2 bln kemudian.......
Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday to Ali,
Happy birthday to you,Yeayy !!!!
Sydney, Iman, E. Bakar, E. Karya dn Viktor menyambut hari jadi Ali di taman belakang sekolah slps wktu persekolahan.
Viktor : Happy birthday, Ali. Dh besar dh kau sekarang, Powerr
Ali : Aihh kau ni ade nmpk aku makin mengecil ke 😑😑
Viktor : Hehehe gurau saja maa.Sydney dtg ke arah Ali lalu menghulurkan hadiahnya kpd Ali.
Sydney : Ali, this is for you 😊😊
Ali : Apa ni ? Awk hadiahkan saya buku nota ke ? 😅😅
Sydney : Bukak lah dulu 😑😑Ali pun membuka balutan hadiah itu. Dia teruja sbb hadiah yg diberi Sydney itu ialah....
Ali : Wahhh !!! Game Detektif Jebart Jilid 81. Lama saya cari game ni. X sangka awk jumpa. Thanks Sydney 😀😀😀
Sydney : Welcome. Mcm lah saya x kenal awk. Awk kan selalu main game ni dgn saya masa kt Melbourne dulu.
Ali : Betul jugak.
Iman : Akak pun ade hadiah nk bagi kt Ali.Iman pun turut memberikan hadiah pd Ali. Hadiah yg diberikan Iman adalah hamper yg berisi pelbagai jenis makanan.
Ali : Waahhh !!! Akak bagi hamper makanan. Dh lah semua makanan yg Ali suka. Thanks akak 😊😊
Iman : Welcome. Tpi jgn makan sorang, sharelah dgn uncle Bakar. Klu x tngok lah muka uncle ( tunding ke arah E. Bakar )E. Bakar memandang Ali smbil membuat muncung itik. Ali tergelak melihat wajah E. Bakar yg kelakar itu.
Ali : Hahahaha uncle ni kelakar lah. Tkpe nnti Ali kongsi dgn uncle ye. Iman pun sekali
E. Bakar : Betul ni yeayy 😀😀😀 !!! Klu mcm tu hamper ni uncle pegang dulu.
E. Karya : Jgn kau makan semua sdh 🙄🙄
Ali : Ok 😊😊. Oh ya Sydney, saya pun ada hadiah utk awk.
Sydney : Saya pun ada ke ?
Ali : Mestilah. Jap ye.Ali pun mengeluarkan kotak kecil dri poketnya lalu membukanya. Trdpt 2 cincin di dlmnya dn pd cincin itu tertulis " BFF ".
Sydney : Cantiknya 😀😀 tpi knp ada 2 ?
Ali : Satu utk awk, satu lagi utk saya.
Viktor : Wow powerr 😁😁😁
Iman : Awww so sweet 😍😍😍
E. Karya : Cikgu pun sweet jugak 😎😎Malangnya tiada sesiapa dgr kata2 E. Karya itu. E. Karya membuat muka
E. Karya : Apasal sjk balik dri Melbourne ni asyik kena palau je 😑😑😑 ?
E. Bakar : Tu lah. Lagi sweet dri uncle 😁.
Viktor : Ehh, uncle bkn xde girlfriend ke ? 🤔🤔Toinkk. ( E. Bakar ketuk kepala Viktor )
Viktor : Adoii 😵😵 ( pegang kepalanya )
Ali : Heheh. Sydney hulur tangan awk.
Sydney : Ba....baiklah ( blush )Sydney pun menghulurkan tangannya. Ali pula menyarungkan cincin itu pd jari Sydney. Sydney hnya tersenyum shj.
Ali : Sydney, terima kasih sbb jdi kwn saya selama ini. Saya gembira sgt bila awk ada dgn saya bila susah dn senang. Awklah yg menyinari hidup saya semenjak kematian ayah saya. Awk bagi semangat kt saya, awk bantu saya dlm pelbagai hal. Segala kesedihan saya hilang bila dgn awk. Saya bersyukur sgt2. Terima kasih Sydney. I love you 😊😊❤❤
Sydney berasa terharu mndgr kata2 Ali itu. Dia pun membalas....
Sydney : I......I love you too 😊😊❤❤ ( blush )
Viktor : Walaweyy, kata BFF. Ini dh mcm org bercinta pulak 😏😏
Ali : I love you as a friend lahh. Aku sayang dia sbb dia ni lah yg tolong aku selama ni.
