Di Akademi MATA.....
Ali dn Iman jln bersama ke akademi. Ali kelihatan sedih dn x bermaya spnjg perjalanan ke sana. Sebenarnya dia tdk mahu ke akademi pd hari ini tpi disbbkan E. Dayang mahu berjumpa dgnnya, dia terpaksa kuatkan diri utk pergi juga ke akademi. Kematian ayahnya memberikan kesan mndlm terhdp Ali. Dia masih tdk blh menerima kenyataan yg dia sdh menjadi anak yatim piatu. Lebih menyedihkan, yg menyebabkan kematian ayahnya adalah Alicia dn Rudy. Mengingatkan kembali tntg apa yg jdi menybbkan Ali berasa sakit hati dgn mereka berdua. Sdhlah mereka berdua cuba utk menyingkirkannya dri akademi, sekarang ayahnya meninggal disbbkan mereka.
Iman : Adik, akak pergi kelas kombat dulu ye. Nnti klu dh sdh, akak call ( senyum ).
Ali : Ok akak ( senyum tawar )Iman pun berjln ke tmpt perjumpaan utk teras kombat. Ali pula berjln ke briefing room utk berjumpa E. Dayang. Semasa dlm perjlnan ke sana, tiba2 bahunya dipegang. Ali toleh dn dia terkejut yg Alicia berada di belakangnya.
Ali : Alicia, apa kau nk hah !!! ( tepis tangan Alicia )
Alicia : Ali, a.....aku minta maaf. Aku x sangka yg....... ( Ali potong perckpn Alicia )
Ali : Puas hati hati kau sekarang ( dingin )
Alicia : Ali.....😢😢😢
Ali : Aku tnye kau PUAS HATI KE TIDAK !!!! ( tengking )
Alicia : Ali hiskk.....hisk.....aku tahu kau marah sgt kt aku......
Ali : MMG LAH AKU MARAH, KAU ADA NMPK AKU HAPPY KE HAH !!!! Disbbkan kau hisk.....hisk.... ayah aku mati hisk.....hisk.....disbbkan kau jugaklah aku jadi anak yatim piatu. Kau tahu tk betapa sedihnya hati aku bila ayah aku mati !!! Ayah aku yg aku sayang, yg jaga aku sjk mak aku xde mati disbbkan perbuatan bodoh korang hisk...hisk..... Aku tahulah korang berdua x suka dgn aku tpi x perlulah buat aku smpi mcm ni sekali !!!! ( tengking )
Alicia : Ali, aku tahu aku dh byk buat salah dgn kau tpi bagi aku peluang utk perbetulkan kesilapan aku 😢😢😢.
Ali : Perbetulkan kesilapan ? Kau igt dgn perbetulkan kesilapan blh hidupkan ayah aku semula ke hah !!! Korang bunuh ayah aku lps tu kau fikir aku akan maafkan kau !!!! ( marah )
Alicia : Ali, klu kau nk marah aku, kau marahlah. Aku x kisah tpi semua org buat silap Ali. Sekurang2nya bagi aku peluang kedua utk aku tebus kesilapan pd kau.
Ali : Peluang kedua. Nahh amik peluang kedua kau.Dushhh. Ali menumbuk pipi Alicia dgn kuat. Alicia terjatuh ke lantai. Alicia bangun perlahan2 tpi slps itu Ali menyerangnya menggunakan yoyonya. Alicia jatuh sekali lagi dn mengerang kesakitan. Bibirnya keluar darah. Ali berjln ke arahnya.
Alicia : Ergghh A....Ali, klu kau nk pukul aku lagi, kau pu....pukul lah tpi percayalah aku Ali hiskk....hisk....aku betul2 dh menyesal 😢😢😢.
Ali : SUDAH ALICIA !!! AKU X MAHU DGR SEMUA TU !! Sekarang kau tahu betapa sakitnya hati aku bila kau tembak aku dgn Blastique kau tu !!! Kau dgr sini Alicia, kau buatlah apa cara sekalipun, aku ttp xkan maafkan kau smpi bila2 pun FHM !!! ( tengking )Ali pun meninggalkan Alicia yg masih cuba utk bangun. Alicia berasa sedih sbb org yg dia sayang dn yg dia cinta sdh x mahu memaafkannya. Apa yg dia mampu buat adalah menangis smbil mengingati kembali apa yg dia buat pd Ali. Dia mula menyesal dgn perbuatannya pd Ali sblum ni.
Alicia : Ali hiskk.....hiskk.... maafkan aku 😢😢😢😢😢
Bersambung........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy