E. Leon : Saya ingin ucapkan slmt kembali ke MATA kpd Ali. Ali sila ke mari.
Ali pun kluar dn berdiri di sblh E. Leon. Alicia melihatnya dgn perasaan gembira dn terpegun kerana penampilannya yg semakin kacak dn tinggi ( tinggi 2cm dri Alicia 😅 ).
Alicia : *Waaa hensemnya Ali sekarang. Dia pun dh semakin tinggi. Mcm tk caya je yg bdk ni Ali 😀😀😀. * ( dlm hati )
Khai : Naisuuu 👍😁👍. Aku rindu sgt kt kau Ali huhu 😭😭.
Moon : Aku pun. Dh 3 tahun kita x jumpa huhuhu 😭😭😭.
Ali : Hehehe aku pun rindu korang jugak 😅😅.Dlm masa yg sama, Ali perasan yg Alicia memandangnya dgn senyuman manis. Akn tetapi Ali mengalihkan pandangannya dri Alicia. Melihat perbuatan Ali itu membuatkan Alicia berasa sedih.
Alicia : * Ali.......kau masih x maafkan aku ke 😔😔😔 ( dlm hati )
Ali : * Aduhh si pembunuh ni ade lagi ke. Tpi dia makin lawa lah pulak. Rmbut pun dh panjang mcm Sydney. Ishhh apa aku fikir ni, aku kn dh ade Sydney. Buat apa aku fikir pasal dia lagi. Dia bkn lagi pasangan ejen aku, dia ni dh jadi musuh aku. * ( dlm hati )
E. Leon : Baiklah, sekarang ni saya mahu perkenalkan ejen baru MATA. Silakan masuk Sydney.Sydney pun masuk dn berdiri di sblh Ali. Semua ejen muda memandangnya dgn perasaan teruja terutamanya di kalangan bdk lelaki oleh kerana penampilannya yg cantik dn comel itu.
Jet : Waaa comelnya dia 😍😍😍😍.
Chris : Ini ke ejen baru tu. Wuishh nnti aku nk kumpulan dgn dia lah setiap kali pergi misi.
Moon : Oh my gosh. Comel gilerr bdk ni. Mata biru lps tu pipi tembam pulak tu. Rasa nk cubit2 je pipi dia ni.
Khai : ( pndg smpi meleleh air liur 🤤🤤🤤 )
Alicia : *Comelnya bdk ni, cantik pulak tu. Mmg sesuai sgt dia dgn Ali. Nmpknya peluang utk aku dekat balik dgn Ali makin tipis 😔😔😔 * ( dlm hati ).
E. Leon : Alright Sydney. Please introduce yourself.Sydney menarik nafas dn hembuskan perlahan2 lalu perkenalkan diri.
Sydney : Hello guys. My name is Sydney Williams. Im Inviso agent. Nice to meet you. Nama saya Sydney Williams. Saya ejen Inviso. Slmt berkenalan 😊😊
Roza : Wow blh ckp melayu lah bdk ni 😏😏.
Mika : Betul2.
Jet : Perkenalkan diri pun dh cantik apatah lagi masa berlawan.
Roza : Cehh poyolah Jet 😒😒.
Chris : Fuhh nasib baik dia reti ckp melayu. Klu x payoh ambo nk berbahaso inggeris dgn dio.Alicia hnya dgr shj pujian yg dilemparkan pd Sydney. Dlm masa yg sama, Alicia perasan yg Sydney memandangnya smbil tersenyum manis. Dia turut melambaikan tangan pdnya. Alicia membalas dgn melambaikan tangan ke arah Sydney.
Alicia : * Ehh Sydney lambai pada aku lah. Knp ye ? Hmm tkpelah comel jugak bila dia buat mcm tu. Aku hrp aku dpt berkwn dgn dia .* ( dlm hati )
Sydney : * Jadi itulah Alicia yg Ali selalu ckp kan tu. Saya nk cuba baik dgn dia lah.* 😊😊 ( dlm hati )Slps itu, semua ejen muda perkenalkan diri mereka smbil mempamerkan kemahiran mereka. Sydney kelihatan kagum melihat mereka semua.
E. Leon : Baiklah semua dh perkenalkan diri kamu masing2.
Alicia : E. Leon, saya blum lagi.
Roza : Perlu ke perkenalkan diri kau ?
Mika : Entah, dh lah pembunuh lps tu ada hati nk perkenalkan diri kau pd Sydney.
Iman : Roza, Mika. Jgn lah ckp mcm tu.
Roza : Betul lah apa kitorang ckp. Sydney, for your information, bdk ni dh bunuh ayah si Ali ni so aku rasa you tk pyh kot nk dkt dgn dia ni. Takut nnti kau jadi mangsa dia pulak Oppsss trckp pulak 🤭🤭🤭.Alicia hnya sabar shj mndgr kata2 Roza itu. Mmg sjk dri peristiwa hitam tu, dia dn Mika byk menyindir dia.
