Keesokkan harinya, Ali, Iman dn E. Bakar bersiap utk ke Akademi MATA. Sblum bergerak ke akademi, mereka singgah ke rumah Sydney dahulu utk menjemputnya. Semasa mereka smpi Sydney sdh pun berada di luar rumahnya.
Sydney : Morning guys 😊😊😊
B / A / I : Morning Sydney 😀😀😀
E. Bakar : Jom kita gerak sekarang.Mereka pun bertolak ke MATA dgn menaiki kereta. Kereta itu dipandu sehinggalah ke perkarangan sekolah. E. Bakar meletakkan keretanya di kwsn parking lalu menuju ke bilik stor.
E. Bakar : Jdi Sydney, Ali. Nnti korang bersekolah kt sini lah nnti. Segala urusan pndftrn pihak MATA dh uruskan. Nnti korang berdua just laporkan diri pd pengetua shj.
Sydney : Cantik jugak sekolah ni 😊😊.
E. Bakar : Mestilah. Uncle yg cat sekolah ni klu kamu nk tahu.
Ali : Haa ye ke 😒😒.
Iman : Mana ada. Uncle tukang panggil org je. Selebihnya uncle tolong tngok je 😅😅😅.
E. Bakar : Alaa Iman, jgnlah bagitahu. Diam2 sdh.
Iman : X baiklah menipu, uncle.
E. Bakar : Hmmm ok. Dh jom kita bertolak sekarang.Mereka pun bertolak ke akademi dgn menaiki keretapi kapsul.
Sementara di akademi......
Semua ejen muda akademi berada di ruang tamu smbil berborak. Alicia juga berada di situ tpi dia hnya duduk di atas tangga sblh ruang tamu itu. Sekali sekala dia mencuri dgr perbualan mereka. Sdg mereka berborak, tiba2 Bulat berjln ke arah mereka......
Bulat : Korang nk tahu tk. Aku dgr kita akan ada pertukaran ejen muda baru hri ini.
Chris : Haa ye ke !!!
Bulat : Ye betul. Mentor baru je inform kt aku tdi. Ejen ni ejen terhebat kt A.M.A.
Jet : A.M.A ? Apa tu ? X pernah dgr pun.
Roza : A.M.A ni MATA lah tpi bertapak di Australia. Kan ada dlm buku galeri MATA. Kau x baca ke ? 😑😑
Jet : Mana lah aku ada masa nk baca semua tu. Aku kan busy memanjang.
Roza : Busy lah sgt 😏😏😏.
Jet : Hmphh. Apapun, apa lagi yg kau tahu pasal ejen baru ni Bulat ?
Bulat : Yg aku tahu dia ni dri teras inviso dn dia juga rakan sepasukan Ali semasa pergi misi.
Moon : Inviso. Wahhh !!! X sabarnya !!! Entah mcm mana lah rupa dia nnti. Mesti hensem kan 😆😆😆
Khai : Ishh kau ni Moon. Smpt lagi kau plan nk ngorat ejen baru tu.
Moon : Alaa, aku nk berkwn jelah. Ejen mat salleh kot. Since aku pun pndi ckp English, sng lah aku nk rapat dgn dia hihihi.
Bulat : Errr Moon. Dia bkn lelaki lah. Ejen inviso ni perempuan 😅😅
Moon : Laa perempuan ke. Punah harapan aku 😫😫😫.
Jet : PEREMPUAN !!! Huish x sabar aku nk ngorat dia.
Mika : Kau ni x habis2 ngorat perempuan. Dgn aku kau x nk ngorat pulak. Aku single kot 😒😒.
Jet : Kau buat apa. Rupa kau pun dh mcm jantan dh aku tngok hahahahha 😂😂😂DUSHH !!! Mika tumbuk Jet.
Mika : Rasakan. Kutuk org lagi.
Jet : Aduhh lek laa... aku gurau je
Moon : Ejen inviso perempuan ye. Ok jugak. Ada gang lah aku nnti. X pernah lagi ada ejen inviso dlm kalangan bdk perempuan selain aku.
Chris : Molek jugak tu. Ambo x sabo nk jumpo dia.Alicia yg dri tdi duduk di tangga smbil mencuri dgr perbualan mereka berkata dlm hati....
Alicia : * Ejen inviso perempuan......rakan sepasukan Ali......Hmm nmpknya Ali dh ada pengganti aku 😔😔😔 * ( dlm hati )
Tiba2 speaker berbunyi....
" Perhatian kpd semua ejen muda MATA. Sila berkumpul di arena sekarang ".
Roza : Jom lah mentor dh panggil tu.
Semua ejen muda berjln menuju ke arena. Stlh smpi, semua mentor sdh pun berada di sana. Iman pun kelihatan berada di situ. Alicia yg nmpk Iman di situ terus berjln ke arahnya. Iman tersenyum melihatnya.
Iman : Alicia 😊😊
Alicia : Hi Iman 😊😊
Iman : Awk ok ?
Alicia : Ok. Iman, saya dgr ada ejen baru dri A.M.A. Betul ke ? Mana dia ?
Iman : Ada kt belakang tu. Kjp lagi mentor kenalkan dia pd kita semua.Alicia pun melihat2 di belakang. Dia bkn shj mencari ejen baru itu bahkan dia juga cari.....
Iman : Awk cari Ali jugak ke ? 😊😊
Alicia hnya menunduk shj dn mengangguk perlahan.
Alicia : Awk rasa, Ali masih marahkan saya tk ? Dh lama saya x jumpa dia. Nk chat kt Instagram, dia dh block saya. Facebook pun sama. Alicia rindu sgt kt Ali. Saya x nk apa2 dri dia. Saya cuma nk berbaik dgn dia shj 😔😔😔.
Iman : Alicia, saya tahu awk masih serba salah dgn Ali atas apa yg berlaku tpi awk jgn risau ye. Saya akan sentiasa dgn awk 😊😊.
Alicia : Thanks Iman. Awk dh byk tolong saya masa saya tgh down sgt. 😊
Iman : Tkde apalah. Iman dh anggap Alicia mcm adik Iman sendiri. Selagi Iman ada, Iman akan tolong awk.
Alicia : 😊😊Slps itu, E. Leon pun mulakan perckpannya.......
E. Leon : Semua sdh ada ?
Semua : Sdh E. Leon.
E. Leon : Baiklah, hari ini saya ingin maklumkan yg kita akan menerima seorang ejen baru dri A.M.A Australia. Tpi sblum tu saya ingin ucapkan slmt kembali kpd.....Bersambung.........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy