PART 52 - Kisah Sydney

1.5K 90 92
                                    

Ali, Alicia dn E. Bakar terkejut bila mndpt tahu yg ibu kpd Sydney merupakan E. Dayang lalu berkata.....

A / A / B : Ejen Dayang !!! ( terkejut )
E. Dayang : Hi semua. Kamu semua sihat ?
A / A / I / B : Sihat puan.

E. Dayang brjln ke arah katil Sydney. Dia mengusap perlahan kepala Sydney lalu mencium dahinya. Smbil itu dia berkata......

E. Dayang : Mama dtg sayang ( perlahan ).

Ali, Alicia dn E. Bakar hnya memandang shj dlm keadaan tdk percaya. Mereka tdk menyangka bhw Sydney merupakan anak kpd Ketua Teras Tekno itu.

E. Dayang : Jdi bagaimana dgn keadaan anak saya doktor ? Is she ok ?
Doktor : Ank puan dlm keadaan stabil cuma dia mungkin x sedarkan diri dlm beberapa hari ni.
E. Dayang : Baguslah klu mcm tu 😊😊
Doktor : Klu mcm tu saya kluar dulu puan.
E. Dayang : Baiklah. Terima kasih ye doktor.😊😊
Doktor : Sama2 😊😊

Doktor itu pun kluar dri bilik itu.....

E. Dayang : Terima kasih sbb tolong jagakan anak saya. Saya nk dtg mlm tdi tpi saya ada kerja nk kena siapkan.
E. Bakar : X mengapa puan. Kami fhm. Lgipun kami dh minta kebenaran dri general utk menjaganya 😊😊
E. Dayang : Baiklah klu mcm tu. Ali ?
Ali : Ye puan ?
E. Dayang : Mcm mana dgn keadaan kamu sekarang ? Maafkan saya sbb x berkesempatan nk berjumpa dgn kamu slps kamu balik dri Melbourne. Tpi apa yg saya dgr prestasi kamu semakin meningkat. Tahniah 😊😊
Ali : Terima kasih puan. Apapun puan saya nk tnye ?
E. Dayang : Blh tnyelah 😊😊
Ali : Spnjg saya mengenali Sydney, saya x pernah pulak dgr Sydney bercerita pasal puan. Tahu2 saya dpt tahu yg puan ni emaknya.
Alicia : Betul kata Ali tu. Lagi satu, Sydney kata ibunya seorang doktor.

E. Dayang terdiam seketika. Dia cuba menyusun ayatnya utk menceritakan hal sebenar kpd mereka semua. Dia memandang Sydney lalu menghela nafas berat.

E. Dayang : Panjang ceritanya Ali, Alicia, Iman dn E. Bakar. Tpi utk permulaan cerita ni, apa yg saya nk ckp ialah Sydney ini merupakan anak angkat saya.

Ali, Alicia dn E. Bakar terkejut manakala Iman tdk terkejut sbb dia sdh lama tahu.

Ali : Tpi mcm mana puan blh mengenali Sydney ? Dn knp Sydney x pernah bagitahu kami sblum ini ?

E. Dayang tersenyum lalu berkata.....

E. Dayang : Dia ade sbb knp dia x ceritakan perkara ini pd semua org. Cerita ini agak rumit utk diterangkan. Even klu saya berada di tmpt dia pun, susah saya nk terima semua bnde ini berlaku.
Alicia : Klu x keberatan blh x puan ceritakan kesemuanya pasal Sydney. Mungkin ada apa2 yg kami semua x tahu.
E. Bakar : Betul tu puan. Mungkin kami blh bantu dia.

E. Dayang berfikir sejenak. Dia terfikir ada baiknya dia ceritakan semua perkara ini pd mereka memandangkan Sydney sgt rapat dgn Ali, Alicia, Iman dn E. Bakar.

E. Dayang : Sydney ni seorang bdk yg baik, sopan dn penyayang. Sblun saya amik dia sbg anak angkat, dia mempunyai keluarga yg sgt bahagia. Parents Sydney ni ejen mcm kita semua juga. Even kakak kembarnya pun sama.
Ali : Kembar ? Sydney ada kakak kembar ?
E. Dayang : Sydney x pernah bagitahu kamu ?
Ali : Tk puan
Alicia : Siapa kakak kembar Sydney puan ?
E. Dayang : Kakak kembar Sydney ialah.......Serena.
A / A / I / B : Serena !!! ( terkejut )
E. Dayang : Ye. Knp kamu semua terkejut ?
Alicia : Sbb Sydney byk kali panggil saya dgn nama " Serena ". Tpi saya xdelah kata apa2 sbb dia kata itu nama character dlm novel. Sehinggalah saya lihat ada nama Serena pd Blastique yg dia bagi pd saya.

Alicia menunjukkan Blastique yg diberikan olh Sydney. E. Dayang membelek gadget itu sblum berkata.....

E. Dayang : Utk pengetahuan kamu, gadget ini kepunyaan Serena.
Semua : APA !!!
Iman : Serena pun pakai Blastique juga.
E. Dayang : Ye, Blastique ni pun Sydney yg cipta pd kakaknya.
Alicia : Tpi knp dia kata ini gadget kawannya ?
E. Dayang : Mcm saya kata tdi. Dia byk sembunyikan byk perkara dri kamu semua. Sydney seorang yg privacy dn suka cover masalahnya dgn sifat cerianya. Klu dia bercerita pun dgn saya shj sbb saya rapat dgn keluarganya. Saya dgn parents Sydney merupakan kwn baik semasa saya bljr dn menjadi ejen di A.M.A. Kami sentiasa bekerjasama dn melakukan sesuatu perkara bersama2. Ada kalanya saya tolong jaga anak2nya bila mereka pergi menjalankan misi. Keluarga mereka merupakan keluarga yg bahagia sehinggalah terjadinya satu misi ini. Misi ini adalah satu titik hitam buat A.M.A dn kehancuran dlm keluarga Sydney.

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now