PART 44 - Berbaik Semula

2K 105 49
                                    

Pn Aminah pun memberitahu kptsn ujian Alicia......

Pn Aminah : Alicia, kamu dpt 85%. Tahniah 😊😊😊.
Alicia : Haaa betul ke 😀😀😀 ?
Pn Aminah : Ye betul. Bagus Alicia. Mcm tu lah, klu kamu bljr betul2 mesti kamu blh buat. Cuma klu x fhm jgn malu utk bertanya ataupun berbincang dgn kwn. Klu kamu x tnya nnti kamu tercicir. Lagi satu buat latihan dn siapkan kerja sekolah sbb itu pun blh membantu kamu nnti. Blh Alicia ?
Alicia : Blh cikgu 😊😊.
Pn Aminah : Jdi memandangkan kamu dpt 85%, kamu kekal di kelas 3 Amanah tpi saya minta tolong sgt2 buat latihan yg saya bagi. Klu result teruk tpi ada effort saya blh terima lagi. Klu result teruk, effort tkde, itu yg saya marah. Saya hrp kamu blh ubah diri kamu tu Alicia. Klu kamu x fhm, kamu blh minta Ali ajarkan. Dia sekarang pelajar harapan sekolah tau.
Alicia : Saya cuba cikgu.
Pn Aminah : Baiklah klu xde apa2 saya balik dulu ye. Igt pesan saya ni.
Alicia : Baik cikgu 😊

Pn Aminah pun bangun lalu kluar dri kelas. Dia juga smpt beri salam pd Ali yg sdg menunggu Alicia di luar kelas. Slps kelibat Pn Aminah tiada, Alicia pun kluar dri kelas. Ali yg ternmpk Alicia segera menegurnya....

Ali : Alicia, mcm mana ? Ok tk result ?

Alicia pun menunjukkan result pd Ali smbil tersenyum. Ali gembira melihat result Alicia.

Ali : Waahhh 85%. Tahniah Alicia. Aku bangga dgn kau. Mcm ni lah Alicia yg aku kenal 😊😊😊
Alicia : Ali
Ali : Ye ?
Alicia : Thanks, se.....sebab kau sudi ajar aku. Sbb kau, aku x dimasukkan ke kelas bwh. Aku hargai pertolongan kau sgt2. Terima kasih, Ali 🙂
Ali : Sama2. Dh lah Alicia. Jom aku belanja kau makan McD. Dh lama kita x makan sama2 😊😊
Alicia : O...ok. * Ali dh maafkan aku ke ? * ( dlm hati )

Ali dn Alicia pun kluar dri sekolah lalu menuju ke restoran McD berhmpiran. Alicia hnya mengikut shj Ali. Dlm hatinya, dia gembira dpt kluar bersama Ali. Sdh lama rasanya dia x spend time dgnnya. Sesampainya di restoran McD, Ali dn Alicia pun membeli makanan mereka tetapi mereka tdk makan di sana sebaliknya mereka bungkus dn makan di taman berdekatan rumah mereka. Semasa makan, Alicia hnya diam shj tnpa berkata apa2 begitu juga dgn Ali. Ada kalanya Alicia curi memandang Ali. Ali pun begitu juga. Slps makan, mereka duduk menghadap antara satu sama lain smbil minum minuman yg belum dihabiskan lagi. Suasana di taman itu tdk begitu meriah. Hnya ditemani suara burung dn suara kucing yg sdg mengiau. Alicia pun memulakan perckpannya stlh sekian lama diam.

Alicia : Ali, dh lama rasanya kita x dtg sini bersama. Kali terakhir masa umur kita 12 tahun. Aku igt lagi masa tu kau belanja aku makan ais krim dn kita sama2 bergurau 🙂🙂
Ali : Ingat. Masa tu aku sengaja letak ais krim kt hidung kau smpi hidung kau comot and kau marah sgt masa tu.
Alicia : Lps tu aku kejar kau kan. Aku kejar kau smpi lah MATA panggil utk misi. Masa kita buat misi, kita penat sgt tpi nasib baik kita berjaya selesaikan misi tu. Betul tk ? 🙂🙂
Ali : Betul 😊😊
Alicia : Dn itu adalah kali terakhir kita kluar bersama. Slps seminggu, bermula lah permusuhan antara kita. Hari tu merupakan hari gelap buat aku sbb aku kehilangan kau. 😔😔😔

Keadaan kembali senyap seketika. Ali tdk berkata apa2 selain mengimbas kembali hari yg membawa kegelapan dlm hidupnya. Alicia pula hnya menundukkan sedikit kepalanya. Secara tiba2, Alicia mula mengalirkan  air matanya. Alicia kembali mulakan perckpannya dlm keadaan sebak.

