PART 51 - Hospital

1.4K 79 32
                                    

Di MATA Medical Centre........

Sydney dibawa ke sana utk jalani pembedahan slps ditembak olh Komeng ketika mahu menyelamatkan Alicia. Ali, Alicia, E. Bakar dn Iman menunggu di luar bilik pembedahan manakala ejen muda yg lain pergi melaporkan misi mereka kpd general. Alicia hnya duduk di kerusi sblh bilik pembedahan smbil menangis. Ali yg tngok Alicia sdg menangis terus pergi ke arahnya lalu duduk di sblh Alicia. Alicia tdk memandang muka Ali kerana takut Ali memarahinya. Dia pun berkata......

Alicia : Knp awk duduk sblh saya ? 😔😔
Ali : Knp ? X blh ke Alicia ?😕😕
Alicia : Saya tahu awk mesti dh bencikan saya sekarang.
Ali : Ehh knp awk ckp mcm tu ?
Alicia : Sbb.......hisk.....hisk.....sbb saya Sy......Sydney cedera. Saya hisk....hisk...mmg kwn x guna. Dh 2 kali dia selamatkan saya dn 2 kali jugaklah dia cedera sbb saya. Sepatutnya saya yg kena tembak bkn Sydney 😢😢😢.
Iman : Alicia, jgn lah ckp mcm tu. Kitorang x salahkan awk pun 😢😢
Ali : Betul tu Alicia. Awk jgnlah salahkan diri awk. Awk dh lakukan yg terbaik tdi. Saya pun x salahkan awk slps apa yg berlaku pd Sydney. Yg penting sekarang kita doa shj. Ok Alicia ? 😊😊

Alicia pun memeluk Ali. Ali membalas pelukkannya dn mengusap perlahan kepala Alicia.

Alicia : Saya x nk kehilangan dia Ali. Saya sayangkan dia mcm adik saya sendiri. Saya x kan maafkan diri saya klu apa2 terjdi pd dia 😔😔
Ali : Saya pun x nk kehilangan dia Alicia. Dh jgn nangis ye ( usap air mata Alicia )

Iman hnya tersenyum shj melihat Ali dn Alicia. Dlm masa yg sama, dia agk risau dgn Sydney. Dia tdk menyangka yg Sydney sanggup gadaikan nyawanya sekali lagi demi Alicia.

Iman : * Sydney, saya hrp awk selamat.😔😔* ( dlm hati )

Ali, Alicia, Iman dn E. Bakar pun menunggu di luar bilik bedah. Slps hmpir 2 jam, doktor yg bedah Sydney pun kluar dri bilik pembedahan. Mereka terus bangun dn beejln ke arah doktor itu.

E. Bakar : Doktor, mcm mana dgn keadaan Sydney ?
Doktor : Syukurlah pembedahan berjln dgn lancar dn kami berjaya slmtkan dia. 😊😊
Ali : Alhamdulillah. Baguslah klu mcm tu. Blh kami lawat dia ?
Doktor : Boleh cuma dia mungkin x sedarkan diri utk beberapa hri ini sbb kesan dripd ubat tidur yg kami berikan.
E. Bakar : Baiklah doktor. Terima kasih 😊😊
Doktor : Sama2. Klu xde apa2 saya pergi dulu. Sila inform pd saya klu ade apa2 masalah pd pesakit.
B / A / A / I : Baik doktor 😊😊

Doktor pun pergi meninggalkan mereka berempat. Ali, Alicia, Iman dn E. Bakar duduk kembali smbil menarik nafas lega. Mereka berasa bersyukur kerana Sydney dpt dislmtkan.

Alicia : Syukurlah Sydney slmt 😢😢
Iman : Betul tu. Iman risau sgt tdi klu apa2 berlaku.
Ali : Saya pun.
E. Bakar : Hmm sekarang dh pukul 2 pagi ni. Korang x nk balik ke ?
Alicia : Saya cadang nk bermalam di wad Sydney. Saya nk jaga dia 😢😢
Ali : Klu mcm tu saya temankan awk.😊😊
Iman : Iman pun 😊😊
E. Bakar : Klu dh mcm tu, uncle pun brmlm di sini jugalah. Tpi sblum tu kita pergi ke kafe beli apa yg patut. Lps tu kita terus pergi ke wad Sydney.
Ali : Baik uncle.