E. Leon : Sdh jgn byk bunyi lagi. Btw Sydney, ejen neuro ni namanya Alicia.
Sydney : Ohhh hi Alicia. Nice to meet you 😊😊😊
Alicia : Nice to meet you too. 😊😊Ali yg melihat Sydney beramah dgn Alicia hnya mendiamkan diri shj. Hakikatnya dia x kisah klu Sydney mahu berkenalan dgn Alicia cuma dia tdk mahu Sydney terlalu percayakan dia.
E. Leon : Baiklah Ali dn Sydney. Saya mahu uji kamu berdua sekarang ni. Sila turun ke arena sekarang.
A / S : Baiklah.Ali dn Sydney pun turun ke arena utk mulakan latihan. Semua robot dn dron mula muncul utk menyerang mereka. Ejen muda MATA memandang mereka dgn perasaan berkobar2. Dlm masa yg sama, mereka hairan Ali x pakai irisnya.
Khai : Ehhh Ali x pakai iris ke ?
Moon : Ha ah lah. Knp dia x pakai ?
Jet : Blh ke Ali lwn dgn robot tnpa iris ? Dia kn selalu bergantung pd bnde tu je.
Roza : Habislah dia kena belasah nnti. Silap2 Sydney yg lawan semua.Alicia tdk berkata apa2 sebaliknya hnya memandang Ali dn Sydney shj. Dia juga hairan mengapa Ali tdk memakai iris. Adakah dia sdh unsynv iris dri dia ?
E. Leon : Baiklah......sedia.....mula !!!
Ujian dimulakan. Semua robot dn dron mula menyerang Ali dn Sydney. Ali mengeluarkan gasingnya lalu menghentam semua robor2 itu. Ali juga menggunakan skil lawannya utk kalahkan robot2 itu. Sydney juga mempamerkan skil lawannya yg laju dn licik. Byk robot dn dron berjaya dibelasah mereka. Tiba2 trdpt beberapa buah dron dtg utk menyerang mereka. Ali dn Sydney mula merancang strategi mereka.
Sydney : Ali, guna strategi " Y&F ( Yoyo & Frisbee ) " .
Ali : Baik.Ali pun kluarkan yoyonya lalu melindungi dia dn Sydney dripada diserang. Tpi yoyo yg Ali guna bknlah yoyo yg dulu. Yoyo itu tlh diupgrade. Segala tembakan yg dilakukan oleh dron dn robot itu akn dipantulkan balik pd dron itu. Byk dron musnah akibat pantulan itu. Sydney pula berlari lalu kaki sebelahnya memijak bahu Ali dn dia lompat smbil membaling Frisbee ke arah saki baki dron itu. Semua dron dn robot berjaya dimusnahkan. Ujian pun tamat. Semua ejen muda dn mentor terkejut dn kagum melihat persembahan mereka.
E. Bakar : Cayalah Ali 👍👍.
E. Leon : He.....hebatnya 😮😮
Chris : Ali makin biso sekarang.
Jet : Sydney ni lawan pun still cantik 😍😍😍
Roza : Itu je lah yg kau tngok 🙄🙄.
Khai : 👍😮👍 Naisuuuu
Moon : Woohoo !!! Powerlah Ali sekarang.Alicia juga turut berbangga dgn Ali. Dia memandang Ali smbil tersenyum bangga.
Alicia : * Ali, aku kagum dgn kau sekarang. Prestasi kau dh makin meningkat. Aku akui kau dh makin hebat bahkan lagi hebat dri aku 🙂🙂🙂.*
Ali dn Sydney pun naik ke atas. E. Leon turut memuji mereka berdua.
E. Leon : Tahniah Ali. Saya lihat prestasi kamu meningkat walaupun tk pakai iris. Saya bangga dgn kamu.
E. Bakar : Betul tu. Uncle bangga dgn kamu berdua.
E. Karya : Tngok lah siapa yg ajar dia 😎😎.Malangnya, tiada sesiapa dgr kata E. Karya. E. Karya membuat muka.
E. Karya : 😑😑😑
Ali : Semua ni x berhasil klu tnpa bantuan Sydney. Dia byk membantu saya spnjg berada di sana. 😊😊
E. Bakar : Iyee. Baguslah Sydney ni. Kau dh berjaya ubah anak saudara uncle ni.
Sydney : Tkdelah. Saya tolong mana yg saya mampu je. 😊😊 Selebihnya Ali byk usaha sendiri.Alicia hnya memerhatikan shj Sydney yg dipuji oleh semua mentor dn ejen muda. Dia berasa agak cemburu juga sebenarnya bila mendgr Ali mengatakan Sydney byk mengubahnya.
Alicia : * Alangkah bagusnya klu aku yg bimbing dia dulu. Klu lah aku tk buat perangai, mesti aku dn Ali rapat. Dn Ali pun x kan jumpa Sydney dulu. Tkpelah nk buat mcm mana. Aku kena terima semua ni wlupun sebenarnya aku cemburu bila kau dgn Sydney 😔😔😔 * ( dlm hati ).
Bersambung.........
YOU ARE READING
Ejen Ali : Ali sister - situation 2
FanfictionEjen Ali : Ali Sister : Situation 2 * bkn sequel dri situation 1 tpi yg ni situasi yg berbeza. Enjoyyy