PART 35 - Kemarahan Ali

1.8K 90 40
                                    

Di briefing room MATA......

Ali, Alicia dn Chris berada di situ utk melaporkan misi mereka yg gagal. Sydney pula dibawa ke bilik rawatan.

General : DEY !!! Apa kamu semua buat ni !!! Disbbkan kamu semua, A. Bear dn Komeng berjaya dptkan C-Tech !!! C-Tech itu bahaya kamu tahu tk !! Sekarang ini Sydney dh tercedera. Nasib baik dia pakai perisai itu, klu tk saya rasa dia dh terkorban !!!

Alicia hnya mendgr shj leteran dri ayahnya dgn penuh rasa bersalah. Pahit utk dia dgr kembali apa yg dikatakan lebih2 lagi bila ayah dia kata Sydney hmpir terkorban dlm misi tdi. " Terkorban " merupakan perkataan yg sering menghantui dirinya sjk 3 tahun kebelakangan ini. Ini semua punca dri perbuatan dia yg menyebabkan Dr. Ghazali terkorban. Kini, Sydney pula hmpir terkorban disbbkan perbuatan dia.

General : Alicia !!!
Alicia : Ye General ( perlahan )
General : Sepatutnya dlm prestasi kamu sekarang ini, kamu perlu dgr segala arahan dri ahli pasukan kamu. Bkn bertindak sesuka hati je !!!
Alicia : Saya minta maaf general.
General : Bkn dgn saya tapi dgn Sydney. Disbbkan kesilapan kamu, semua percaturan gagal dn Sydney hmpir terkorban sbb nk selamatkan kamu Alicia. Igt Alicia, saya x nk perkara ini berlaku lagi. Klu kamu rasa kamu x blh buat, kamu berhenti shj dri jdi ejen. FHM !!!
Alicia : Fhm general 😔😔😔

Hologram pun dipadamkan. Ali yg dri tdi berdiri sblh Alicia smbil menahan marah mula memarahi Alicia....

Ali : Ini semua salah kau Alicia. Klu kau ikut ckp aku, semua bnde ni xkan terjadi kau tahu tk !!!
Alicia : Aku minta maaf Ali. Aku tahu aku bersalah dlm hal ni 😔😔.
Ali : Maaf ? Kau nk suruh aku maafkan kau. Kau sedar tk yg Sydney hmpir terkorban dlm misi ni !!! 😡😡
Alicia : Tpi kau x blh salahkan aku jugak. Klu kau bagi aku atlas, mungkin aku blh aturkan strategi utk kita semua.

PLAKK ( Ali menampar Alicia ).

Alicia : A....Ali 😢😢 ( pegang pipinya )

Chris yg melihat perbuatan Ali itu cuba menenangkannya....

Chris : Ali, sabor Ali.
Ali : Jgn masuk cmpur Chris. Ini antara aku dn Alicia
Chris : Ba...baik ( undur ke belakang )

Ali : So sekarang kau nk salahkan aku pulak. HAH !!! KAU NK SALAHKAN AKU PULAK !!! ( tengking ) Dulu kau sendiri ckp yg aku lembik, lemah dn x blh dihrp. Buat apa kau nk guna gadget dri bdk yg lemah ni ?!!! Kau kata kau ejen terhebat MATA, sepatutnya kau tk perlukan atlas utk aturkan strategi 😡😡😡
Alicia : Ali, jgn lah ingat balik apa yg aku ckp dulu 😢😢😢.
Ali : MESTILAH AKU KENA INGATKAN !!! KAU TAHU TK KATA2 KAU NI BUAT AKU SAKIT HATI !!! 😡😡
Alicia : Ali, aku fhm kau marah dn berdendam dgn aku sbb aku hina kau dulu tpi......bagilah aku peluang hiskk.....hisk...A......aku merayu kt kau. Aku sanggup melutut kt kaki kau asalkan kau blh maafkan aku. Aku jnji yg aku x sia2kan kau lagi 😢😢😢.

Ali yg melihat Alicia menangis mula rasa kasihan. Dia bukannya apa cuma dia x blh terima apa yg Alicia buat kt dia dn ayahnya dulu. Disbbkan Alicia, hidupnya hmpir musnah.

Ali : Kau igt dgn cara kau jual air mata kau kt aku, aku akan percayakan kau. Cukuplah aku diperbodohkan dn dilayan mcm sampah dulu, aku ttp tk kan bagi kau peluang lagi ( dingin )

Ali pun kluar dri briefing room meninggalkan Chris dan Alicia. Chris yg dri tdi diam terus berkata......

Chris : Mu ni betul2 menyusahkan org jelah. Dia bagi arahan ikut je lah. X pyh nk jadi hero sgt. Mu ni bkn relevan lagi kt sini. Mu ni pembunuh mu tahu tk 😠😠 ( beredar dri situ )

Alicia hnya berdiri smbil memandang lantai. Air matanya masih mengalir deras membasahi pipi tembamnya sehingga setitis demi titis jatuh ke lantai.

Alicia : * Sekarang baru aku tahu apa perasaan Ali bila dilayan teruk mcm ni. Dulu aku selalu marah dn tumbuk dia tpi dia hnya diam shj. Aku x pernah terfikir rasa sakitnya hati dia. Sekarang aku dh rasa segala2nya. Maafkan aku Ali. Aku tahu aku dh sakitkan hati kau. Klu kau nk tumbuk dn tmpr aku, kau buatlah. Aku mmg layak kena mcm tu. Aku tahu aku dh hancurkan persahabatan kita hiskk....hiskk..... 😢😢😢* ( dlm hati )

Slps itu, Alicia pun kluar dri briefing room smbil menangis.

