptayıcıları vardı, böylece GIAP'tan bir şey saklayamıyorlardı. 

Grup için özel hazırlanmış olan son model bilgisayarlar, büyük bir televizyon ve dev göl manzaralı pencereye sahip olan bir odaya alınmışlardı. Burası son derece güvenlikli bir yerdi ve binanın en üstündeydi. Yaptıkları ilk iş, Deniz'in yapmış olduğu her şeyin bir listesini çıkarmak ve yapabileceklerini öğrenmekti. Şu ana kadar olmuş tüm olağanüstü siber saldırıları ona bağlamışlardı. 

İnternete kısmen bağlı oldukları için Deniz onları henüz algılayamamıştı, henüz. Deniz ve yapay zeka hala virüsün sahibini bulamamışlardı çünkü onlara ulaşabilecekleri bir veri tabanı veya belirli bir cihaz bulunmuyordu. Melis ise halinden memnundu, ayaklarını masanın üzerine atmış bir şekilde Delta üzerinde çalışıyordu. Önemli bir yol katetmişti ama bu virüsün aşısı için yeterli değildi. 

Aradan aylar geçtikten sonra grubun lideri olan Joseph heyecanla haykırdı: "BULDUM! SONUNDA BİR AÇIK BULDUM!". Gruptaki diğer kişiler ona hayranlıkla bakarken bilgisayarlarına ne olduğunu anlatan bir dosya paylaştı. Dosyada yapay zekanın bir açığı bulunuyordu, bu açık önceden Deniz'de de bulunan anı koruma sisteminin çökmesine sebep olan açık ile aynı hata koduna sahipti. Açığın kaynağı, programın o sayfası için kullanılan yazılım dili ile alakalıydı. 

Açık sayesinde yapay zekanın kısıtlı bir kod dosyasına erişebiliyorlardı, işin kötü yanı bu dosyanın tüm işlevlere tam erişimi vardı. Gruptakilerin hepsi, bu açıktan dosyayı indirip incelemeye başladılar. Hepsi birbirinden farklı bir sonuca vardılar ama sonunda ortak bir karar çıktı. Kod dosyasını çözümleyince artık sıra kendi kodlarını işleve geçirmekteydi. Yapay zeka kendi dosyalarını kontrol etme özelliğine sahip olmadığından bu olaylardan haberdar değildi.

Gruptakiler teker teker kod yazmaya başladılar, bu kod ile yapay zekanın yönetim paneline erişmeyi amaçlıyorlardı. İlk önce bir port açıp bu porta bir dinleyici koydular, kodların içine bu portu yazıp yeni kodu yapay zekaya yüklediler. Kod yüklenir yüklenmez dinleyicide yapay zekaya ait olan dosyaların listesi belirdi. Satırı yeniden değiştirerek hedef dosya olan "syskmt" dosyasına erişim sağladılar, artık yapay zeka onların kontrolündeydi. Kodları son bir kez düzenleyerek komut satırını çalıştırdılar.

Bunlardan habersiz olan Deniz hala aramaya devam ediyordu, bir anda diskin içindeki hareketlilik gözüne çarptı. Artık çok geçti, yapay zeka ele geçirilmişti. Vakit kaybetmeden yapay zeka ile arasındaki güvenlik duvarını tekrardan işlevsel hale getirdi, neyse ki önceden önemli bilgiler Deniz'in bölümüne yüklenmişti. 

Grup çok mutlu olmuştu, Deniz hakkında artık daha çok şey biliyorlardı. Joseph, bağlandıkları yerin nerde olduğunu bulmak için bir tarama gerçekleştirdi, böylece hangi uyduda olduğunu öğrenmiş oldu. Neyse ki Deniz zamanında çok iyi bir seçim yapmış ve en güçlü uydulardan birini seçmişti. Uyduya uzaktan müdahale edilemezdi. Joseph, bunu anlayınca hızlıca Jeff'in yanına gitti:

- Başkanım, çok önemli bir şeye ulaştık.

- Söyle bakalım neymiş?

- N ile aynı diskte yüklü olan bir çeşit yapay zeka.

- Vaay, devam et.

- Bunda bulunan bir açık sayesinde onu ele geçirdik, böylece hangi diskte yüklü oldukları ulaştık.

VeriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin