PART 53 - Sedar dn Pengakuan

1.6K 77 12
                                    

Ali, Alicia, E. Bakar dn Iman masih menemani Sydney di hospital memandangkan E. Dayang memberi amanah kpd mereka utk menjaganya spnjg dia pergi bertugas. Selain itu, mereka juga ingin mndgr pengakuan drpd Sydney. Alicia dn Ali duduk di sblh katil Sydney smbil memandangnya begitu juga dgn E. Bakar dn Iman yg duduk di sblh katil Sydney tpi bertentangan dgn Ali dn Alicia.

Alicia : Sydney, bila awk nk bangun ? Saya rindu nk lihat sifat ceria awk tu hisk.....hisk....😔😔😢😢
Ali : Alicia, awk jgn sedih ye. Nnti dia akan sedar ok ?
Alicia : Mcm mana saya x sedih ? Dia terlalu byk berkorban demi saya. Bila saya dgr kisah silam Sydney yg sebenar, lagi lah saya sedih. Saya x sangka yg kehidupannya jauh lbh sakit dri apa yg kita sangka kan. Selama ini, dia x pernah ceritakan pd saya pun 😔😔😔.

Ali membiarkan shj Alicia menangis smbil mengusap belakang badan Alicia. Dia tahu yg Alicia sedih sgt dgn apa yg jdi ditambah lagi dgn cerita E. Dayang tntg kehidupan Sydney dulu. Dia juga tdk sangka yg Sydney mengalami kehidupan jauh lbh teruk dri nya tpi masih kelihatan tenang. Iman juga turut memandang Sydney smbil mengalirkan air mata. Dia berasa kagum dn sedih dlm masa yg sama bila terkenangkan peristiwa yg dia menyerang Sydney hnya kerana dia fikir yg dia ada hubungan dgn Ali.

Iman : * Baiknya hati awk Sydney. Tk pernah lagi saya tngok org sebaik awk ni. Saya hrp awk cpt sembuh. Saya rindukan awk. 😢😢😢 * ( dlm hati )
E. Bakar : Uncle x sangka betapa besarnya pengorbanan dia pd Alicia.
Ali : Betul tu uncle. Rupanya kesedihan yg saya alami x sesakit yg Sydney alami. Sydney hadapi dgn teruk sekali tpi dia masih kelihatan tenang dn terbuka utk maafkan org lain sdgkan saya sanggup berdendam dan belasah Alicia. Saya rasa teruk sgt. Maafkan saya Alicia 😔😔😔

Alicia yg perasan Ali dlm keadaan serba salah terus meletakkan tangannya pd bahu Ali lalu senyum pdnya. Dia pun berkata.....

Alicia : Xpe Ali, awk kn dh sedar. Lagipun saya x kisah pasal semua tu Ali. Saya pun dh maafkan awk 🙂🙂
Ali : Terima kasih 🙂🙂
Alicia : Sama2. Kita lupakan shj peristiwa itu ok ? Anggaplah peristiwa tu x pernah berlaku 😊😊
Ali : 😊😊

Pd malam itu, mereka masih menemani Sydney di hospital. Ali, Iman dn E. Bakar sdh pun tidur. Alicia masih blum mengantuk. Dia masih lagi duduk di kerusi smbil melihat gmbr berserta video Sydney dn Serena dri waktu kecil sehinggalah mereka jdi ejen. Video itu Alicia minta dri E. Dayang kerana mahu melihat bagaimana kehidupan Sydney sblum ini. Dia tersenyum sendirian melihat video itu. Ada yg kelakar dn ada yg menyentuh hatinya.

Alicia : * Comelnya Sydney ni masa kecil. Smpi sekarang walaupun umur dia dh 15 tahun, masih comel lagi.Dia dn Serena sama dgn aku. Suka pakai cekak dri kecil lagi. 😊😊 * ( dlm hati )

Alicia meneruskan melihat beberapa video sehinggalah ke satu video yg durasinya agak panjang dri video2 lain. Video itu merupakan dri tahun 2018 iaitu tahun di mana Serena dn ibu bapanya terkorban dlm misi berbahaya itu. Dlm video itu, kelihatan Sydney dn Serena menyambut hari jdi mereka di lobi Akademi A.M.A sehari sblum kejadian ngeri itu.

Dlm video.........

Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday to Sydney Williams and Serena Williams,
Happy birthday to you,

Yeayyy !!!!

E. Sandy : Happy birthday my two lovely daughters. I love you so much. Muahh muahh ( cium pipi Sydney dan Serena )
S / S : Thanks Mummy 😊😊😊

Mereka pun menyambut hari jadi mereka dgn meriah sekali. Video diteruskan sehinggalah E. Sandy, E. Williams dan Serena memberi ucapan. Tpi ucapan Serena lain dri yg lain. Sgt menyentuh hatinya. Wlubagaimanapun, trdpt satu ucapan yg menarik perhatian Alicia. Ucapan itu seolah2 menandakan yg dia dn ibu bapanya akn pergi buat selama2nya.

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now