Viktor : Untunglahh 🙄🙄
Iman : Hahaha adik2. Sweet sbg kwn mengalahkan org bercinta. 😂😂
E. Bakar : Betul tu. Tngoklah muka Sydney ni. Merah habis 😂😂
Ali : Ehh Sydney awk malu ke 😅😅
Sydney : Sikit 😳😳( tutup mukanya )
Semua : Hahahhaha 😂😂😂Dlm pd itu, mereka tdk sedar yg Alicia memerhatikan moment gembira mereka dri jauh. Hadiah yg dipegangnya sekian lama jatuh dri pegangannya. Air matanya mengalir membasahi pipinya. Sungguh dia berasa sedih melihat kemesraan Ali dn Sydney itu terutama sekali bila Ali berkata " I love you " pd Sydney. Hati dia hancur kerana menganggap peluang dia utk dkt dgn Ali semakin tipis.
Alicia : Ali hisk.....hisk.....aku sayangkan kau hiskk.....hisk.....knp kau pilih dia sbg gf kau. Dh 3 tahun aku tunggu kau hiskk.....hisk.....knp kau pilih Sydney dri aku 😢😢😢😢 ( nangis )..........Tpi salah aku jugak sbb x berterus terang dgn dia dulu. Lagipun klu aku ckp pun, dia xkan terima aku lagi 😔😔😔 ( sedih )
Slps 2 jam, Ali dn Sydney pun bersiap utk pulang ke rumah. Sblum pulang, Sydney pergi ke tandas dahulu manakala Ali menunggunya di kantin. Sementara menunggu Sydney, Ali bermain dgn telefonnya. Alicia yg kebetulan lalu terus menyapanya smbil membawa hadiah.
Alicia : H....hi Ali 😊😊
Ali : Hi. Kau nk apa ? ( dingin )
Alicia : Aku nk bagi kau hadiah. Selamat hari jadi, Ali. Semoga dipnjgkan umur dn dimurahkan rezeki 😊😊
Ali : Hmm thanks. Letaklah kt atas meja tu. Kjp lagi aku bukak.
Alicia : Kau x nk buka sekarang ke ?
Ali : Aku nk balik kjp lgi. Aku tunggu Sydney kjp
Alicia : Ok 😊Alicia letakkan hadiah atas meja dn berdiri di dpn Ali. Ali yg pelik dgnnya berkata.....
Ali : Ada apa2 lagi ? Klu xde kau balik lah dulu 😒😒
Alicia : Kau xde nk ckp apa2 ke ? 😕😕
Ali : Ohh ade. Thanks utk hadiah ni.
Alicia : Welcome. Aku balik dulu ye 😊😊Alicia pun beredar dri tmpt duduk Ali.
Alicia : * Sebenarnya, aku pun nk rasa moment gembira sama seprti kau buat dkt Sydney tdi. Tpi tkpelah, kau ucapkan terima kasih pd aku and kau terima hadiah dri aku pun dh cukup 😔😔 ( dlm hati ) *.
Ali kembali melihat telefonnya. Slg beberapa saat, Sydney pun tiba...
Sydney : Ali, jom kita balik 😊😊
Ali : Ok 😊😊
Sydney : Ehh ada hadiah lah. Siapa bagi ni ? 😀😀
Ali : Alicia, dh lah jom kita gerak
Sydney : OkMereka pun berjln pulang bersama2. Dlm pd itu, mereka tdk sedar yg terdpt seseorang memerhatikan mereka smbil menggenggam tangannya.
Di rumah Ali....
Ali : Awk x nk saya hntr smpi rumah ? Saya ok je. Lagipun saya risau lah klu awk jln sorang2.
Sydney : Tkpelah Ali. Awk mesti penat. Lagipun saya dh biasa jln sendiri.
Ali : Klu mcm tu tkpelah. Saya masuk dulu ye 😊😊.
Sydney : Ali
Ali : Ye
Sydney : Thanks utk cincin ni. Saya suka sgt 😊😊
Ali : Welcome. Jaga cincin tu baik2 ye 😊😊
Sydney : Ok 😊Sydney pun berjln pulang ke rumah. Tnpa dia sedar, org yg mengikut mereka sjk pulang dri sekolah itu berdiri tdk jauh dri rumah Ali smbil mendengus geram.....
??? : Tk guna kau Sydney. Berani kau dkt dgn Ali ye. Aku akan pastikan hubungan kau dgn Ali hancur berderai. Kau tunggu Sydney.
Bersambung.......
Huhu habislah Sydney. Korang rasa siapa yg tgh berdendam dgn Sydney ? Mesti korang tahukan 😁😁😁
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy