PART 2

2.3K 98 1
                                    

Keesokkan harinya......

Dr. Ghazali, Iman dan Ali sarapan bersama2.

Dr. Ghazali : Haa Ali, hari ni ayah hntr kamu dan Iman ke sekolah sbb nk uruskan pndftrn Iman.
Ali : Ok ayah.

Slps sarapan, mereka pun bertolak ke sekolah.

Di sekolah......

Alicia sdg berjalan menuju ke pagar utk jalankan tugasnya. Tiba2 dia terserempak dgn Ali dan Iman. Alicia terkejut melihat Iman berada di sekolah. Dia pun menegurnya.

Alicia : Ehhh Iman. Buat apa kat sini ?
Iman : Ohh hi Alicia 😊😊. Iman baru pindah ke sekolah ni sbb mak dgn ayah Iman kerja di luar negara.
Alicia : Ohhh nnti blh lah kita gerak ke akademi sama2.
Iman : Haa betul tu 😊😊😊.

Di kelas.....

Puan Munah : Ok semua. Hari ini kita ada seorang murid baru. Iman kenalkan diri.
Iman : Assalamualaikum dn slmt sejahtera semua, nama saya Iman. Saya baru berpindah dri SRT Cyberaya 2. Selamat berkenalan 😊😊😊.
Puan Munah : Baiklah. Sila duduk di belakang sana, sebelah Ali.
Iman : Terima Kasih cikgu.
Viktor : Waaahh cantik jugak pelajar baru ni kan Ali.

Mia yg terdengar kata2 Viktor terus memberikan deathglare padanya.

Viktor : Errrr heheh sori Mia.
Ali : Hahahaha habislah kau Viktor 🤭🤭🤭

Otw akademi......

Ali, Alicia dan Iman bergerak sekalj ke Akademi menggunakan keretapi kapsul.

Iman : Bestnya Ali dan Alicia. Setiap hari blh naik keretapi bwh laut. Iman xde naik keretapi mcm ni
Ali : Aikk. Habistu mcm mana Iman pergi akademi.
Iman : Iman naik lif je. Dia ada tmpt duduk mcm ni tapi tk best mcm kt sini. Bertuah lah jugak dpt sekolah kt sini. Blh tngok ikan berenang setiap hari.

Mereka berdua ketawa bersama manakala Alicia hnya perhatikan gelagat mereka.

Alicia : Knp mereka berdua rapat ni ? Klu dulu Ali selalu je tegur aku walaupun aku x layan dia. Ehhh apasal aku nk cemburu sgt. Aku pun selalu marah dia. Biarlah asalkan dia x buat hal masa misi.

Sebenarnya Alicia cemburu dgn mereka berdua yg kelihatan mesra seperti couple. Alicia sukakan Ali sjk peristiwa dia diselamatkan oleh pancaran Azurium tapi apakan daya sifat ego dan malu utk berterus terang menghantui dirinya. Byk kali Alicia cuba utk meluahkan perasaannya kpd Ali tpi tdk jumpa waktu yg sesuai.

Di akademi......

E. Leon : Baiklah, hari ini kita akan membuat latihan obstacle. Pastikan kamu semua dpt habiskannya kurang 1 minit.

Latihan bermula. Semua ejen muda mudah melepasi halangan kecuali Ali yg kelihatan terkial2 utk menghabiskannya. Ali cuba sedaya utk lepasi semua obstacle tersebut. Akhirnya, dia berjaya melepasi halangan dn menewaskan robot tapi masa sdh pun tamat. Ali gagal dlm latihan ini.

E. Leon : Hmphhh amat menghampakan.
Ali : Tapi saya berjaya lepasi semua halangan.
E. Leon : Ye mmg betul tapi kamu jauh lebih lmbt drpd ejen lain kamu tahu tk !!!!! ( marah ). Mcm ni nk jadi ejen. Kamu kena ingat yg kamu di sini sbb kamu x sengaja hidupkan iris. Klu x disbbkan iris, kamu ni x layak langsung. Ingat pastikan kamu berlatih smpi kamu berjaya. Faham!!!!.
E. Leon : ( menggangguk sedih ) Fhm Ejen Leon.
E. Leon : Dh latihan smpi sini saja. Kamu boleh bersurai.

Semua ejen bersurai.

Iman : ( pegang bahu Ali ) Tkpe Ali. Iman dulu pun cmtu jugak. Yg penting Ali jgn putus asa. Ok ? ( senyum )
Ali : Ok ( senyum ).

Ali dan Iman pun jalan sama2 utk pulang ke rumah. Dlm masa yg sama, mereka x sedar Rudy dn Alicia memerhatikan mereka berdua.

Rudy : Ceh, si bdk Iris ni. Berani dia nk rampas Iman dri aku. Kau tunggu Ali ( dlm hati ).
Alicia : Ali, sejak kau dgn Iman ni, kau dg x layan aku ye. Cis dh lah lembik lps tu x kenang jasa aku yg selama ni backup dia. Kau tunggu Ali ( dlm hati ).

Bersambung.........

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now