Di Cybercafe......
Org misteri itu duduk di Cybercafe smbil melihat komputernya. Sekali sekala dia membuka video utk mndptkan maklumat.....
??? : Sydney Williams, hebat jugak kau ni berlawan. Lagi hebat dri Ali aku rasa. Aku kena kerja lebih sikit lah nmpknya. Klu x mcm mana aku nk kerja kan dia. Hmm tpi kan mcm mana aku nk ajak jumpa dia ye ? 🤔🤔
Org itu pun menscroll Facebook page Sydney. Dia perasan dlm semua gmbr dn video yg diambil, byk gmbr Sydney bersama dgn Nina iaitu kawan baik Sydney.
??? : Nina. Hmmm perangai mcm bdk2 tpi blh tahan comel jugak dia ni 😍😍. Ishh apa ni. Aku kena plan secepat mungkin, klu x susah lah aku nk putuskan hubungan Ali dgn Sydney tu.
Org itu pun berfikir. Stlh lama berfikir, tiba2 dia mndpt idea....
??? : Aku rasa aku tahu apa aku perlu buat. Hmphh habislah kau Sydney 😈😈
Di rumah Ali.......
Ali mandi dn solat di biliknya. Slps itu, dia pun membuat kerja sekolah dn mengulang kaji pljrn. Semasa dia menulis, dia kerap memandang cincin yg tertulis " BFF " smbil mengimbas kembali kata2nya tdi. Kata2nya tdi seperti luahan org bercinta tetapi sebenarnya tidak pun.
Ali : Aduhh, rasa malu pulak bila aku luahkan kata2 aku tdi. Dh lah aku ckp yg aku sayang dia tdi. Aduhh malu pulak hihihi 😆😆 ( blush )
Tiba2 dia terpandang sebuah kotak yg diletakkan di atas katil. Kotak hadiah itu merupakan pemberian dri Alicia.
Ali : Ohh ye lah, aku baru teringat yg Alicia bagi aku hadiah. Ada apa ye dlm ni ?
Ali pun mengambil kotak yg besar itu dn ingin membukanya. Blum smpt Ali membuka kotak hadiah itu, E. Bakar memanggilnya....
E. Bakar : Ali, sini kjp !!
Ali : Aduhh baru nk bukak......Ye uncle, kjp Ali dtg.Ali pun meletakkan kotak hadiah itu di ats meja lalu turun ke bwh.
2 hari kemudian ( di kelas ).......
Ali duduk di kelas berseorangan manakala Sydney pergi menjaga pagar. Sementara menunggu waktu pembelajaran bermula, Ali mengisi masanya dgn mengulang kaji pelajaran. Itu merupakan rutinnya jika dia dn Sydney tiba awal di sekolah. Tdk lama slps itu, Alicia pun tiba. Dia meletakkan begnya dn mengeluarkan kerja sekolahnya yg tertangguh. Semasa ingin cuba menyiapkan, Alicia sedar byk soalan yg dia x mampu utk jwb.
Alicia : * Byknya soalan yg aku x tahu nk jwp. Nk tnye Iman, dia kt library. Sydney pula tgh jaga pagar. Dh lah cikgu nk tngok hari ni 😔😔😔
Alicia memandang Ali yg sdg mengulang kaji pljrnnya. Dia pun bangun sambil membawa bukunya dn duduk di sebelah Ali.
Alicia : Ali ( lembut )
Ali : Kau nk apa lagi ni ? Aku tgh ulang kaji lah 😠😠
Alicia : Aku nk minta tolong sikit. Aku x fhm mcm mana nk buat soalan ni. Blh x kau ajar aku ? Kau ajar aku satu soalan pun xpe. Pleaseee Ali 😢😢
Ali : Kau bljr lah sendiri. Tngok kt buku teks mcm mana dia buat soalan ni. Lps tu kau fhm lah. Tk kan bnde tu pun nk kena ajar 😠😠😠.
Alicia : Aku dh cuba tpi x blh. Please Ali. Nnti cikgu marah aku. Aku dh x larat nk kena marah setiap minggu 😢😢.
Ali : KAU KATA YG KAU X LARAT NK KENA MARAH DGN CIKGU. HABIS TU KAU IGT AKU LARAT KE KENA DENDA DAN KENA MARAH DGN KAU HMPIR SETIAP MASA !!! 😡😡😡
Alicia : Ali, knp kau mesti ungkit tntg kisah lalu ? Ye aku mengaku yg aku mmg sengaja denda kau. Aku x pernah fikir perasaan kau tpi kau kan dh berubah. Kau dh jdi bdk pandai, lagi pandai dri aku. Kau pun dh jadi pengawas dh sekarang dn kau pun selalu denda aku. Aku x kisah kena denda dgn kau. Aku lagi kagum tngok kau dh makin berdisiplin. Apa lagi yg kau x puas hati dgn aku Ali ? 😢😢😢😢
Ali : Aku x puas hati sbb kau masih jdi ejen lagi !!! Sepatutnya kau patut kena buang sbb kau dh bunuh bapak aku !!! Aku kecewa sgt bila uncle ckp yg general bebas kan kau dgn Rudy. Kau dgn bapak kau x pernah fikir perasaan aku 😢😢😢. Yg korang fikir, korang ade kuasa and dh hebat korang blh pijak aku mcm sampah !!!! 😡😡 ( nangis )
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy