PART 19

1.5K 72 18
                                    

King George Primary School

Ali, Sydney dn E. Karya tiba di sekolah. Suasana di sekolah itu agak sunyi memandangkan mereka tiba terlalu awal. Ali teruja melihat sekolah barunya yg tdk ubah sperti universiti. Mereka berjln sehinggalah mereka berhenti di pintu pejabat. Mereka bertiga masuk ke dlm pejabat itu.

Sydney : Ali, E. Karya duduk dulu. Saya panggil guru bertugas utk uruskan pndftrn kamu berdua.
K / A : Ok.
Ali : E. Karya...... ( Karya potong perckpn )
E. Karya : Tet.......tet.......tet......Call me Sir Bidin.
Ali : Haaa ??? ( ternganga)
E. Karya : Kita di Australia bkn di Malaysia. Lagi satu " speak English please ".
Ali : Hmm alright 🙄🙄. * Haihh, hari tu Carl, ni suruh panggil Sir Bidin pulak. Mcm2 lah E. Karya ni.* ( dlm hati )
E. Karya : So, what do you want to say Ali.
Ali : I just wonder what subject you going to teach me in this school ?
E. Karya : I will teach you sport and recreation subject.
Ali : That's cool.
E. Karya : I know right hehehe 😏😏😏.

Pintu pjbt dibuka dn kelihatan seorang guru kluar dri bilik itu smbil membawa file. Tapi guru itu sgt mengenal mereka sbb guru itu adalah....

Ali : E. Mike ( terkejut )

Karya terus menekup mulut Ali.

E. Karya : Shhh jgn ckp kuat2 nnti cikgu lain dgr.
Ali : Maaf.

Sydney terus berjln ke arah Ali lalu membisik ke telinganya.

Sydney : Call him Sir Mikey alright.
Ali : Alright 😳😳 ( blush )
Sydney : 😊😊😊
E. Mike : So, Ali and Karya aka Sir Bidin, welcome to King George Primary School.
K / A : Thank you Sir Mikey.
E. Mike : Ali, you will go to 6 April. Sydney will be your classmate. Sir Bidin, you and I will be 6 April class teacher. Any questions ?
K / A : No Sir.
E. Mike : Ok good. In that case, what you waiting for " Bertindak Segera " !! ( pelat )
Ali : * Aihh kt sini pun ade tagline "Bertindak Segera " * ( dlm hati )

Mereka berempat pun berjln menuju ke kelas 6 April. Setelah smpi, semua murid memandang ke arah Ali dn Sir Bidin. Sydney pula berjln ke tmpt duduknya di tgh2 kelas.

Sir Mikey : Good morning class. As you can see, we have a new student and a new 2nd class teacher. Ali and Sir Bidin, please introduce yourself.
Sir Bidin : Hello and good morning. My name is Sir Bidin. Just call me " Sir ". Im from Malaysia.
Ali : Hello and good morning. My name is Ali bin Ghazali. Im from Malaysia also 😀😀.

P1 : Ohh my gosh, this boy is freaking cute 😍😍😍. I love him.
P2 : Teacher also is very smart.
L1 : Cool, we have a foreign students in our class.
L2 : Malaysia. I love Malaysian student.
L3 : Ohh menn. I thought it is a girl 😫😫.
Sir Mikey : So, Ali you can sit beside Sydney, alright ?
Ali : Alright sir.

Ali pun berjln ke arah tmpt duduknya di sebelah Sydney. Sydney hnya tersenyum melihat gelagatnya. Sebenarnya, Ali agak kekok memandangkan ini kali pertama dia bersekolah di luar negara. Berbeza dgn E. Karys, dia sdh biasa dgn keadaan di sekolah luar negara memandangkan dia juga pernah bersekolah di Australia. Sydney yg perasan Ali seperti kekok terus menegurnya.

Sydney : Awak ok Ali ? You look akward 😊😊
Ali : Yeah little bit. Ini kali pertama bljr di sekolah luar negara.
Sydney : Thats ok. You'll getting use later 😀😀.
Ali : 😊😊.

Sesi pembljrn pun mula. Slps 2 jam, mereka kluar rehat. Ali berjln berseorangan ke kantin. Sydney pula awal2 lagi sdh kluar jlnkan tugas. Ali berjln berseorangan sehinggalaha E. Karya ( Sir Bidin ) menegurnya.

Sir Bidin : Ali, sorang je ke.
Ali : Ha ah sir. Saya kan xde kwn lagi.
Sir Bidin : Klu begitu, marilah rehat dgn saya.
Ali : Ok 😊😊

Mereka pun rehat di kantin bersama. Ali membeli shawarma manakala E. Karya membeli lasagna. Mereka menikmati makanan itu dgn berselera sekali. Tiba2 seseorang menegur mereka.

???? : Hey guys 😀😀

Mereka berdua pun toleh memandang org itu.

Ali : Ohh Sydney
Sydney : Can i join you guys ? 😀
E. Karya : Sure why not.

Sydney pun mengambil tmptnya di sebelah Ali smbil meletakkan bekalnya di atas meja.

Sydney : So guys. How's the food here ?
Ali : The food is great and many halal foods here.
Sydney : Yeah. Thats for sure. Many Muslims live in this area so no wonder there's a lot of halal food here.
E. Karya : Thats great.
Sydney : Yup. Btw we will go to academy after school because the mentor will having a mission training.
K / A : Ok 😊😊

Mereka pun makan smbil berborak. Slps 20 minit, mereka pun pulang ke kelas utk sambung sesi pembljran mereka.



Bersambung......

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now