PART 4

1.8K 75 0
                                    

Di akademi.....

Ali dn Iman pergi ke akademi. Alicia pergi lebih awal dri mereka sbb ada misi.

Iman : Ali, akak nk pergi tandas skjp tau. Ali pergi lah dulu ( senyum ).
Ali : Ok ( senyum ).

Semasa Ali smpi di ruang tamu akademi, kelihatan beberapa ejen muda ada di situ smbil berbual. Melihat kehadiran Ali, mereka mula mengumpat.....

Chris : Tngok Ali tu. Ada iris tk guno

Ali hnya berjalan shj tnpa menghiraukan mereka. Tiba2 dia terlanggar Mika dri belakang.

Ali : Ehhh sori ( nada cemas ).
Mika : Berani kau !!! Amik ni ( tolak Ali ke belakang ).

Ali ditolak dan Roza menyandung kakinya menyebbkan dia jatuh ke belakang. Irisnya terjatuh dn seorang ejen Inviso iaitu Rudy mengambilnya.

Ali : Bagi balik ( berlari ke arah Rudy )

Rudy membaling dan Jet menangkapnya.

Jet : Bagi kitorang jelah. Selesai masalah kau ( baling ke arah Roza )
Roza : Klu xde iris, lagi dia x blh hrp.

Roza hndk membaling iris ke arah Mika tetapi seseorang berjaya menangkapnya iaitu Alicia. Alicia pun berjalan ke arah mereka.

Alicia : Aku tahu apa yg kamu semua rasa. Aku pun fikir bnde yg sama sblum ni. Tapi walaupun masih bljr, dia pernah bantu mempertahankan MATA dn selamatkan ramai org. Tapi......

Alicia membaling iris ke arah Ali. Dia terkejut dgn tindakan Alicia.

Alicia : .......... dia mmg lemah. Dia sememangnya x layak utk berada di sini.
Roza : Jadi ?
Alicia : Jgn risau sbb aku akan bantu korang utk singkirkan dia ( senyum jahat ). Dia xkan bertahan kt sini.
Ali : Alicia, knp kau buat aku cmni ( hmpir menangis )
Alicia : SBB APE KAU CKP !!!! ( tengking ) Dh terbukti kau mmg lemah. Dh lah pendek lps tu suka menyusahkan org. Sbb kau lah aku terpaksa jadi pengasuh. Klu bkn sebab kau, dh lama aku berada di akademi ( nada marah ).
Ali : Tapi aku..... ( nangis )
Alicia : SUDAH !!!! Xde masa aku nk backup kau ( halakan Blastique ).
Ali : Alicia jgn.....Arghhhh

Alicia menembak Ali dgn Blastiquenya. Ali jatuh dn mengerang kesakitan. Secara kebetulan,Iman muncul bersama Moon dan Khai.

Iman : Alicia !!! Apa awak buat ni ? Knp awak serang Ali !!!
Moon : Dia kan kwn kau. Smpi hati kau buat Ali cmni !!! 😡😡😡
Khai : Kau ni mmg x berhati perut Alicia. Ehh kau x ingat ke pengorbanan yg dia buat kat kau dulu  ( marah ) 😡😡. Jgn disbbkan dia lemah dn kesilapan dia kau nk serang dia !!!😡😡
Alicia : DIAM !!! Korang jgn masuk cmpur.
Iman : ( Berjln ke hdpn ) Klu kau nk halau dia dri akademi, kau kena lepasi aku.
Moon / Khai : Iman jangan
Iman : Aku x kan benarkan sesiapa pun kacau Ali.
Alicia : Ohh berani kau ( smbil menghalakan Blastique ke arah Iman ).

Semua ejen muda hnya diam smbil melihat adegan tersebut. Mereka x menyangka yg Alicia bertindak kejam terhadap Ali. Tiba2......

E. Geetha : ( speaker ) Semua ejen dikehendaki ke arena sekarang utk memulakan latihan.

Semua ejen termasuk Alicia beredar meninggalkan Iman, Moon, Khai dan Ali. Dlm perjalanan ke arena Rudy memanggil Alicia.

Rudy : Alicia
Alicia : Ye nk apa ( marah )
Rudy : Apasal kau marah sgt dekat Ali tu. Selalunya ok je.
Alicia : Aku marah dia sbb berkawan rapat dgn Iman. Sjk Iman ada ni, dia x layan aku.
Rudy : Kau suka Ali ?
Alicia : Haihh ye. Tapi kau jgn bagitahu sesiapa pulak.
Rudy : Situasi kita sama. Aku pun sukakan Iman. Tapi sjk Ali ada ni, chance utk aku nk dekat dgn Iman tipis.
Alicia : ( terkejut ) X sangka kau suka Iman
Rudy : Aku tahu. Tapi perasaan dh berputik. Aku ada plan nk ajar mereka berdua. Kau nk sertai aku tk utk kerjakan mereka.
Alicia : Aku ok je asalkan aku blh kerjakan Ali dn Iman cukup2. Klu blh nk diorang terus xde dlm akademi ni.
Rudy : Bukan diorang tpi Ali je. Klu Iman xde mcm mana aku nk rapat dgn dia ?
Alicia : Haihh 🙄🙄. Apa2lah. Jadi apa plan kau ?

Rudy pun menerangkan plannya kpd Alicia.

Alicia : Menarik plan kau ni.
Rudy : Yup tpi kita pastikan Ali yg teruk kita kerjakan.
Alicia : Baiklah aku setuju. Bila kita nk buat.
Rudy : Mlm ni ( senyum jahat )
Alicia : Ok. * Siap kau Ali. Aku akan pastikan yg kau melutut dgn aku * ( dlm hati )

Bersambung.....

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now