"Abang.. cepatlah.." Kata Amir sambil menarik-narik tangan Jimmy supaya jalan cepat sedikit.
"Yalah Amir.. Sabarlah kejap.." Balas Jimmy sambil tangannya ditarik-tarik oleh Amir sebaik sahaja kaki mereka jejak masuk ke dalam mall itu.
"Lambatlah abang ni jalan.. Amir dah tak sabar ni."
Banyak mata melihat ke arah mereka berdua dengan senyuman sinis tetapi Jimmy mengabaikan sahaja dia tidak kisah dengan pandangan orang lain. Janji insan yang bernama Amir ini bahagia, ceria dan tidak hidup dalam kesedihan.
Sama ada mereka melihat perangai Amir yang tiga suku itu atau benda lain entahlah. Biasalah bila kita jadi orang yang 'istimewa' ini pastinya akan ada rasa terganggu dan tidak selesa apabila mereka berada di kawasan awam.
"Tadi dia yang letih sangat, ini dia pulak yang semangat lebih. Suka eh?" Kata Jimmy sambil tersenyum.
"Mestilah suka, tak sabar nak tengok goosebump 2 dah ni." Balas Amir dengan teruja.
"Yalah." Kata Jimmy perlahan dengan sedikit raut senyuman.
Terkenang kenangan tiga tahun lepas apabila dia dan Amir menonton goosebump 1 semasa Amir berada di tingkatan lima.
2 kali mereka pergi menonton cerita itu kerana Amir suka sangat. Kali kedua mereka menonton Amir tertidur dalam pelukkan Jimmy.
Yalah tonton jam 11 malam memang tertidurlah Amir masa tu, dahla letih di sekolah, lepas balik sekolah terus pergi berjalan-jalan bersama Jimmy sampai tak ingat jalan rumah. Tidak sangka mereka dapat menonton goosebump bersama-sama lagi.
Tiba-tiba kaki Amir terhenti melangkah seraya mengoyang-goyangkan tangan Jimmy.
"Abang Jimmy, Amir nak naik benda tu please." Amir merayu sambil menunjukkan sesuatu kepada Jimmy. Lantas, Jimmy pun melihatlah apa yang ditunjukkan oleh Amir itu.
"Ish, Amirkan dah besar, mana boleh naik benda ni lagi dah. Budak-budak bolehlah."
"Alah Abang Jimmy bolehlah. Amir nak naik yang besar tu, comfirm tak rosak punyalah. Bolehlah sekali ni je. please." Amir memujuk dengan nada suara yang manja.
Jimmy yang tidak tahan dengan rayuan manja Amir itu, langsung mengiyakan sahaja kehendak insan disbelahnya itu.
"Hmm, yalah. Sekali je tau."
"Okay, Amir janji!" Kata Amir sambil berlari ke tempat permainan kanak-kanak itu.
Jimmy menggelengkan kepalanya sambil memandang ke arah Amir yang sudah duduk di atas tempat duduk permainan itu, lantas Jimmy memasukkan duit syiling 50 sen ke dalam perut mesin itu lalu berkumandanglah lagu kanak-kanak.
"Yihhhaaaa... horayy... bestnya Abang Jimmy." Amir kelihatan gembira menaiki kereta mainan yang jika kita masukkan duit ia akan mengeluarkan lagu sambil bergoyang-goyang.
"Haha, aduh. Amir... Amir..." Kata Jimmy sambil ketawa melihat Amir yang seperti anak kecil menaiki mainan bermuzik itu.
Ada sekumpulan gadis dalam lingkungan umur 20-21 tahun ketawa melihat ke arah Amir sambil merakam Amir dari jauh dengan bertujuan ingin mengviralkan serta memalukan Amir di IG STORY.
Jimmy sedar akan kehadiran sekumpulan gadis itu sedang menganggu Amir dari jauh sambil merakamnya. Jaraknya tidaklah jauh mana, hanyalah beberapa langkah sahaja. Tiba-tiba Jimmy mendengar salah seorang dari mereka berkata buruk tentang Amir.
"Muka je comel tapi kesian, bodoh tiga suku! Haha!"
"A'ahkan, muka comel tapi kesian gila. Cancel buat calon suamilah macam ni. Hahaha." Sambung salah seorang kawannya lagi.
YOU ARE READING
HANYA RINDU |BL| (COMPLETED)
RomanceKisah cinta yang terlarang telah memisahkan mereka berdua selama tiga tahun. Pertemuan yang tidak di jangka telah menemukan mereka kembali. Namun, segalanya telah berubah kerana Amir mengalami hilang ingatan dan dia langsung tidak mengenali siapa Ji...