Alicia : A....Ali, kau masih marahkan aku lagi ke ? 😢😢😢

Ali hnya diam tpi matanya tdk bergerak memandang Alicia yg sdg menangis. Perasaan simpati dn serba salah mula timbul dlm dirinya.

Alicia : Aku minta maaf Ali klu sblum ni aku buat hidup kau menderita. Aku tahu aku bodoh sgt sbb musnahkan hidup kau hisk....hisk....Aku x pernah hargai kau spnjg kita berkawan walhal dulu kau sanggup gadai nyawa kau masa aku hmpir mati dulu. Aku hisk.....hisk.....jahat sgt. Sekarang aku dh terima balasannya sekarang hisk.....hisk.....😢😢😢

Alicia mengangkat mukanya sedikit lalu berkata.....

Alicia : Ali, sekarang aku dh terima nasib sama seperti kau Ali. Aku dpt rasakan apa yg kau rasa sblum ni Ali. Aku akui kau lagi kuat dri aku sbb kau sabar hadapi segala cemuhan dn cacian dri rakan2 akademi. Aku......x cukup kuat nk hadapi semua ini hisk....hisk.....Ali, tolong maafkan aku Ali. Percayalah hiskk.....hisk....aku dh sedar kesilapan aku Ali. Aku sanggup melutut kt kau asalkan kau maafkan aku tpi pleasee jgn marah kan aku lagi hisk.....hiskk....😢😢😢

Alicia pun pergi ke arah Ali lalu melutut dn memeluk kakinya. Ali terkejut dn kesian melihat Alicia yg merayu pdnya. Tk terasa air matanya juga mula bertakung pd kelopak matanya.

Alicia : Ali, pleasee maafkan aku. Aku janji yg aku akan hargai kau hiskk....hisk....Aku sayangkan kau Ali 😢😢😢

Ali yg dri tdi diam terus menolong Alicia utk bangun lalu mengusap air mata Alicia yg masih mengalir pd pipinya.

Ali : Alicia, sdhlah jgn buat mcm ni. Aku.....dh maafkan kau ( lembut )
Alicia : Be....betul ke 😢😢
Ali : Ye. Sepatutnya, aku yg minta maaf sbb seksa jiwa kau dulu. Aku ego sgt tk fikir perasaan kau masa tu. Aku......selalu lihat ke peristiwa lps utk salahkan kau walaupun hakikatnya ia buat hati aku sakit shj. Maafkan aku Alicia 😔😔.
Alicia : Tk Ali. Kau x salah. Aku yg salah. Aku yg mulakan permusuhan ni dulu sehinggakan aku sanggup buat kau smpi jdi anak yatim piatu. Aku yg bersalah dlm hal ni Ali 😔😔.
Ali : Tkpelah Alicia. Aku dh lupakan semua tu. Yg penting kita buang perkara lps tu jauh2. Aku pun dh x nk kita bermusuh lagi. Aku sayangkan persahabatan kita.
Alicia : Jdi kau dh maafkan aku ? 😢😢
Ali : Dh ikhlas dri hati aku 😊😊

Alicia pun terharu lalu memeluk Ali dgn erat sekali lalu berkata.......

Alicia : Terima kasih Ali. Dh lama aku tunggu saat ini 😭😭😭
Ali : Sama2. Dh jgn sedih lagi ok. Kita mula dri awal. Aku janji yg aku xkan sakitkan hati kau lagi ( mengusap kepala Alicia )

Alicia hnya tersenyum mndgr kata2 Ali. Dia pun mlpskan pelukkannya. Ali mengambil peluang utk mengusap kembali air mata Alicia yg masih lagi bertakung pd matanya.

Ali : Haaa siap pun. Kn comel tu. Dh lama aku x tngok rupa Alicia yg comel and tembam ni 😊😊 ( cubit pipi Alicia )
Alicia : Hihihi kau pun. Aku rindu nk tngok senyuman kau pd aku 😊😊
Ali : Hehe jom Alicia. Aku hntr kau balik 😊😊.
Alicia : Ok jom 😊😊

Mereka pun berjln pulang bersama2. Dlm masa yg sama, mereka tdk sedar yg Sydney dn Iman memerhatikan adegan sweet itu dri awal smpi akhir di tmpt yg sedikit jauh dri mereka.

Sydney : Awwww mereka dh berbaik. So sweet 😍😍
Iman : Betul lah. Cair hati Iman tngok diorang dua tu.
Sydney : Nmpknya misi kita dh berjaya 😀😀.
Iman : Yeayy !!! HI 5 😀😀

Sydney dn Iman pun HI 5.

Sydney : Jom ke rumah saya. Kita laporkan misi pd mama 😊😊
Iman : Ok jom 😊😊

Mereka pun beredar lalu bergerak ke rumah Sydney utk bertemu Mama Sydney a.k.a Ejen Dayang.






Bersambung.........

Ok tk episod kali ni. Sori ye author x blh update selalu. 😀😀😀

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now