Mlm di Rumah Alicia.......
Alicia duduk dlm biliknya smbil membuat kerja sekolahnya yg baru diberi di sekolah tdi. Di penjuru mejanya, trdpt sebingkai gmbr dia dgn Ali sewaktu di akademi. Dia mengambil gmbr tersebut lalu mengimbas kembali kenangan bersama Ali.
Flashback on......
Akademi MATA mengadakan jamuan di akademi mereka sempena ulang tahun ke 15 penubuhan MATA. Semua pljr2 akademi bermain bunga api manakala Alicia hnya berdiri smbil melihat gelagat rakan2nya. Dlm sibuk melihat semua ejen bermain bunga api, seseorang memanggilnya dri belakang.....
?? : Alicia !!
Alicia menoleh ke arah suara itu.
Alicia : Ali.....knp ni ? Terjerit2 panggil aku.
Ali : Knp kau x join diorang main sekali ?
Alicia : Aku x nk lah. Lagipun aku x suka main bunga api.
Ali : Oooo
Alicia : Kau pulak buat apa kt sini ? Kau x join diorang main ? 😒😒
Ali : Tk. Aku nk ajak kau jalan2 kt kwsn akademi ni. Kau nk tk ? 😀😀
Alicia : Blh jugak lah. JomMereka pun berjln2 di sekitar akademi. Smbil berjln mereka minum air yg diambil dri ruang tamu akademi.
Ali : Alicia, kau masih marah aku lagi ke ?
Alicia : Marah apa pulak ?
Ali : Yelah, dulu kan aku punca misi kita gagal masa kita nk kejar Wak Musang tu.
Alicia : Ohh, misi dlm keretapi tu ke. Aku dh x marah dh. Cuma kau pun jgnlah bertindak ikut suka hati kau je. Aku fhm niat kau nk tolong tpi mestilah ikut strategi.
Ali : Hmmm ye lahh.Mereka pun smbung berjln sehinggalah mereka terjumpa satu bangku tdk jauh dri tmpt ejen2 muda main bunga api. Mereka duduk di situ smbil melihat semua ejen bersuka ria.
Alicia : Ali
Ali : Ye
Alicia : Aku nk minta maaf klu dulu aku berkasar sgt dgn kau terutamanya masa aku tmbak kau dulu dgn peluru graviti. Last2 kau selamatkan aku dri pancaran azurium tu 😔😔.
Ali : Tkpelah Alicia. Bnde dh lps. Lagipun aku ikhlas nk tolong kau. Aku pun x amik hati sgt. Aku tahu aku pun salah masa tu.
Alicia : Thanks 😊
Ali : Welcome 😊. Mulai sekarang kita jadi bestfriend nk ?
Alicia : Viktor kn ada. Lagipun kt akademi ni kan kau ada Khai, Iman dgn Moon. Xkn x cukup lagi ?
Ali : Aku tahu tpi diorang x special mcm kau 😊
Alicia : X special mcm aku 😳😳 ( blush )
Ali : Yup. Kau sentiasa dgn aku wktu susah dn senang. Bkn tu je kau selalu back up aku msda aku kena buli.
Alicia : Tpi aku kn selalu marah kau. Kau x marah ke dgn aku ? Klu bdk lain bkn shj x nk kwn dgn aku, siap berdendam lagi.
Ali : Knp tidak ? Pergaduhan itu biasa dlm persahabatan. Kdg2 prgaduhan itu jugalah yg membuatkan kita rapat. Lgpun aku kesian lah kt kau sorang2. Sekurang2nya aku blh tngok kan kau. Bkn tu je Iman, Khai dgn Moon pun blh ceriakan kau.Alicia yg mendgr kata2 Ali itu berasa terharu sgt. Dia tdk menyangka bdk yg selama ini dianggap musuh mampu menerima dia seadanya.
Alicia : Baiklah, aku setuju. Thanks Ali sbb terima aku 😊😊.
Ali : Welcome. Dh jom kita selfie sbg tnda permulaan persahabatan kita.
Alicia : Ok.Moon yg kebetulan ternmpk mereka mahu selfie terus menyibuk
Moon : Weyyy nk selfie jugak.
Ali : Klu nk selfie, marilah join sekali
Moon : Yeayy !!! Khai, marilah sekali.
Khai : Naisuuu 👍👍👍
Ali : Ok semua, 1....2....3Kechakk !!! ( tangkap gmbr )
Flashback off......
Alicia hnya mengimbas kenangan semasa Ali mempelawa dia mnjdi kwn baiknya. Mengingatkan kembali peristiwa hitam itu, dia berasa sgt sedih dn kesal pd dirinya sendiri. Walaupun sdh 3 tahun berlalu, dia masih merasakan kekesalan pd dirinya. Tpi apakan daya, nasi sdh menjadi bubur. Dia tk mampu utk ubah balik masa utk perbetulkan keadaan. Apa yg dia mampu buat sekarang ini adalah menangis smbil memeluk gmbr dia dn Ali.
Alicia : Ali......dh 3 tahun kita x jumpa dn x ckp. Aku hisk.......hisk..... rindu sgt kt kau. Aku hrp kau sudi maafkan aku. Aku tahu mungkin susah kau nk terima aku balik tpi aku janji yg aku akan hargai dn sayang kau smpi bila2 hisk.....hisk....😢😢😢😢 ( nangis ).
Tnpa Alicia sedar, G. Rama memerhatikannya di sebalik pintu biliknya. G. Rama berasa kasihan melihat Alicia menangis.
G. Rama : *Alicia, papa tahu yg kamu sedih sgt tpi icha jgnlah mcm ni. Dh 3 tahun, kamu asyik murung shj. Papa jnji yg papa cuba pujuk Ali supaya berbaik dgn kamu *( dlm hati ).
Sementara di rumah Ali......
Ali berehat di biliknya smbil bermain dgn telefonnya. Dlm masa yg sama, dia melihat gmbr2 dia semasa berada di Melbourne. Sungguh gembira dia pd ketika itu bahkan dia jauh lebih gembira berada di sana berbanding di MATA.
Ali : Hmmm baru beberapa jam tinggalkan Australia, aku dh rindukan korang. Terima kasih korang sbb menyinarkan hidup aku ketika di A.M.A. Koranglah sahabat sejati aku.
Ali pun menyambung scroll utk melihat gmbr yg lain. Sdg dia asyik scroll gmbr, dia terperasan gmbr Alicia. Ali meneliti shj gmbr Alicia itu. Pelbagai perasaan berada di hatinya. Ada perasaan sedih, marah bahkan rindu pun ada pd Alicia. Ali menghela nafas berat......
Ali : Knp lah aku mcm rindu sgt kt kau ni Alicia wlupun aku dh consider kau ni sbg musuh aku. Hmmm tkpelah buat apa aku nk rindu dia. Dulu aku terima kau sbg kwn aku, bkn kau hargai pun. Dri aku berkwn dgn kau baik aku berkwn dgn Sydney. Wlupun Sydney tu ibarat pelanduk 2 serupa kau, tpi perangai dia jauh lbh baik dgn kau Alicia. Dia ikhlas terima aku wlupun aku ni lemah. X mcm kau. Yg kau tahu cuma denda and buli aku je. Tkde pun rasa nk bimbing aku ke jln kebaikan.
Slps itu, Ali pun menutup telefonnya dn masuk tidur.
Bersambung.........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy