PART 21

1.5K 72 6
                                    

Semasa Ali smpi, semua ejen sdh pun berada di briefing room.

E. Mike : So everyone is here ?
E. Karya : Yes E. Mike.
E. Mike : Today, we going to do some training. This training must do in a group where each group must have 4 different pillars. Everyone must combine all of your expert in order to do this missin. Everything's clear ?
Semua : Clear sir !!! ( semangat )
E. Sandra : So now, please form a team.

Semua ejen muda pun membentuk pasukan masing2 begitu juga dgn Ali yg masih tdk tahu siapa yg dia ingin sertai.

Ali : Hmmm aku nk kumpulan dgn siapa ni ?
Sydney : ( pegang bahu Ali ) Ali, let's join us 😊😊
Ali : Cunn !!! 😀😀

Mereka pun tubuhkan pasukan masing2

Kump.1 : Ali, Sydney, James, Nina.
Kump.2 : Margo, Sasuke, Sarah, Sam.
Kump.3 : Johnny, Mark, Lily, Jack.

E. Mike : So, since you guys already form a group, I explaim to you guys about the mission. Your mission is you guys have to find the intel in 3 different locations. Do u guys understand.
Semua : Yes Sir !!!
E. Mike : Get ready 3.....2......1.....GO !!!

Latihan dimulakan. Semua ejen berlari ke kwsn yg mempunyai intel.

James : Ali, use your Iris to scan the location.
Ali : Ok ( scan ). There's one over there ( smbil tunding ke arah kiri )
Sydney : Ok let's go.

Mereka berempat pun berlari ke kwsn intel itu. Semasa mereka smpi tiada seorang pun berada di situ melainkan mereka shj. Intel itu terletak di atas batu yg tinggi.

Sydney : Ali, go and get the intel. We will cover you.
Ali : 👌👌

Ali pun memanjat batu itu menggunakan kasut Aerobootsnya manakala yg lain menyorok smbil memerhatikan kwsn sekeliling. Slg beberapa saat, kumpulan 2 tiba di lokasi mereka.

Margo : Ali try to get the intel ( smbil tunding jari ke arah Ali ).
Sarah : Dont worry. Let me settle him.

Sarah mengeluarkan pistolnya dn cuba menembaknya. Tpi percubaannya sia2 sbb James menembak tangannya terlebih dahulu menggunakan SMG ( submachine gun )

BANG !!!!

Sarah : Ouchhh....... How dare you !!!! 😡😡😡 Get him !!!

Sasuke pun berlari lalu mengeluarkan pedang samurai utk menyerangnya. Nina ambil kesempatan ini utk menyerang Sasuke dri tepi menggunakan shuriken plasma. Ali yg melihat kejadian itu terus turun utk menolong setelah mndptkan intel. Tpi malangnya dia terpijak perangkap. Robot2 dn dron muncul lalu menyerang mereka.

Ali : Alamak !!!

Pertempuran pun berlaku antara kedua2 pasuka dn robot2 tersebut. Semua mempamerkan kebolehan masing2.

Kumpulan 1

Ali menyerang robot2 menggunakan gasing dn yoyonya smbil dibantu oleh Sydney yg menggunakan frisbees utk serang robot itu. James menembak semua robot itu dgn SMG manakala Nina serang menggunakan shuriken plasmanya.

Kumpulan 2

Sasuke menggunakan skill pedangnya utk menewaskan semua robot itu. Byk robot yg dipancungnya. Sarah dn Sam pula berlawan menggunakan gadget mereka. Sekali sekala mereka guna skill lawan mereka semasa bertempur. Maklumlah mereka merupakan ahli taekwondo. Sementara Margo, yg menyorok di sebalik robot yg musnah itu menggunakan jam tangannya lalu menghack system robot tersebut.

Robot2 dn dron2 semua berjaya dimatikan. Margo menghela nafas lega. Tiba2 Sam memeluk Ali dri belakang.

Sam : Got you !!! Hahahah
Ali : Ohh no. Guys, help me
Sydney : Ali !!!
Sam : Dont worry, just give me the intel and i will let you Arghhhh.... ( James tembak Sam )
Sydney : Are you alright Ali ? ( smbil menolong Ali utk bangun )
Ali : Im ok 😊
Sydney : 😊
Margo : Ohh my dear Sam ( lari ke arah Sam )
Sasuke : Ohhh come on. Not this time 😫😫😫
James : Lets go guys.

Kumpulan Ali pun berlari ke garisan penamat. Kumpulan Ali mendpt tempt pertama.

E. Mike : Congratss guys. You guys in a first place.
Kump. 1 : Yeahh !!!
Sydney : Congratss guys. We did a really great job.
Nina : You too, Sydney.
James : Ali also did a good job
Ali : Hehe thanks. You also 😀😀😀

Mereka pun bersorak kegembiraan.....

Bersambung.......

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now