PART 18

1.8K 81 15
                                    

Hari yg ditunggu2 tlh tiba. Pd hri ini, Alicia akn jalani hukuman dgn menghapuskan Blastiquenya di bilik pemusnah. Sblum itu, dia tlh menandatangani perjanjian menandakan dia setuju utk laksanakan hukuman ini. Slps itu, dia memasuki bilik tersebut dn berjln menghampiri meja besi di mana gadget itu akan dihapuskan. Alicia memeluk erat Blastiquenya sambil menangis. Berat hatinya utk mlpskan gadgetnya utk dimusnahkan. Sepnjg 2 hari ini, dia bermain dgn Blastiquenya puas2. Wlupun sedih tetapi dia terpaksa akur dgn hukuman ini. Semuanya dilakukan demi Ali.

Alicia : Aku hrp segala pengorbanan yg aku buat ni, aku dpt tebus kesilapan aku kpd Ali. Ali, aku hrp kau blh terima aku balik dn sudi maafkan aku. Aku buat semua ni utk kau 😔😔😔 ( pandang gadgetnya )

Alicia pun letakkan Blastique dn pelurunya di atas meja besi itu dn bergerak jauh dri meja. Slps itu, G. Rama mengarahkan E. Geetha utk memulakan proses pemusnahan...

G. Rama : Geetha, mulakan.
E. Geetha : Baik general.

E. Geetha pun menekan butang pemusnah. Gadget Alicia musnah sama sekali slps terkena pancaran azureum. Alicia menangis kesedihan apabila melihat gadgetnya hancur berkecai. Yg tinggal hnyalah sisa2 shj. Tpi dia redha ats hukuman yg dikenakan.

G. Rama : Alicia, papa tahu susah utk kamu terima semua ini tpi kamu kena igt yg semua ni x kan berlaku klu kamu x cari masalah ( dingin ).

G. Rama pun kluar pergi meninggalkan Alicia yg masih menangis. Alicia pun kluar dri bilik itu slps beberapa minit. Sblum kluar, dia smpt mengutip satu butir peluru Blastiquenya sbg kenangan. Semasa kluat dri bilik, dia terserempak dgn Rudy dn Iman yg sdg berjln bersama2. Alicia terus berlari ke arah Rudy lalu menumbuk mukanya dgn kuat

BUKK....... ( Rudy jatuh ke lantai )

Rudy : Aduhhh ( pegang mukanya ).
Alicia : TK GUNA KAU RUDY !!! DISBBKAN KAU GADGET AKU DG DIMUSNAHKAN KAU TAHU TKK !!!! hisk.....hiskk.... ( nangis )
Iman : Alicia, bertenang ( lembut )
Alicia : Nk bertenang mcm mana lagi. Sbb dia lah hubungan aku dgn Ali hancur. Sbb dia jugaklah gadget yg E. Zain hadiahkan pd aku tu musnah hiskk.....hisk....( nangis ). Org mcm kau ni Rudy x layak ada dlm MATA sbb kau ni JAHAT !!! ( beredar dri situ )

Iman hnya memandang shj Alicia yg berlari kluar dri situ.

Iman : Rudy, awak ok ?
Rudy : Saya ok ( cuba bangun )
Iman : Mari ke bilik rawatan. Saya rawat luka awak tu.
Rudy : Baiklah 😊.

Seminggu kemudian ( Australia )

Pd hari ini, Ali akan mndftr di sekolah barunya. Dia bangun seawal jam 5 pagi dn bersiap utk ke sekolah. Slps bersiap dia pun kluar utk bersarapan. Kelihatan Sydney sdh menyiapkan sarapan utk mereka.

Sydney : Morning Ali 😀😀
Ali : Morning Sydney 😊😊
Sydney : Today we having English breakfast. Enjoy 😊
Ali : Thanks
Sydney : Most welcome

Semasa makan, Ali sedar pd bajunya tertulis " Head Prefect " pd blazernya.

Ali : Awak ketua pengawas ke Sydney ?
Sydney : Yup. Saya bukan shj ketua pengawas utk pengawas sekolah shj tpi saya ketua utk setiap pengawas di sekolah ini. Kiranya saya ni sperti ketua pelajar di sekolah. Klu ade apa2 masalah semua pljr akan jumpa saya.
Ali : Wow ( teruja ).
Sydney : Since awak dh tahu ni, saya warning awal2 " jgn cari pasal di sekolah " ( nada serius )
Ali : Gulp. O.....ok ( takut )
Sydney : Dh lah awak jgn takut, nnti saya akan bimbing awak jdi bdk yg berguna. Dn lagi satu klu ade sesiapa buli awak di sekolah, awak panggil je saya. Saya akan dtg selamatkan awak 😉😉 ( kenyit mata )
Ali : Thanks ( blush + senyum ). * Baiknya dia ni. Jauh beza lah dia dgn Alicia. Klu Alicia asyik nk cari pasal and buli aku je. Sydney ni wlupun ketua pengawas, dia sudi bantu utk ubah aku * ( dlm hati ).

Tiba2 E. Karya kluar dri bilik. Ali dn Sydney tergamam dgn penampilan E. Karya yg memakai tuxedo.

Ali : E. Karya ni nk pergi sekolah ke nk pergi dating ?
E. Karya : Pergi sekolah lah 😏😏
Sydney : Habis tu knp pakai smart2 ni mcm nk pergi dating ?
E. Karya : Mestilah kena smart. Mana tahu nnti ada minah salleh melekat kt cikgu 😏😏.
Ali : Haihhh ade2 je cikgu ni. Apapun jom breakfast cikgu.
E. Karya : Ok.

Mereka pun sarapan bersama2. Slps itu, mereka bertolak ke sekolah mereka terletak tdk jauh dri kondominium mereka.

Bersambung......

Ejen Ali : Ali sister - situation 2Where stories live. Discover now