Mereka berempat pun berjln menuju ke kafe hospital utk beli makanan. Stlh beli apa yg patut, mereka pun terus menuju ke wad Sydney. Semasa mereka smpi, kelihatan Sydney berbaring di ats katil hospital. Alicia duduk di sblh katil Sydney smbil memegang tangannya. Perasaan sedih mula timbul saat melihat Sydney yg sdg terbaring itu. Air matanya mengalir saat terkenangkan apa yg berlaku pdnya. Dia berasa kesal kerana tdk dpt melindungi Sydney tdi. Iman sdr yg Alicia kelihatan sedih. Dia pun pergi ke arah Alicia lalu memujuknya.

Iman : Alicia, awk jgnlah sedih. Awk sedih kitorang lagi sedih.
Alicia : Sa....saya x smpi hati nk tngok dia mcm ni hisk.....hisk....😢😢
Ali : Kami pun Alicia. Awk jgnlah mcm ni. Lagipun doktor kan dh kata semuanya ok. Kita cuma tunggu dia bangun shj.
E. Bakar : Betul ckp Ali tu. Jom Alicia kita makan. Nnti masuk angin pulak.
Alicia : Baiklah 😔😔😔

Mereka pun duduk di ats sofa lalu makan makanan yg mereka beli di kafe tdi. Slps makan, mereka menonton tv sblum masuk tidur. Alicia pula hnya duduk di ats kerusi smbil menemani Sydney yg masih blum sedarkan diri. Tdk lama kemudian, dia pun tertidur dgn kepalanya di ats katil Sydney.

Keesokkan paginya........

Alicia bangun stlh terdgr bunyi sperti org mandi di bilik mandi. Dlm masa yg sama, dia terbau makanan yg sedap. Rupanya, E. Bakar tlh membeli roti naan bersama ayam tandoori. Iman pula membuat air teh lalu diletakkan di ats meja. Iman yg perasan Alicia sdh bangun dri tidur terus menyapanya.

Iman : Slmt pagi Alicia 😊😊
Alicia : Slmt pagi Iman 😊😊. Mana Ali ?
Iman : Ali tgh mandi. Alicia mandi lah dulu. Lps tu kita sarapan sama2.
Alicia : Ok 😊😊

Ali, Alicia, Iman dn E. Bakar pun sarapan bersama2. Slps bersarapan, mereka pun menyandarkan diri mereka masing2 kerana terlalu kenyang.

E. Bakar : Fuhhh kenyangnya
Ali : Byknya uncle makan. 6 keping roti sekali uncle makan. Mana x besar perut tu ( cuit perut E. Bakar )
E. Bakar : Sebuncit2 uncle pun uncle kuat tau.
Iman : Tahu tpi badan pun kena jaga jugak.
Alicia : Betul ckp Iman. Klu x mcm mana nk lompat.
A / A / I : Hahahha 🤣🤣🤣

Sdg mereka berbual mesra, tiba2 pintu wad Sydney terbuka. Kelihatan seorang doktor masuk ke bilik itu bersama seorang jururawat smbil membawa fail.

Doktor : Slmt pagi 😊😊
Semua : Slmt pagi 😊😊
Doktor : Izinkan saya utk periksa Ejen Sydney dulu.
E. Bakar : Blh doktor.

Doktor itu pun memeriksa Sydney. Ali, Alicia, Iman dn E. Bakar berdiri di sblh katil Sydney smbil memerhatikan doktor itu memeriksanya.

Doktor : Nmpknya Ejen Sydney berada dlm keadaan stabil. Dia pun sdh menunjukkan tnda2 positif. Ohh ya mak dia dh dtg ? Smlm dia call saya ckp nk dtg pagi ni.

Ali, Alicia dn E. Bakar memandang sesama sendiri kerana mereka tdk tahu hal sebenar. Iman hnya diam smbil melihat gelagat mereka. Dia tdk terkejut kerana dia sdh lama mengetahui siapa mak Sydney.

Ali : Mak Sydney ? Mak dia ejen ke ? Saya x tahu pun.
Iman : Ehh adik x tahu ke ?
Ali : ( geleng kepala )
Alicia : Iman tahu ke siapa mak Sydney.
Iman : Mak Sydney ni adalah......

Tiba2 pintu wad dibuka dn kelihatan E. Dayang masuk ke dlm bilik wad itu.

Doktor : Haa tu lah mak Sydney.

Ali, Alicia dn E. Bakar terkejut lalu berkata....

A / A / B : Ejen Dayang !!!







Bersambung.........
Sori klu chapter ni bosan sikit. Next episod, kita akn tahu " siapa Serena yg sebenarnya " dn " apa jdi pd Sydney sblum ini ". Stay Tuned for that 😊😊😊😊

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now