Keesokkan harinya........

Alicia dtg ke bilik rawatan utk melawat Sydney. Dia juga membawa makanan sbg buah tangan kpd Sydney. Sesampainya di sana, Sydney sdh pun sedar. Dia sdg bermain game di telefonnya. Sydney terus menghentikan aktivitinya bila lihat Alicia dtg ke arahnya.

Sydney : Hi Alicia 😊😊
Alicia : H....hi Sydney ( senyum sedih )
Sydney : Knp awk nmpk sedih ? Awk sakit ke ?

Alicia pun memeluk Sydney dgn erat smbil menangis

Alicia : Sydney, Im sorry hisk....hisk....sbb saya awk cedera 😢😢😢

Sydney pun mmbalas pelukan lalu berkata......

Sydney : Thats fine Alicia. Im fine. Lagipun saya dh sembuh. Saya cedera sikit je 😊😊.
Alicia : Btw saya bwakan spaghetti utk awk. Awk makan ye 😊😊.
Sydney : Thanks Alicia. Susah2 je. Nnti saya makan 😊😊
Alicia : Ok........Sydney 😔😔
Sydney : Yes 😊😊
Alicia : Terima kasih Sydney sbb slmtkan saya 😔😔. Klu x sbb awk mungkin saya dh..... ( Sydney tutup mulutnya dgn jari telunjuk )
Sydney : Tkpe Alicia. Saya ikhlas. Lagipun, saya dh janji pd diri saya yg saya akn protect awk 😊😊.
Alicia : Protect saya ? Tpi knp ? Kita kan baru kenal 😢😢
Sydney : Sbb......

DUSHH !!!! Pintu bilik wad dibuka dgn kasar. Rupa2nya Ali dtg ke wad Sydney dgn wajah marah.

Ali : Kau buat apa kt sini ?
Alicia : Aku cuma nk lawat Sydney shj ( lembut )
Ali : Hmphh, nk tunjuk baik lah tu ( dingin )
Alicia : Tk Ali. Aku ikhlas. Lagipun aku cuma nk minta maaf kt Sydney. Aku tahu kesalahan aku pd dia berat sgt.
Ali : Arghhh sdh lah. X habis2 dgn maaf kau. Dri dulu smpi sekarang asyik buat sakit hati je. Dh minta maaf lps tu buat balik.
Alicia : Ali, susah sgt ke kau nk maafkan aku. Dh 3 tahun peristiwa tu berlaku. Dn spnjg 3 tahun itulah, aku diselubungi dgn perasaan serba salah aku pd kau. Aku tk.....nk kita bermusuh, aku nk kita berdamai. Tk kan selama2nya kau nk bermusuh dgn aku.
Ali : Apa kau ckp ? Berdamai ? Bkn kah selama ni kau benci dgn aku ? Selama ni aku buat baik dgn kau, apa kau balas dkt aku !!! Kau hina dn denda aku wlupun aku x buat apa2 kesalahan pun. Klu kau nk ckp yg aku bermusuh dgn kau, kau tnya pd diri kau sendiri. Siapa yg mintak semua ni berlaku ? Kau ckp !!! ( marah )

Alicia hnya terdiam mndgr kata2 Ali itu. Mmg betul apa yg Ali kata. Selama ini dia yg mulakan permusuhan antara mereka bknnya Ali.

Ali : Apasal kau diam ? Sbb kau tahu yg kau mintak semua ni berlaku. Sdhlah Alicia aku penat dgn sandiwara kau. Aku blh katakan yg kau ni talam 2 muka je dgn aku.
Sydney : Ali, x baik awk ckp dia mcm tu. Awk kesiankan lah kt dia. Dia kn dh mengaku kesalahan dia 😟😟.
Ali : X pyh nk kesiankan dia sgt. Dulu aku kesiankan dia sbb dia xde kwn, aku ajak dia join geng aku. Last2 dia khianat aku. Aku blh terima klu org tu khianat aku tpi klu dh smpi melibatkan keluarga aku, aku x blh terima semua ni !!! 3 tahun Alicia, aku hidup dlm kesedihan !!! Kau x pernah fhm perasaan aku hisk.....hisk.....Sakit kehilangan keluarga aku je yg rasa. Kau dgn Rudy apa tahu, korang dua mana pernah ade keluarga kandung !!!! ( nangis )

Alicia mula berasa bersalah apabila melihat Ali menangis.

Alicia : Ali, aku......😢😢
Ali : Cukup Alicia hiskk......hisk.....aku   x blh terima kau lagi sbg kwn aku. Kau ni pembunuh !!! Sekarang kau blah.
Alicia : Ali 😢😢😢
Ali : Aku kata BLAH !!!! 😡😡😡
Alicia : Baik, aku.....blah 😔😔😔

Alicia pun kluar meninggalkan Ali dn Sydney berdua dlm bilik wad itu. Ali hnya duduk di kerusi di sebelah katil Sydney smbil menangis. Sydney hnya melihat shj Ali menangis.

Sydney : * Things become worst. What should I do now ? I must do something * ( dlm hati )








Bersambung........

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now