PART 6

2K 73 6
                                    

Di akademi......

Alicia dan Rudy dibawa berjumpa dgn G. Rama dan mentor pd mlm tu. Ali dan Iman juga berada di situ. Kejadian pd malam tersebut jelas mengejutkan semua org di situ kerana ia melibatkan 2 ejen terhebat di MATA.

PLAKKKKK....

G. Rama telah menampar Alicia dgn kuat. Alicia menangis smbil memegang pipinya yg telah ditampar.

G. Rama : ALICIA !!! APA KAMU BUAT NI !!!! KAMU DAN RUDY MENYERANG ALI DN IMAN SMPI MENCEDERAKAN DR. GHAZALI KAMU TAHU TK !!! MENURUT MAKLUMAT YG SAYA TERIMA TADI, DR GHAZALI TELAH KOMA KAMU TAHU TKK!!!!KEADAAN DIA BERADA DLM KRITIKAL!!! SAYA KESAL DGN KAMU ALICIA SBB KAMU ADELAH SALAH SEORANG EJEN TERHEBAT MATA TAPI KAMU SANGGUP BUAT TINDAKAN BEGINI. APA TUJUAN KAMU BERDUA SERANG MEREKA BERDUA ?!!! CAKAP !!!! ( tengking )
Alicia : Alicia hisk......hisk..... cuma ( teresak2 )
G. Rama : CUMA APA !!!!
Rudy : Maafkan kami general. Kami serang mereka sbb kami nk pisahkan hubungan Ali dan Iman ( menunduk )
Semua kecuali Ali : APA !!!!! ( terkejut )
E. Bakar : Knp kamu berdua buat mcm tu ? Alicia, knp kamu pakat dgn Rudy utk pisahkan mereka ?
Rudy : Sa....saya buat cmtu sbb saya sukakan Iman. Alicia pun sama. Dia sukakan Ali. Tapi sjk Ali masuk akademi ni Ali sentiasa rapat dgn Iman. Jadi kami berdua plan utk kerjakan Ali cukup2.
Ali : ( terdiam smbil tahan marah )
Iman : Apa awak merepek ni Rudy ? Kitorang ni xde hubungan istimewa pun. Ali ni sepupu Iman dan Iman anggap dia sbg adik shj. X lebih dri tu.
Alicia / Rudy : Apa !!! ( terkejut )
Iman : Ye Rudy, Alicia. Saya anggap dia sbg adik shj. Kitorang xde menyimpan perasaan antara satu sama lain. Klu ade pun dgn korang berdua ( menunduk ).
Alicia : Mak....maksudnya ?
Iman : Alicia, Ali dh lama sukakan awak Alicia. Dia sendiri bagitahu kt saya yg dia sgt sukakan awak. Saya pula sudah lama simpan perasaan terhadap awak Rudy.

Alicia dan Rudy terkejut mendengar pengakuan dri Iman. Mereka mula berasa bersalah terhadap apa yg mereka buat. Iman menyambung.....

Iman : Tapi knp awak x confess pd saya sblum buat tindakan melulu. Sekarang ni, disbbkan awak dan Alicia, Dr. Ghazali sudah koma korang tahu tk. Knp korang buat Ali mcm ni ? APA SALAH DIA PD KORANG ? DIA X PERNAH KACAU KORANG SEBALIKNYA KORANG YG SEKSA JIWA DIA ( tinggikan suara ). Dia sudah kehilangan ibunya, sekarang kamu nk dia kehilangan ayah pulak. Korang nk jadikan Ali anak yatim piatu ke ape ? ( nangis )

Alicia dn Rudy hnya memandang Ali yg diam shj dri tadi. Mereka mula sedar akan kesilapan mereka berdua.

Iman : Alicia, awak sedar tk apa awak buat ni. Selama ni Ali x pernah marah awak sbb dia terlalu sayangkan awak. Dia sentiasa berharap yg awak dpt jadi gf dia.
Alicia : Ali ( berjalan ke arah Ali ). Aku minta maaf.
Ali : ( diam )....
Alicia : Ali, aku......

Tiba2 Ali menumbuk Alicia

Dukkk.

Alicia : Aduhhh..... A.... ali
Ali : Tk....... tkk guna kau !!!! ( lari ke arah Rudy lalu menyerangnya menggunakan yoyo )
Rudy : Arggggghhhh.
Bakar / Iman : ALI !!!!
Ali : ( menangis lalu beredar dri situ )
Iman : Ali tunggu !!! ( mengikut ali )

G. Rama dn mentor tergamam melihat tindakan agresif Ali.

G. Rama : KAMU TNGOK TU !!! DISBBKAN KAMU BERDUA, ALI SDH MARAH PADA KAMU.
Alicia / Rudy : Kami minta maaf ( smbil bangun ).
G. Rama : TIADA MAAF UTK KAMU BERDUA !!!! MULAI SEKARANG KAMU BERDUA DIPECAT DRI MATA !!!!!
Alicia : Tak. Papa, Alicia merayu jgn pecat Alicia.
Rudy : Saya pun. Tolonglah General. Kami janji kami x kan buat lagi.
E. Leon : Kamu tahu tk tindakan kamu berdua ni telah membusukkan nama MATA !!! ( nada marah )
E. Bakar : Betul !!! Kamu berdua ni mmg dh melampau ( nada marah ).
E. Geetha : Hmm mcm ni lah General. Apa kata kita berikan mereka peluang tpi letakkan syarat tertentu.
G. Rama : Hmmm idea yg bagus Geetha. Baiklah, Alicia dn Rudy, saya bagi kamu peluang tapi dgn satu syarat.
Alicia / Rudy : Syarat apa ?

Bersambung.........

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now